Ga naar inhoud


zenderzoeken-vraag


alleyoop

Aanbevolen berichten

Als je gaat zenderzoeken bij een radio of TV dan wordt steeds een volledige frequentieband afgezocht met kleine stapjes zodat elke broadcaster gedetecteerd wordt.

Ik heb nu al 3 satelliettuners getest en het viel me op dat elk toestel een verschillend aantal FTA broadcasters vindt voor één en dezelfde satelliet.

Naar mijn mening komt dit omdat deze toestellen alleen maar de intern geprogrammeerde transponderlijst afzoeken, sommige transponders worden ondertussen niet meer gebruikt terwijl andere niet in de interne transponderlijst opgenomen werden.

Als newbie stel ik me de vraag of alle sat-gebruikers hier dan steeds de transponderfrequenties gaan opzoeken in de lijsten van Lyngsat om deze manueel in het geheugen van de satelliettuner bij te voegen?

 

Hieraan gekoppelde 2e vraag: Wat als je broadcasters gaat zoeken op een transponder en je typt een verkeerde symbolrate in (bvb 22000 ipv 27500)?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoek even in het topic van jou ontvanger, groot kans dat er wel site's zijn waar je actuele transponderlijsten kunt vinden. Ook zijn er voor sommige ontvangers editors om ze zelf aan te passen of kun je lijsten van een andere ontvanger gebruiken.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke ontvangers zijn dat ?

Heb zojuist in een oud topic gelezen dat de goedgekeurde Can. Dig. dozen , maar op 3 symb. rates scannen .

22000 27500 en 29900 (credit Murdock)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dan de allerbeste manier om zoveel mogelijk zenders te kunnen ontvangen? Alles handmatig invullen? Of eerst automatisch en dan zoeken wat je mist (met een lijst van lingsat ernaast)?

Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 Quad

Papa & Mama †

Link naar reactie
Delen op andere sites

De allerbeste manier is zoals JJK beschrijft met een lijst van lyngsat. (Eerst zelf scannen bespaart je mogelijk wat tijd.) De gemakkelijkste manier is een settings editor gebruiken die sdx-formaat kan importeren en dan bij www.satcodx.com voor een of meerdere satellieten de sdx-lijst downloaden en hiermee een settingslijst samenstellen. (Helaas hebben in een ver verleden satcodx en lyngsat ooit ruzie gekregen, anders had je de precisie van lyngsat en het gemak van sdx gecombineerd gehad.)

Groeten van de zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...