Ga naar inhoud


Yamaha Neos scooter te lage laadspanning


Murdock

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Mijn vriendin heeft haar scooter, een Yamaha Neos van stal gehaald. Heb er even een nieuwe uitlaat onder gelegd, want die was rot.

 

Probleem is echter dat de accu leeg is. Ik dacht, zal eens meten hoeveel stroom de accu vraagt bij het lopen van de motor, doorgaans is te lage stroom accu stuk. Echter de laadspanning is slechts ca. 7,5V. Dit is uiteraard veel te laag om een 12V accu te laden.

 

Ik ga er dus vanuit dat de spanningsregelaar stuk is.

Aangezien ik een totale NOOP ben op het gebied van scooters even deze vragen:

 

1. Waar zit deze?

2. Kan ik meten of dit echt de oorzaak van het probleem is, of moet ik hem simpelweg vervangen en hopen dat het daarna werkt?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als de accu rot is, dan kan de accu de lader overbelasten, wat als gevolg heeft dat de spanning in elkaar zakt.

Kijk eens of de vloeistof niveaus in de cellen correct zijn. Zo niet even bijvullen met gedistileerd water.

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Murdock,

 

Weet je zeker dat de accuspanning 12v moet zijn...

Kan het ook zijn dat deze 6v is, dan is de laadspanning juist !!!met 7,5v

Op de scooter van mijn zoon, zat jaren terug, ook een 6v accu.....

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik krijg van iedereen te horen dat het 12V moet zijn.

 

Ik ga kijken wat ik nog aan documentatie heb......

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de accu leeg is kan de spanningsregelaar ook de stator (dynamo) niet magneties maken, dus word er ook geen stroom opgewekt.

 

Zet er even een goede acu op en meet dan nog eens de spanning.

 

kijk ook even naar lekstroom, dit kan je doen door een lamp tussen de - accu en het frame te hangen.

Als de lamp brand met het contakt uit heb je een lekstroom.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik krijg van iedereen te horen dat het 12V moet zijn.

 

Ik kan van de Yamaha, niks meer vinden...helaas

Van de Aprilla was het inderdaad 12 volt.......

 

Succes ermee !!

Groetuhhh...Omanski.

--------------------

 

 

CubeRevo 9000HD-twin, Topfield 5000pvr, Aston dual & X-cam Premium

Philips DSX 7072(2x), DSX 7071, Funke 99cm, Polarmount met Actuator,Invacom Lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er 1000% zeker van dat de accu spanning 12 volt is. Heb zelf meerdere Neo's-en gehad.. Ik zou zeggen vervang de accu eerst eens, kost de kop niet en meestal zijn ze na een jaar of 2-3 wel op, vooral als ze een poosje niet gebruikt zijn. De accu-spanning is in ieder geval 12V..

1x DM800HD - OpenPLi 2.1 - CCcam 2.3.0  (in de kast als reserve)

1x Vu+ Solo2 -  OpenPli 4.0 - Oscam - 110cm Triax - Stab rotor
2x Amino A140 (Glasvezel ontvanger)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal 'm vanavond eens opladen met een lader. Even kijken of ie zijn capaciteit vasthoudt. Anders blijf ik zo naar de onderdelenshop op en neer rijden.

 

Moeten er eventueel nog meer dingen vervangen worden als zo'n scooter lang stil heeft gestaan?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het alleen de accu zou zijn dan zou je toch zeggen dat de laadspanning in orde moet zijn. Bij 7,5V loopt er ca. 500mA. De accu staat dus niet in sluiting, aangezien anders die stroom veel hoger moet zijn.

 

Ik ga eerst eens kijken of de accu de stroom vasthoud als ik hem gewoon laad met een lader. Daarna kan ik de overige electra ook controleren.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...