Ga naar inhoud


[Xsat-DTVA] Wie heeft flash info voor dit decodertje


gamgra

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sedert een paar dagen tracht ik de XSAT-DTVA te flashen, echter zonder enig resultaat.

Ben begonnen met het bestellen van de noodzakelijke flashtools, Maestro-flash 4.19 en een RS232 ttl omzetter.

Op het moederbord heb ik 4 pinnen gesoldeerd (DCE 3.3V, TXD, RXD, GND.) en krijg een keurige 3.3 V bij +, noodzakelijk voor communicatie met de PC via de RS232-ttl.

 

Ik heb de informatie en schema's van http://xsat.rtfm.be precies opgevolgd, er zit echter geen enkel muziek in mijn opstelling, zelfs geen foutmeldingen.

 

Wie kan mij adviseren, ik vraag mij ook af, is het iemand wel gelukt om dit kleine kreng te flashen?

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gamgra, als je op xsat.rtfm.be gekeken hebt dan weet je dat het wel kan, trouwens hier (in den goeden ouden tijd) was het in het xsat forum ook wel aangehaald.

Jij, een ervaren Xsater, moet toch beter weten.

Heb je naar de boot versie gekeken?

Vergeet niet dat het in princiepe een verkleinde Xsat410 is en dat er versies zijn van de 410 waar de RS niet meer werkt.

Als je er niet uit komt wil ik daar ook nog wel rondhoren maar je weet dat de DTVA zo goed als onbekend is buiten Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo,

 

Bedankt voor de tip, ga de Maestro-flash 4.15 eerst proberen voordat ik de boel weer verder onderzoek, ben overigens content te horen dat jij hem geflashed heb.

 

Moet wel toegeven dat mijn ene stekkerverbinding niet optimaal werkte, ga daar eerst iets aan doen.

Kreeg overigens wel even de bibbers toen ik die 4 pennen op het moederbord soldeerde, het is tenslotten een spikplinternieuwe decoder, wel gekocht om er mee te klooien, was 79 euro op een_of_andere_veiling_site.

 

@pipeline,

 

Ja, je hebt gelijk, ik voel me dan ook een beetje beschaamd, maar... ik geef niet vlug op!!, heb de xsat.be site wel eerst ingekeken. mijn steenkool Frans is natuurlijk een tekortkoming.

 

Blijkt dat slechts enkelen er in geslaagd zijn om deze decoder te benaderen, Firmware uitlezen lukte meestal wel, firmware schrijven blijkt toch vaak een probleem.

Kon echter niet ontdekken wat ik fout doe, ook geen procedure of iets dergelijks gevonden. misschien heeft Mojo wel gelijk om Maestro-flash 4.15 te proberen, hem is het tenslotte gelukt.

Heb nog niet gekeken welke bootversie er in zit, de firmware is de laatste Mediaguard 2003 versie.

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo,

Geeft niet hoor, klein misverstand, ik dacht eindelijk iemand gevonden te hebben die de DTVA geflashed heeft,toch bedankt voor de moeite.

Het is niet dat ik een probleem heb met de DTVA, vind het een keurig werkende receiver, mijn nieuwsgierigheid dwingt me soms om te gaan prutsen.

 

@ Pipeline,

Inmiddels heb ik even in het XSAT-DTVA Menu de versie info opgezocht:

Type: LDASXTMMA.

Software: 1.9.42 Januari 2003

Middelen: 1.28.4

BOOT: 1.8.0

Eerste gebruik: 06-02-2007

Mediaguard

 

Herken jij de BOOT 1.8.0 als een probleem versie, laat het dan even weten.

Intussen ga ik verder met het zoeken/vinden van eventuele nuttige informatie.

Een van de forumleden (@waterpas) kent iemand die hem geflashed heeft, hij schijnt soms ook op dit board te vertoeven.

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alain,

 

Bedankt voor je inspanning, zo zoetjes aan begin ik te geloven dat je veronderstelling juist is, ik krijg geen enkele reactie van deze decoder.

Indien het niet lukt heb ik binnenkort een RS232-ttf in aanbieding.

 

Ook op het Xsat.be forum heb ik een aantal vragen over de DTVA gevonden, overigens weinig positiefs.

Kwam jou naam ook nog een paar keer tegen.. dat was in je vorige leven.

 

Het schijnt dat het medeforum lid @Seca3 een tijd terug wel gelukt is om deze decoder te flashen, misschien een ander BOOT versie??, heb hem via PM benadert.

 

 

gamgra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er strak uit !

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Seca3,

 

Ziet er prima uit, iets dergelijks fabriceren is voor mij niet weggelegd.

Om anderen ook te laten medenken en van mijn stommiteiten misschien wat kunnen opsteken zou ik graag onze PM discussie hier voortzetten.

 

Ben er nog steeds niet uit, in je PM vertel jij dat je een Nulmodem kabel gebruikt, die heb ik ook voor de XSAT 410 maar die past niet aan de RS232-TTL.

 

Wat mij wel opvalt is dat de xsat-410 Nulmodum op de XSAT.be zgn " No hand shake" type is.

Het schema van de RS232-TTL op dezelfde site laat volgens mij een "Hand shake" type zien.

Heb jij gewerkt volgens het xsat-dtva schema op de xsat.be site??

 

Aangezien ik bij die van mij GEEN schema heb gekregen weet ik echt niet hoe de kabeltjes lopen.

 

In bijlage kan je zien waar de 4 pinnen zich in de decoder bevinden, een precies passend geluidskaart stekkertje geeft een ferme verbinding, kan ik met losse handen werken.

 

gamgra

post-282-1318259100,2486_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het risico dat ik de plank volledig missla, hier in de bijlage, een "schema?" van een rs232-ttl converter. Ik heb dezelfde, zonder resultaat, gebruikt om een decoder te flashen. Omdat ik het nog eens wil goedmaken (was tenslotte voor iemand anders) volg ik de ontwikkelingen met grote interesse.

grt, waterpas

1326312-rs232_ttl_converter_schematic_and_layout.pdf

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gamgra,

 

Ik heb je zojuist een PM gestuurd maar zie hem niet terug in de verzonden berichten. Zeker iets verkeerds gedaan...

Mijn reactie zet ik nu in het forum, er zijn nog meer XSAT gebruikers geinteresseerd heb ik begrepen.

De flashprocedure die ik naar je verstuurd heb is gelijk aan die voor de XSAT 410. Ik zal die vanavond voor de andere liefhebbers in het forum posten (gaat nu niet, zit nu op mijn werk...).

De interface die ik gemaakt heb is exact nagebouwd volgens het schema op de Belgische site, alleen heb ik het circuit op een stukje Veroboard gemonteerd (gaat een stuk makkelijker dan het in een D-conector friemelen). Voor de connectie naar de DTVA heb ik een 'print header' gebruikt, deze kun je evenals het IC-tje bij de electronicaboer kopen.

Bij mij paste deze precies in de gaatjes onderin de DTVA (let wel goed op de polariteit!).

Ik zal als ik gelegenheid heb de zaak weer eens aansluiten, en de firmware naar de PC downloaden (flashen hoeft niet meer, de goede versie zit er nu in). Het enige dat nu anders is is dat ik Windows XP op de PC heb staan, het flashen heb ik op een oud laptopje met Windows 95 gedaan, maar ik verwacht dat het met XP ook probleemloos gaat.

Ik houd je op de hoogte!

 

Groetjes, Seca3

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk, maar ik denk dat gamgra die procedure wel kent.

Voor de andere liefhebbers, als ik mij goed herinner telt de decoder af tijdens het flashen op de display.

Zeker niets doen alvorens hij gedaan heeft of je kan de jtag uitleg gaan zoeken.

Seca3, kan je vanavond even naar je boot versie kijken aub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...