Ga naar inhoud


[TF7700CI / PVR] HDTV ontvanger uit eind dit jaar.


Gast Ronald Janssen

Aanbevolen berichten

Citaat:
En wat wil jij dan gaan doen met HDMI 1.3 in combinatie met HD uitzendingen via de satelliet ?

En heb je thuis dan ook nog eens een beeldscherm staan die HDMI 1.3 ondersteund ?


Ik heb met mijn Topfield 5010Masterpiece sporadisch nog wel eens last dat beeld en geluid niet helemaal gelijk lopen, door even een zender op en neer de zappen is hetweer goed. Met HDMI 1.3 komt dit niet meer voor. één van de voordelen van HDMI 1.3

Wat betreft mijn huidige Philips LCD die heeft nog geen HDMI 1.3, maar ik wacht op de nieuwe platte SED TV's van Toshiba/Canon die al het goede van de beeldbuis en de LCD in een plat scherm hebben verwerkt. (contrast 100.000:1) SED TV's komen eind 2007 begin 2008 op markt.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 175
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De snelheden en beeldkwaliteit van HDMI 1.3 zal nooit gebruikt gaan worden voor satellietuitzendigen. Dat kost gewoon teveel bandbreedte. Technisch is het allemaal goed alleen het content moet je er natuurlijk wel voor hebben om er gebruik van te kunnen maken. In Duitsland zijn op diverse fora's daar al leuke discussies over.

 

Daarnaast de apparaten waar jij het over hebt die dat wel zouden moeten aankunnen zijn nou net niet echt bepaald scherp geprijste apparaten. Het is dan ook een beetje gek om te denken dat deze nieuwe technologie in een HD satellietontvanger van rond de 350 euro zo zitten.

 

Het voorval TF5010 MP met beeld en geluid dat niet sync lopen is een software dan wel hardware probleem. Al zet je HDMI 1.3 in een apparaat maar de hardware erom heen of de software is niet in orde zou je dat blijven behouden.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze ontvanger nu thuis staan, maar heb een probleem met de ontvanger icm Matrix reborn-CAM. Daarin zit een SECA-CD kaartje, en als ik bijvoorbeeld zap naar BBC-HD of Anixe-HD en kom daarna terug naar Nederland 1 zegt de ontvanger zoiets als 'versleuteld signaal' en moet ik of de ontvanger uit en aanzetten, of de CAM er even uit halen. Ook het omwisselen van CAM (boven.onder) heeft helaas niet het gewenste effect gebracht. De CAM is voorzien van ZCAS-software (versie weet ik even niet)

 

Is er iemand die mij op weg kan helpen..?

 

Als antwoord op bovenstaande opmerking, kan ik bevestigen dat de EPG net zo werkt als de meeste andere niet-CD-goedgekeurde ontvangers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even zitten graven in de instellingen van Matrix Reborn, en alle coderingen die niet gebruikt worden uitgezet. Is er ergens een handleiding te vinden wat er zoal ingesteld kan worden aan zo'n CAM?

 

Mijn vorige ontvanger had een ingebouwde kaart, en ik bevind me dus nu op onbekend terrein!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik lees op satplaza.com dat Hellas met een bitrate van 43,200 Mbit gaat uitzenden.
Volgens de spec van de 7700 Specs gaat deze bij S2 modulatie niet verder dan 30 Mbit.
Dus de vraag is: komen we er over niet al te lange tijd weer achter dat we met deze ontvanger niet alle HDTV-kanalen kunnen ontvangen?


Hoe zit dit nu precies? Kun je dan zenders die op een dergelijke bitrate worden uitgezonden niet kijken?

Had wel oren om een Topfield 7700 HSCI te halen, maar als nu al duidelijk is dat de specs niet future proof zijn ( 4 a 5 jaar ) dan laat ik het HD gebeuren nog even buiten de deur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Is er al iets meer bekend wanneer de PVR versie van de TF7700 HSCI beschikbaar komt?

If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else...

Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

>>dat de specs niet future proof zijn ( 4 a 5 jaar )

 

4 a 5 jaar is tegenwoordig een eeuwigheid. Tegen die

tijd zal veel van wat er nu op de markt is flink verouderd zijn.

Op die manier kun je blijven wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

(in de bijlage grote afbeelding van de terrestial versie)

 

sc001.jpg

 

MPEG-2 HD,SD Digital and fully DVB compliant

2 tuners

2000 services TV & radio programmable

Service switching time less than 1 second

Favorite Service list editing

True-color On-Screen Display (OSD)

Full Picture In Graphic (PIG) function

Electronic Program Guide (EPG) for on screen Service information

Subtitle supported

Teletext supported by software emulation

Coaxial & Optic S/PDIF for digital audio or Dolby AC-3 bit stream output

Powerful trick mode supported(Multi-step fast/slow forward/reverse playback)

Capable of dual decoding (PIP)

Capable of dual recording and playback

Capable of time-shifting & dual recording

Bookmark/skip function on playback and time-shifting

USB 2.0 host supported for fast interface

Fast upgrade supported via USB memory stick

HDMI Digital Video Stream Output

15pin VGA port

post-34750-1318258859,9414_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...