Ga naar inhoud


Toshiba laptop HDD motor stuk... wat nu


cahilll

Aanbevolen berichten


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voor recovery kan je em toch in de vriezer leggen en dan monteren. Je kan dan de data nog redden.

 

Repareren lijkt me geen optie. Als er iets kapot gaat aan een hd komt het volgens mij nooit meer goed.

 

Gewoon een nieuwe/2e hands dus!

Groeten Thomas

 

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ondertussen heb ik een andere hdd gestoken, eentje die ik nog had liggen... nu blijkt dat er toch meer aan de laptop scheelt.

Tijd voor een nieuwe laptop, maar welke confused.gif


Koop een Acer daar gaat vrijwel nooit wat mis mee en zijn heel degelijk/betrouwbaar en daarnaast zelfs nog mooi om te zien ook. En dit is het belangrijkste ze zijn niet al te duur.

Met een laptop veel geld uitgeven is zonde ze zijn zowiezo al te duur over het algemeen en er zijn hoop duurdere merkjes die het geen jaar volhouden maar de degelijke Acer gaat wel door daarom ben ik aan dit merk kwa laptops vastgeplakt want ik wil niet zomaar ineens kapot apparaat bij me hebben op een presentatie.

Mijn Acer overleefde zelfs een vecht partijtje honden waarbij hij heerlijk van de tafel schoof en pats op de stenen vloer terecht kwam, 1 bad block op de hd was het resultaat en zo weer opgelost. Tja mijn Acer heeft al flink leven achter de rug maar kapot gaan wil die niet, die van mijn vrouw heeft wel vrijwel zelfde ondergaan maar ook die blijft het keurig doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was inderdaad aan het twijfelen tussen 3 laptops.

Acer 9412 (17inch maar geen firewire en 1.66mhz processor)

Acer 5680 (1.83 processor duo core2 maar 15.4 inch)

 

fujitsu siemens amilo xi1526 (17inch + 1.83mhz )

 

DE VRAAG dus : 17 of 15.4 inch ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

een laptop is om mee te nemen, 17inch maakt hem beduidend groter en lijkt mij zeer onhandig als men steeds grotere schermen op een laptop zet, ik zou persoonlijk de 15.4 nemen je kunt je laptop ten alle tijden op een externe mon gooien van 21inch of groter als dat nodig is, ik sluit hem nu bij presentaties aan op 48 inch schermen via zijn vhs output werkt bijzonder goed. Maar je moet het zelf weten ik geef toch de voorkeur aan de iets grotere 15.4 widescreen Acer, en als je die op een 17inch lap zet zie je wel een verschil smile.gif

 

Daarnaast is dit: fujitsu siemens amilo xi1526 (17inch + 1.83mhz ) een verschrikkelijke laptop die erg snel de geest geeft we hebben ze voor teleworking op werk ze gaan na paar maanden al kapot ook die sony vario geloof ik geeft de geest na paar maandjes. Bij de fujisu is het vooral beeldscherm wat er mee kapt, en de sony vaak het mainboard of flinke hd problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar hoe kom je er bij dat Acer degelijk is? Als dat op één fabrikant niet van toepassing is, dan is dat Acer wel.

Ik heb het trouwens niet over de degelijkheid van de hardware/elektronica, maar puur over de scharnieren/behuizingen/kappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad. de behuizingen zijn zeer brak en breekbaar. helpdesk van Acer is vaak onbereikbaar en aan onderdelen is als eindgebruiker niet te komen (ben, as we speak, nog steeds in conclaaf met IMD (onderdelenboer out-of-warranty Acer laptops (niet voor eindgebruikers)) over de levering van een kapotte combodrive voor een Aspire 1357LMi. ze willen gewoonweg niet leveren, net als Acer en net als Techdata ....

 

koop altijd een warranty-pack !!

 

nu wil ik Acer niet helemaal afzeiken maar als het budget het toelaat, ga dan voor Toshiba of Compaq

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
inderdaad. de behuizingen zijn zeer brak en breekbaar. helpdesk van Acer is vaak onbereikbaar en aan onderdelen is als eindgebruiker niet te komen (ben, as we speak, nog steeds in conclaaf met IMD (onderdelenboer out-of-warranty Acer laptops (niet voor eindgebruikers)) over de levering van een kapotte combodrive voor een Aspire 1357LMi. ze willen gewoonweg niet leveren, net als Acer en net als Techdata ....

koop altijd een warranty-pack !!

nu wil ik Acer niet helemaal afzeiken maar als het budget het toelaat, ga dan voor Toshiba of Compaq



merDe


Gaat gerust je gang dit zijn de merken die we dagelijks op werk weg kunnen gooien en nog veel meer.

De Acer site is altijd bereikbaar altans vanaf hier wel dus zal wel iets bij je provider zijn ik kom er namelijk zowat dagelijks op.

Wel gek dat je voor merken kiest die op google al duizenden. hits heeft op problemen? Die ik trouwens ook zelf meemaak want na maand of 4 is bewuste laptop dood. Dit is dus praktijk werk en als je dat op ons kantoor voorlegd denk ik dat je erg snel weer kan vertrekken enkel de Acers werken prima door en de support is uitstekend de rest is al naar zevende hemel hoe duur dan ook.

En dat bedoel ik met degelijk het blijft namelijk werken.

Men kan het niet met mij eens zijn maar ik zet de cijfers op uitval laptops van werk dat zijn er zo´n 300 enkel alle Acers werken nog de rest is kapot en inmiddels vervangen maar weet nog niet welke merkjes daar aan vast hangen maar als beleid slim was zijn het Acers. Ik kijk dat op de 27e wel na ik ben nu weekje off lekker vrij.

Vergeet hier niet bij: dit zijn mijn werk ervaringen dit is wat ik ziet en zelf heb ik ook een Acer die niet kapot te krijgen is kwa dagelijks gebruik terwijl mijn zwager splinter nieuwe sony lap heeft na 14 dagen kapot ik weet zo ondertussen wel voor degelijkheid te kiezen en degelijk is meestal betrouwbaar.

Ik wil ook niet echt in discussie hierover want iedereen los staande zal een andere mening hebben en niet het plaatje zien van 300 laptops op een bedrijf ect. Ik heb er immers ook maar 2 hier. In ieder geval moet ieder voor zichzelf weten wat die koopt en hopenlijk gaat dat dan goed


confused.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...