Ga naar inhoud


[Xsat-DTVA] Wie heeft flash info voor dit decodertje


gamgra

Aanbevolen berichten

Hallo all...

 

De aanhouder wint...

Het is toch gelukt om de decoder te benaderen, heb intussen met succes de firmware uit de decoder gehaald en naar de pc geschreven.

 

De oplossing was het wisselen van de TXD met RXD, daarna geen centje pijn.

Heb de flash uitgevoerd met Maestro-flash 4.15.

 

De gebruikte hardware:

flash tool is de RS232-TTL Logic level converter, verkrijgbaar bij (Con..D) kost 17.50 excl verzending.

@Seca3

@waterpas

@pipeline

Bedankt voor het advies en support, doet soms wonderen!!

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites


Perfect gamgra, ik ga dat ook nog eens proberen. Wil je nog even bekend maken welke firmware je er uiteindelijk in gezet hebt? Van Seca3 heb ik al eens een probleemloze versie gehad maar ik weet niet meer welke. Ik download z'n bijlage.

groeten waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niks geen tripple dragon of dreambox etc. wij knutselen gewoon door met de ouwe betrouwbare XSAT !

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Waterpas,

 

De firmware in mijn Xsat-DTVA is de volgende: 1.9.42. van Januari 2003

Voor de volledigheid hier de complete info: LDASXTMMA_01_07 XSAT DTVA 1_9_42.Mfl

 

Deze Firmware zat reeds in mijn decoder en werkte probleemloos, ik heb dus niets veranderd, ik wilde alleen uitvinden/leren hoe ik dat beestje (Xsat-DTVA) kon Flashen, indien jij deze Firmware wenst kan ik hem mailen, heb hem uit mijn decoder naar de Pc geschreven.

 

Mijn volgende stap is proberen om een Viaccess-Mediaguard firmware te vinden en in deze decoder flashen.

Dus, indien iemand deze Firmware heeft, houd ik me aanbevolen.

 

groeten

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gamgra,

Bedankt voor je reactie, en ik denk dat je dezelfde firmware er in kunt flashen die je al eerder hebt gekregen, maar dat is niet meer dan een vermoeden. Er zijn twee kaartlezers aanwezig, maar een van de twee is 'n simkaart formaat. Ik geloof dus LLXSXTVMA? Als het werkt, ik ben benieuwd, succes.

waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn de gegevens van mijn DTVA (bijlage). De nieuwste firmware zit er in en werkt probleemloos. Overigens is versie 1.9.42 ook bruikbaar, alleen had ik af en toe dat hij 'geen signaal' gaf na wat snel zappen. Dat is met de huidige versie niet meer het geval. Versies tussen 1.9.42 en deze versie geven problemen (knerpen) dus die kan ik niemand aanbevelen.

Bij mijn weten bestaat er voor de DTVA alleen een MM (Mediaguard only) versie en geen VM (Viaccess/Mediaguard) zoals bij de 410.

 

Seca3

post-6224-1318259100,3038_thumb.jpg

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Seca3,

 

Bedankt voor je meer recente Firmware info, is deze versie nog steeds te vinden op de satelliet?

 

Het originele Xsat-DTVA concept bestaat/bestond uit meerdere types. waaronder ook de LDASXTVMA... de versie voor Viaccess/Mediaguard, er bestaan nog andere versies ook voor Conax, vandaar ook de dubbele kaartlezer.

 

Mijn bedoeling is dan ook om te trachten mijn hand te leggen op de Viaccess/Mediaguard firmware en deze in mijn decoder te flashen.

Bij de Belg staat deze ..VM..versie nog op de site, de firmware kan echter niet meer opgehaald worden.

 

Paar jaar terug heb ik trouwens het zelfde gedaan met een Xsat-410 met LLXSXTMMA firmware en met succes een LLXSXTVM van gemaakt/geflashed.

Moet er wel bij zeggen dat dit niet bij alle LLXSXTMMA mogelijk is, de latere versie hebben namelijk een andere processor die schijnbaar geen RS toelaat.

 

groet

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gamgra,

De versie LDAXSTVMA heb ik wel voor je, anders even hier kijken Xs***club. Mag geen url neer zetten dus anders even met een PM.

grt waterpas

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

All,

 

@Waterpas,

@Pipeline,

Beiden bedankt voor je bijstand en informatie.

 

Inmiddels zit de Viaccess/Mediaguard Firmware er in, verliep zonder problemen, natuurlijk krijg je de normale waarschuwingen, zoals bij de Xsat-410.

Naar ik aanneem kan er ook gewoon de Conax of eender welke Firmware in gezet worden.

Heb de Maestro-Flash 4.15 gebruikt samen met het bewuste RS232_TTL flash tooltje.

Pc HP Pentium 4 Win XP prof. Sp2

Triax schotel met Monoblock.

 

Ik heb inmiddels de Nederlandse kanalen er in zitten, die werken zoals het hoort, ook nog even op de Satelliet gekeken voor de laatste firmware update, kreeg de melding dat dit de laatste update was.

 

Volgende stap is Viaccess, heb nog wel een goldcard liggen die nog een en ander kan "Pakken" moet het kaartje wel even naar Simm formaat knippen.

 

groeten

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja toen er "illegale" MaestroFlashs gemaakt werden heeft Searching beslist om het flashen toch toe te staan indien je op OK drukt, uiteraard is dat NIET gedocumenteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...