Ga naar inhoud


Met KPN internet+bellen go abo een veel te lage downloadsnelheid ???


Pestvogel

Aanbevolen berichten

Citaat:
Nogmaals bedankt allemaal,
Het is me in ieder geval duidelijk geworden dat ik krijg van KPN wat ze beloofden. Ook het verschil tussen bites en Bytes is duidelijk. Om meer downloadsnelheid te krijgen zal ik dus een ander abo moeten nemen. Ja toch?Pestvogel


Ik moet je helaas gelijk geven, in nederland haalde ik nooit de beloofde sneldheid helaas, maar is overstappen dan een idee dan zou het daar toch zelfde zijn en ook lager dan wordt beloofd, misschien kom je zelfs nog wel slechter uit tja je weet maar nooit, maar geef wel mee dat snelheid beloven met ADSL al erg moeilijk is en enkel jij de gelukkige bent als je dicht bij de kast zit, als je nu net dat beetje te ver zit of de kast heeft al te veel aansluitingen lijkt mij het in dit geval zinloos om op andere ADSL provider over te gaan de hardware situatie buiten het huis blijft namelijk gelijk.

Ik heb daarom maar strak kabel genomen en heb mijn maximale snelheid vrijwel altijd, maar dit is geen vergelijking omdat ik niet in nederland woon, maar ook hier waren de problemen met ADSL het zelfde toen ik deze nog had, dus zowel nederland als Spanje ondervond ik de zelfde problemen.

Maar nu had ik voor dat ik vertrok kabelfoon en paar vrienden casema en mijn broertje en zusje UCP en chello indertijd en toen was chello toch de beste van ons allemaal, ik had met kabelfoon niks anders dan ellende en een goede vriend met casema zelfde zooi.

Ach als je beetje snelheid kan halen in deze huidige dagen zou ik dat gewoon voor lief nemen want kwa hardware buiten je deur veranderd niets en zal er kwa snelheid ook niet veel meer te bemerken zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Ik moet je helaas gelijk geven, in nederland haalde ik nooit de beloofde sneldheid helaas, maar is overstappen dan een idee dan zou het daar toch zelfde zijn en ook lager dan wordt beloofd


Penthe, hij haalt exact de juiste snelheid.

Persoonlijk heb ik overigens nooit problemen gehad met ADSL en ik woon helemaal in het noord-westen van de plaats waar ik woon (de centrale staat relatief ver in het oosten), ik zit er 2,5 kilometer vandaan en behalve dat je in het buitengebied gaat wonen kun je niet veel verder weg hier.. Ik heb altijd netjes gehaald wat men opgeeft, of althans wat je redelijkerwijs mag verwachten (aangezien ik een tijdje 20Mbit had wat op die afstand natuurlijk nooit gaat). Zo erg is het dus niet. Echter hoor ik hier in de buurt ook niet veel slechts over Casema.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nogal wat losgemaakt met mijn vraag.

Ik bedoelde met een ander abo nemen feitelijk een hoger en duurder abo van b.v. 3Mb/s Als ik iets van jullie heb begrepen zou dat neerkomen in mijn geval op ong. 300 KB/s downloadsnelheid.In ieder geval bedankt !

 

t.a.v. mods: leuk kwisje !!! en bedankt voor de aanpassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb nogal wat losgemaakt met mijn vraag.
Ik bedoelde met een ander abo nemen feitelijk een hoger en duurder abo van b.v. 3Mb/s Als ik iets van jullie heb begrepen zou dat neerkomen in mijn geval op ong. 300 KB/s downloadsnelheid.In ieder geval bedankt !


Als je niet te ver (lees meer dan 3km.) van de telefooncentrale zit, zul je met zo'n abonnement inderdaad ongeveer 300 tot 330 KB/s halen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt El Pino, heb ik dus toch wat opgestoken.

Het vreemde is dat aan het begin van een download met Grabit gedurende enkele seconden de snelheid oploopt tot wel 700KB/s. Binnen enkele seconden zakt dat terug tot 150 a 160 KB/s. Als ik een tweede download begin krijg ik de melding dat mijn snelheidslimiet bereikt is. Hieruit concludeer ik dat gezien afstand en kwaliteit een hoge snelheid haalbaar is, mits ik mijn abo opwaardeer. Nogmaals dank.Pestvogel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je in het begin meer krijgt, heeft slechts te maken met omrekenfoutjes van bijv. Grabit. Ik gebruik dat programma ook, krijg aan het begin van een download soms 2500KB/s te zien, dat is ruim twee keer zoveel als mijn verbinding aan kan.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...