Ga naar inhoud


Homecast HS5101CI of Humax HDCI-2000 of


Aanbevolen berichten

Na het hele forum te hebben doorgespit lijkt de keus bij de aaanschaf van een nieuwe HD ontvanger te moeten gaan tussen deze beide ontvangers.

De HDCI 2000 heeft als voordeel dat er de meeste info over te vinden is. Het editen van de settings is met Formula kennelijk nogal omslachtig ook schijn je niet Ned 1 op 1 etc te kunnen zetten en wordt een aangelegde favorieten lijst na verllop van tijd gewist. Of het bibberend beeld in SDTV is opgelost moet dekomende dagen blijken.

 

De Homecast HS5101CI is volgens deze test http://www.areadvd.de/hardware/2006/Homecast_HS5101CI_02.shtml een snelle zapper. De beeldkwaliteit lijkt volgens de test toch wat minder te zijn dan die van de HDCI-2000. Kennelijk is er een setedit versie van Litzinger voor in ontwikkeling. Dat is natuurlijk een voordeel. Het design van de Humax wint het voor mij van het ontwerp van de Homecast. Prijsverschil is verwaarloosbaar.

 

Voor mij is de beeldkwaliteit echter het belangrijkste. Bij gebrek aan info over de Philips DSR9005 ( is of wordt deze wel leverbaar ?) bestel ik een Humax HDCI2000 tenzij jullie me er van weten te overtuigen dat dit niet de beste afweging is

Amiko Alien SHD-8900
Triax 110 cm
Triax 78 cm
Triax 60 cm duo lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Na wat haperingen en start problemen ben ik toch wel tevreden met de Humax 2000, met twee kaartlezers keuze genoeg. Het aanbod van HD zenders is stijgende. Je kan de zender lijsten aan je eigen wensen aanpassen. Zelf werk ik alleen met de favorieten lijst omdat dit nogal eens wisseld. Een draaibare schotel is wel een must !

Succes met je keuze !

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hem niet gelijk nodig wacht dan nog even enkele maanden. Naar verwachting zullen er in de komende maanden meer HD satellietontvanges op de markt komen. Topfield lijkt hierbij één van de toppers te gaan worden. Deze zal nog voor het eind van novemeber (volgens eigen informatie maar dat kan natuurlijk nog vertraagd worden) met een CI uitvoering van zijn HD satellietontvanger. Ongeveer een maand later moet van ditzelfde Topfield apparaat een PVR uitvoering op de markt zijn.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Satwatcher voor je advies. Ik heb de ontvanger op korte termijn nodig. Bovendien verwacht ik dat Topfield evenals de andere fabrikanten met de eerste HD ontvanger ook problemen zal kennen

 

Aan Paqbro de vraag : weet jij een betere ontvanger dan de Humax ? Je advies is niet onderbouwd

Amiko Alien SHD-8900
Triax 110 cm
Triax 78 cm
Triax 60 cm duo lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je argument is natuurlijk niet waar. Je hebt te maken bij de Humax en Pace HD satellietontvangers met de eerste hardwareversie van dit soort ontvangers. De merken die nu op de markt komen hebben de fouten uit de eerste hardwareversies natuurlijk uit het concept verwijderd. Vergelijk dit maar met de invoering van digitale televisie in Nederland midden jaren 90. De eerste hardwareversie van de eerste goedgekeurde digitale satellietontvanger voor de Nederlandse markt, de Pace 500G4, heeft geen hardware om B-frames te ondersteunen en moet nu worden omgewisseld bij Canal Digitaal omdat hij vanaf 2007 niet meer te gebruiken is voor zenders binnen het zenderpakket van Canal Digitaal.

 

Natuurlijk zal er op softwarematig gebied diverse bugs te constateren zijn als dit soort ontvangers op de markt komen. Maar wat ik begrijp van twee mensen die bijvoorbeeld de Topfield 7700CI op dit moment aan het uittesten zijn zullen die bugs zeer werkbaar zijn.

 

Inhoudelijk even op je vraag. Humax heeft met de laatste software diverse problemen met hikkend beeld op de CDS transponders (de zenders die geen B-frames uitzenden). Je moet terug naar een voorgaande softwareversie om dit te voorkomen maar dan heb je weer wat extra bugjes met betrekking tot andere onderdelen van de ontvanger.

 

Pace heeft slechts 1 CI slot. Mooi uiterlijk, heel mooie menustructuur. Nadeel van de Pace is dat je als gebruiker handmatig geen software in de ontvanger kan plaatsen. Dat kan alleen maar via OTA of via Pace zelf. Pace heeft wat betreft de softwareupdates in het verleden een zeer slechte naam opgebouwd. In het begin altijd zeer snel en goed maar zodra er een nieuw model op de markt komt wil men nog wel eens de updates voor het vorige model snel vergeten. Ook is het niet mogelijk om eigen zenderlijsten in de ontvanger te stampen.

 

Homecast is inderdaad zeer snel. Gebruikersvriendelijker dan de Humax en Pace modellen. Alleen moet aan de software nog heel veel gedaan worden. De beeldkwaliteit is minder dan de beide andere merken. Dit overigens gebaseerd op indrukken van deze ontvanger tot twee maanden geleden. Wellicht dat met nieuwere software op dit moment hier verbeteringen in zijn gekomen. Bij de laatste softwareversie die ik gebruik heb was het bijna niet mogelijk om zonder uitval naar 1080i zenders te kijken.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie Satwatcher. De Pace valt voor mij af op precies dezelfde gronden die jij als nadelen opvoert. Als gebruiker wil ik absoluut de mogelijkheid hebben om de software zelf te vervangen.

Over de Topfield 7700CI en ook over de Dreambox 8000 is en wordt op dit forum veel geschreven. Het betreft echter uitsluitend verwachtingen of anders gezegd mogelijke specificaties die zo blijkt - waar het de Dreambox betreft - kennelijk niet kunnen worden waargemaakt.

 

Humax en ook Homecast steken de nek uit met de gelanceerde ontvangers. Voor wie nu een keus moet maken is de Humax HDCI-2000 denk ik toch de beste keus zeker als je de reputatie van Humax als receiver fabrikant daarbij in aanmerking neemt. Het hikkende beeld is inderdaad meer dan een schoonheidsfoutje maar zou toch softwarematig moeten kunnen worden opgelost?

Ik wil me graag laten overhalen om een andere ontvanger dan de Humax aan te schaffen alleen ontbreken daarvoor nog de concrete argumenten. Wie helpt ?

Amiko Alien SHD-8900
Triax 110 cm
Triax 78 cm
Triax 60 cm duo lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Desmoerick voor je link naar de test van de Philips DSR 9005. Ik las de test met veel interesse. Kennelijk betreft het hier ook een ontvanger met veel kinderziekten waar het de beeldkwaliteit betreft. Wat mij heel erg aanspreekt is dat het ontwerp naadloos aansluit bij mijn 37PF9731D/10. Een echte superontvanger met een spectaculair beeld maar dat terzijde.

 

Dat de BBC HD uitzendingen met de DSR 9005 niet zijn te ontvangen vind ik een miskleun van Philips. Een miskleun die overigens eerder ook door Humax werd gemaakt. BBC HDTV is op dit moment met 7 uur per dag wel een van de belangrijkste leveranciers van actuele HDTV content. Dat wil ik niet missen ,dat zou ook Philips moeten weten. Ik blijf voorlopig bij mijn keuze voor de Humax maar zou het toejuichen wanneer Phlips op zeer korte termijn met een softwareupgrade komt die tot een beter testresultaat, zeker waar het de beeldkwaliteit - want daar gaat het ons toch om - betreft leidt.

Amiko Alien SHD-8900
Triax 110 cm
Triax 78 cm
Triax 60 cm duo lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ook graag deze Philips DSR9005 willen kopen, maar ga voor een Humax PR-HD1000. Is technisch gelijk aan de 2000, maar heeft nog een nagra kaartlezer extra. Hopelijk komt er snel betere software voor de Humax.

Ik koop hem overigens slechts voor HD ontvangst, mijn Humax 5400 blijft voor de rest gewoon dienst doen voorlopig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Philips valt voor mij defintief af . De software is kennelijk niet zelf te vervangen. Ook het voorlopig moeten missen van BBC HD is een ernstig minpunt.

De Homecast valt ook af . Ik heb het forum doorgevlogen; de gebruikers zijn toch door de bank genomen niet erg enthousiast een automatische schakeling van beeld formaat en resolutie wordt node gemist . Ook het design is teleurtstellend. Op de foto lijkt het nog wat maar in het echt valt deze ontvanger tegen. Zeker niet een design voor een High Tech lijn. De afstandsbediening is helemaal low end. Blijft als belangrijk positief punt dat het een snelle zapper is. Maar dat is voor mij niet voldoende http://www.homecast.de/lang/german/phpbb/index.php

Er is op dit moment kennelijk geen alternatief voor de HDCI-2000

Amiko Alien SHD-8900
Triax 110 cm
Triax 78 cm
Triax 60 cm duo lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Clearbluesky,

 

Na wat aanloopproblemen met een PR-1000HD ben ik al een tijdje geleden overgestapt op de HDCI-2000.

De nieuwste 07 firmware heeft inderdaad het vervelende bibberprobleem op de CanalDigitaal transponders.

Hopelijk is dit weg als in 2007 CanalDigitaal ook begint met het uitzenden van B-frames.

Verder is de beeldkwaliteit zowel in SD als in HD voorteffelijk.

Met de oudere 04 firmware is het probleem van het bibberen niet aanwezig.

De ontvangst van de BBC HD uitzendingen is ook met deze firmware mogelijk.

De beeldkwaliteit is met deze firmware ook nog voortreffelijk, maar iets minder dan met de 07 firmware.

Dit alles met een Sony Bravia KDL-V2000 met HDMI.

Als module zou ik een Matrix Revolutions of Matrix Reborn adviseren, in ierder geval niet de originele Mediaguard module.

 

Al met al ben ik momenteel erg tevreden met de HDCI-2000.

Ook ik wacht natuurlijk met smart op de Dreambox 8000 (maar ook deze zal natuurlijk in het begin wel wat kinderziekten hebben).

Voorlopig lijkt mij, als je naar HDTV wilt kijken, de aanschaf van een HDCI-2000 geen slechte keus.

 

Mvg,

 

Rolin

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...