Ga naar inhoud


Programma's draaien op server


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Ik wil in een bestaand netwerk een nieuwe server hangen. Het is de bedoeling dat gebruikers programma's kunnen starten op die nieuwe server. Dat zijn in feite batch programma's die wel een paar uur kunnen draaien. De gebruiker moet dus kunnen uitloggen / verbinding verbreken met die nieuwe server en dan na een paar uur weer even inloggen om te kijken of de boel nog draait.

 

Vraag: wat heb ik, behalve een nieuwe server, nodig om dit te kunnen doen?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je Windows gebruikt in een server editie, dan zit daar een remote desktop service bij. Die kan je daarvoor gebruiken. Je zou ook kunnen overwegen om telnet te activeren op de server, maar ik weet niet of de procesen blijven doorlopen als je de verbinding verbreekt. (Letop! wel het "start" commando gaan gebruiken in telnet sessies! Anders kom je na het starten niet terug op je command prompt!)

 

Er zijn meerdere manieren om dit te doen, dus geef even aan wat voor een OS je gaat gebruiken en wat voor soort programma's je wilt opstarten ("Echte" batchfiles, GUI programma's).

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat met remote desktop ook de verbinding werd verbroken als je remote desktop afsluit?

 

Het moet gaan dienen als de vervanging van een oude Alpha van Digital. Daarop draaien programma's voor verkeersprognoses. Veelal Fortran met DCL. DCL is te vergelijken met een scripting taal die alle Fortran programma's aan elkaar vastknoopt. Dus je geeft zo'n script een schop en na een paar uur is de boel uitgedraaid.

 

Dat moet dus nu vervangen worden door een forse server. De Fortran programma's gaan door een nieuwe compiler en de DCL is herschreven in Ruby.

 

Dus hoe stel ik me dat nu voor:

Gebruiker logt in op bedrijfsnetwerk. Maakt een verbinding met die nieuwe server (waarmee?). Start een script en laat dat in de nacht draaien en kijkt de volgende ochtend wat het is geworden. Die sessie moet dan dus wel blijven draaien.

 

Gebruikers hebben Windows-XP op de PC en de server wordt Windows-2003.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon remote desktop gebruiken dus, je kan per gebruiker aangeven hoe de RDP blijft draaien (of niet).

 

Je kan ook met batch verwerking gaan werken via .cmd bestanden.

 

server.cmd: loepen en wachten op een script, uitvoeren.

uitvoeren met 'start' zodat je een lage prioriteit mee kan geven en het script kan uitvoeren in een aparte shell.

Dit hoofd proces draait dan op de console van de server (w3k) of in een RDP sessie met bepaalde rechten voor batch verwerking.

 

De gebruikers plaatsen dan hun scripts op een gemapte drive (S: of zo)

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik dacht dat met remote desktop ook de verbinding werd verbroken als je remote desktop afsluit?

Het moet gaan dienen als de vervanging van een oude Alpha van Digital. Daarop draaien programma's voor verkeersprognoses. Veelal Fortran met DCL. DCL is te vergelijken met een scripting taal die alle Fortran programma's aan elkaar vastknoopt. Dus je geeft zo'n script een schop en na een paar uur is de boel uitgedraaid.

Dat moet dus nu vervangen worden door een forse server. De Fortran programma's gaan door een nieuwe compiler en de DCL is herschreven in Ruby.

Dus hoe stel ik me dat nu voor:
Gebruiker logt in op bedrijfsnetwerk. Maakt een verbinding met die nieuwe server (waarmee?). Start een script en laat dat in de nacht draaien en kijkt de volgende ochtend wat het is geworden. Die sessie moet dan dus wel blijven draaien.

Gebruikers hebben Windows-XP op de PC en de server wordt Windows-2003.


Als er toch een programmeur beschikbaar is, waarom programmeert hij/zij dan geen (eenvoudige) webinterface er omheen?

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...