Ga naar inhoud


[DM7000] hdd sharen met dm5620 , instellingen?


jackren

Aanbevolen berichten

Ik weet dat hier al veel over gepost is , maar krijg het niet welrkend in meijn situatie.

Heb 1 dm7000 met gemini3.40 +hdd en eenmaal dm5620 met gemini 3.40, nu wil ik met de dm5620 opnamens maken op de hdd van de dm7000 dmv nfs-mount.

Kan iemand mij precies uitleggen hoe ik via het menu alles moet instellen zowel bij de dm700 als bij de dm5620 (nfs-server, mounts, automounts , dirsenz)??

 

bvd,

 

gr,

 

jack

Link naar reactie
Delen op andere sites


bedankt tonskidutch voor de info, ik heb echter al verschillende draadjes doogelezen over dit onderwerp en ook op de gemini -site en kan inmiddels hdd van dm7000 benaderen vanuit de dm5620 en dan bestanden afspelen.

Maar opnemen met de dm5620 naar de hdd van de dm7000 lukt nog steeds niet, dus als iemand dit wel voor elkaar heeft in vergelijkbare situatie , hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ook ik wil met mijn 600 gaan opnemen op de HDD van mijn 7000.

Beide met Pli H.

Standaard wil de 600 opnemen op de interne schijf, maar die is er niet.

 

Moet ik dan niet gewoon de verwijzing aanpassen: /hdd/movie in /mnt

Met: ln -s /mnt /var/media/movie

 

Of is dat te simpel?

 

P.s. NFS al op 7000 geinstaleerd zonder verdere configuratie via software download onder blauwe knop.

Op 600 kan ik al wel de films zien van de 7000 met een mount naar /hdd/movie

Roekie = iemand die nog niet genoeg weet. Maar ja, wanneer weet je dat je genoeg weet?

To DB or not to DB, Thats the question!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de disk van de 7000 al op de 600 hebt gemount, dan moet je deze kunnen zien (en selecteren) in menu, settings, recording en playing.

 

Uitzondering is als je mount op de plaats waar normaal de lokale disk zou zitten, dan moet je daar voor 'Internal harddisk' kiezen.

 

Met PLi H. is het dus niet meer perse nodig om op /hdd te mounten, elke andere mount wordt ook gevonden, en kan als doel voor opnames in bovenstaand setup menu worden gekozen.

 

PLi H staat overigens ook concurrent gebruik van de recordings.epl toe. Wat je opneemt op de ene box kun je dus direct in de lijst van opnames vinden op de andere box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi WanWizard

Bedankt voor je berichtje.

 

Helaas wordt een ander share bij mijn 600 met Pli H NIET gevonden.

 

Daarom, na veel prutsen, de /HDD op de /MNT/HDD gemount. Nog zonder de extra opties als: "nolock,rsize=8192,wsize=8192".

 

Nog wel even als RO omdat ik eerst met een andere (lege) HD wil testen of het inderdaad goed gaat om met 2 DB's tegelijk op 1 schijf te werken. Maar ook of de 600 en de 7000 samen in staat zijn om de opnamen van de 600 op de HD van de 7000 weg te schrijven en mogelijk tegelijk met een opnamen die reeds loopt op de 7000.

 

Kortom nog genoeg om te testen.

 

Het bekijken werkt in iedergaval al als een trein en de inhoud van records.epl wordt op de 600, als ware het een interne HD, prima getoond.

Roekie = iemand die nog niet genoeg weet. Maar ja, wanneer weet je dat je genoeg weet?

To DB or not to DB, Thats the question!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou wel moeten werken zo. Ik zal eens navragen of dit een issue was met de RC op de 600. In de final moet het in ieder geval zou werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor je moeite.

 

Ik heb juist even met een andere HD het opnemen van de 2 Db's tegelijk getest.

Werkt prima. Ook de records.epl wordt prima gelezen. Soms, als de andere db een opname erbij heeft gemaakt, gewijzigd of heeft verwijderd, moet je even terug naar TV en dan weer naar bestanden om de geupdate records.epl weer in te lezen.

 

Een bekend puntje is dat de timeshift nog niet werkt op de 600.

Dus ook bij mij nog niet.

 

In de echte stress test ging het niet helemaal goed.

Maar dat is dan ook de beide DB's op opnemen zetten en dan bij beide een film van de HD kijken. En dan ook nog door spoelen en terug spoelen.

 

Dus over het netwerk gaat dan voor de 600 een opname naar de HD en een andere opname vanaf de HD naar de 600. Dat bleek dus iets te veel van het goede.

Volgens mij lag het aan de CCcam 1.7.1 op de 600 die even geen sleuteltjes meer kreeg van de 7000. Want na een herstart van de CCcam op de 600 ging daarna de opname weer goed.

 

Maar wellicht in de final van Pli H lukt dit wel als er natuurlijk weer een aantal puntjes zijn glad gestreken.

 

Maar knap werk van de mannen van Pli.

Ik ben ze in iedergeval dankbaar voor deze super PLi® Helenite RC1 voor de 7000 en 600. Mede door het uitkomen van deze versie voor de 600 heb ik besloten om de 600 gelijk te kopen.

Roekie = iemand die nog niet genoeg weet. Maar ja, wanneer weet je dat je genoeg weet?

To DB or not to DB, Thats the question!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...