Ga naar inhoud


[Reelbox] De nieuwe serie Reelbox receivers is uit


grunnsat

Aanbevolen berichten

Citaat:
Daar wordt de basis wel door Dream geschreven. Die "basis" bepaalt wel 95% van de alternatieve images.


Denk niet dan DMM dit onderschrijft. Zeker niet in het DMM/Kudelski verhaal waar men juist nu wil proberen de Dreambox uit de hoek van illegaliteit te krijgen.

Hier staat dus dat 95 procent van de illegale (lees hobby/alternatieve) software afkomstig is van DMM.

Dat los van de discussie over Reelbox. Ik kan daar weinig over zeggen. Heb de ontvanger enige maanden direct na de eerste uitlevering in huis gehad en moet zeggen dat ik de Pace 500G4 nog beter vond werken dan de Reelbox. Maar dat kan natuurlijk geheel anders zijn op dit moment.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
De Reelbox is gewoon een satelliet ontvanger die uit de doos direct werkt. Een nieuwe image er op zetten met behulp van de DVD speler is in een paar minutjes voor elkaar, daar hoef je de gebruiksaanwijzing niet eens voor door te lezen. CI module er in en kijken maar......

 

Dit geldt natuurlijk voor de huidige Lite versie. De nieuwe Avantgarde zal ook zo werken, de Vista is natuurlijk 'gewoon' een multi-media PC die naar eigen inzicht aan te passen is.

 

Je merkt bij deze discussie ook hoe weinig er gekeken wordt naar de web site van Reel. Als je dat wel doet dan kun je zien dat ze hun tuners (met CI) onderbrengen in een soort van building block dat je met behulp van USB of ethernet aan een receiver kun koppelen. Dus waarschijnlijk ook aan 'vreemde' receivers. Dat lijkt mij toch wel heel handig i.p.v. PCI kaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dit ook wel zitten.

Het zal echter wel vallen of staan bij de gebruikte software. Is deze (buiten Windows natuurlijk) open source dan zou dit het wel eens helemaal kunnen gaan worden.

 

Je krijgt een complete HTPC met satelliet ontvanger, daar kan niets tegenop ook al is het duurder dan welke ontvanger dan ook.

 

Maar zoals eerder gezegd, het valt of staat met de software en de doorontwikkeling daarvan. Pikken de hobbyisten het op dan wordt het hem helemaal. Is het geen open source en pikt niemand het op.........

 

Affijn, we zullen zien.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...