Ga naar inhoud


[Kaon KVR 1000] USB driver voor Windows 98 gezocht.


Nolan

Aanbevolen berichten

Volgens de geleerden van Kaon is er geen driver nodig voor usb connectie aan een pc.

 

Nou, mooi wel dus! Onder XP wordt hij wel herkend, maar waar haal ik een driver voor Windows 98 of Windows ME?

 

Bij de ontvanger zit wel een cd-rom, maar natuurlijk geen driver!

VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien heb je hier wat aan ?

 

http://www.download.com/VIA-USB-2-0-Host-Controller-Driver/3000-2098_4-10302699.html

 

 

Komt nog wat bij.

 

If you plan to use USB 2.0 with Windows 98SE and ME and your older motherboard, your only option is to purchase a card from a manufacturer that supplies the drivers for your OS.

 

Deze link die ik geef is voor VIA chipset, mocht je ander chipset hebben kun je deze drivers ook niet gebruiken, het is en blijft altijd beetje klooien met USB 2.0 onder win98.

 

En we weten je pc gegevens niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Penthe,

 

bedankt voor je tip. Ja, om een insteekprint met 4 usb aansluitingen op usb2 snelheid te laten lopen kan ik die misschien wel gebruiken.

 

Probleem is echter met de Kaon dat windows 98 nieuwe hardware detecteerd (zie bijlage!), maar waar vind ik de passende driver?

 

Onder XP dan wordt er wel een driver gevonden en wordt er een external storage device geïnstalleerd geloof ik.

 

Het zou voor Kaon een kleine moeite zijn om een driver voor 98 en me op de cd rom te zetten, maar helaas!

 

Als ik uit zou kunnen vissen welke driver XP gebruikt dan zou ik misschien die driver ook voor 98/me kunnen gebruiken?

post-16509-1318258918,1663_thumb.gif

VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat de driver niet afhankelijk is van de receiver maar van de USB chip (die op je moederbord zit). Dus je zou moeten zoeken bij de fabrikant van je moederbord voor de USB drivers voor Windows 98. Niet bij KAON.

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Probleem is echter met de Kaon dat windows 98 nieuwe hardware detecteerd (zie bijlage!), maar waar vind ik de passende driver?

 

Dat antwoord had ik je al gegeven je moet chipset van je PC weten (dus vergeet de Kaon even).

 

Wat voor moederboard zit er in je pc welk merk en wat voor chipset zit erop is dit ATI of Nvidia of Asus, of VIA ect. affijn dat moet je weten voor je usb drivers kan gaan installeren op je pc onder windows 98. Zodra je weet welk chipset je pc heeft kun je daar de juiste usb drivers voor downloaden en installeren en dan werkt je Kaon wel gelijk op de usb aansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moederbord van mijn 2e PC is een Asus P4S333.

 

Dit bord heeft voor zover ik weet geen usb2.

 

Wel usb1 onboard.

 

De manual van het bord ligt boven, dus ik kan de chipset informatie nu niet doorgeven. Misschien is dat op Google te vinden?

 

Voor zover ik weet heeft dit bord een SIS645 chipset.

 

Ook de controller is van SIS.

 

Onder XP wordt de Kaon wel herkend echter werkt het op usb1 snelheid.

 

Ik heb nog een pci usb print liggen van Qtec welke wel usb2 zou zijn, maar die krijg ik ook niet op usb2 snelheid onder XP.

 

Onder W98 krijg ik dus geen passende driver geïnstalleerd voor de KAON, dus dat loopt dus helemaal niet!

 

Microsoft geeft geen servicepack 2 af zonder eerst mijn Windows te controleren, dus dat schiet ook niet op.

 

Mijn andere PC met een ASUS P4B533 moederbord krijg ik wel op USB2 snelheid en zonder servicepack 2 onder XP.

 

Met W98 ook hier geen passende driver voor de KAON en dat loopt dus ook niet!

VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals vergeet de KAON, het draait hier om windows en de juiste USB drivers voor windows, als je een SIS chipset hebt download je USB drivers van SIS en installeer je die op je Windows 98, het zal dan wel met USB 1.1 snelheid gaan maar het werkt.

 

Het heeft niets te maken met de Kaon, als je ander apparaat onder USB hebt zal het ook niet werken. Het heeft te maken met je PC en Windows 98. Dus gewoon de SIS USB drivers pakken van de Asus site voor win 98 dan ben je gelijk klaar en werkt je Kaon ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...