Ga naar inhoud


laptop mainbord


sany

Aanbevolen berichten

weet iemand aub wat voor electronisch onderdelen dat zijn = 4R7.in de moederbord van een laptop.ik heb t vermoedens dat er zijn twee die hebben gelekt als consequentie..laptop start een keer van de 10 keer .of helemaal niet staart....

niet staarten dat hij niet in de bios komt= de beeld blijft zwarte.

als hij eenmaal gestart kan ik uren mee werken. dat lijkt alsof hij lijd aan een verkoudheid symptoom?

post-9163-1318258972,2707_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

4R7 is een weerstand van 4,7 ohm. Weerstanden lekken niet maar condensatoren (elektrolytische) daarentegen wel. Gewoonlijk zijn er een aantal elco's lek.

Deze vloeistof maakt kortsluitingen op het moederbord.

 

Elco's verwijderen, print reinigen en elco's vernieuwen. Als je twijfelt maak dan eens een foto en plaats die hier.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt boarder.

ik kan nu geen fotos maken. morgen maak ik meer fotos.

als je kijkt naar die eerste bijlage...zie je dat twee van die 4R7 beetje lekken..vandaar dat ik dacht dat zou de oorzaak waarom de moederbord van mijn laptop bijna nooit een gewoon start gekent.

dat gaat om die twee 4R7 zie ik aan de rand van de moederbord beetje smerigheid..dat lijkt een vloeistof of zo..

ik kan niet zien waar ik de elkos kan vinden op mijn moederbord.

post-9163-1318258972,409_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kom personnelijk nog niet uit:

4R7 L6 en L7 boven kant van de moederbord.

net onder 640 en 641.

dat lijkt niet dat de elementen zijn gebrand of zo...dat s ook geen vloeistof

dat s meer een liquide beetje smerige maar niet wel..

wie kan mijn helpen aub?

wat voor name kan ik ze geven? 4R7 en die 640 en 641?

valt iets te reparen ?

een intel laptop moederbord kost ongeveer 600 a 700 euro..

wie kan helpen aub?

of dat alemaal te laten reparen ?

of wat informatie waar ik dat alemaal kan repareren?

is dat de oorzaak van het niet staartend laptop?

ik heb wel gehoord over de power management binnen een moederbord...horen die elementen erbij..

 

vriendelijke groeten

post-9163-1318258972,5466_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De betreffende componenten zijn spoelen (dit kan je ook zien aan de codering L6 en L7). De produkten op de print zijn volgens mij resten van de soldeerflux.

C640 en C641 zijn condensatoren; het is weinig waarschijnlijk dat deze defect zijn.Indien dit het produkt kleverig is en een slechte geur afgeeft dan moet je de elco's toch gaan verdenken.

De elco's (electolytische condensators) zijn de cilindertjes in je eerste bijlage rechts van aanduiding 1 (=1stuk) en links van aanduiding 2 (2stuks).

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De betreffende componenten zijn spoelen (dit kan je ook zien aan de codering L6 en L7= heten ze spoelen want ze zijn hetzelfde dan de elcos de cilindertjes op de eerste bijlage.

Die twee zwarte ronde dingen (4R7) die zien er ook vochtig uit, wat denk ik niet de bedoeling is.

C640 en C641 zijn condensatoren; het is weinig waarschijnlijk dat deze defect zijn.Indien dit het produkt kleverig is en een slechte geur afgeeft dan moet je de elco's toch gaan verdenken= ja de product is klevige en zie je aan de rand van de moederbord.

 

wat voor verband hebben die elcos met de die twee condensatoren?

 

valt dat alemaal te repareren of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...