Ga naar inhoud


[7000] Advis harddisk gevraagt


jellesbode

Aanbevolen berichten

Voo de 2e keer is er een harddisk van Maxtor 120gb ermee gestopt.

Krijg hem niet meer geformateerd ook niet in de PC.

Ik wil nu een nieuwe kopen maar geen Maxtor meer.

Welke kunnen jullie mij advieseren.

Er zit een externe voeding in de ontvanger speciaal voor de harddisk.

En is er een limiet aan hoe groot hij mag zijn.

Kon nergens info hierover vinden.

Al vast bedankt Jelles

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zie sowieso gewoon af van Maxtor. Die dingen van hun gaan erg snel stuk heb ik al gemerkt.

 

Je kan Fujitsu, Hitachi/IBM of Western Digital prima gebruiken. En dan bij voorkeur de 2,5inch modellen; die zijn het stilst en tegelijk vormen die geen probleem voor de wat zwakkere voeding van de 7000.

 

De momenteel grootste 2,5inch drives kunnen prima op de 7000 op vrijwel alle Dream images.

 

De grootste 3,5inch drives kunnen voor zover ik weet ook prima draaien met de meest recente Dream images. Alleen of daar nog lage toeren versies (< 7200rpm) van te krijgen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk zullen ze allemaal eens ermee ophouden.. of gewoon weg te veel schrijf en leesfouten maken.

 

Ik heb de WDC zoals NBrok al schreef in de PC in de Dreambox (gehad) en nu aan de NSLU2

 

de kleinere jongens 2,5 inch hebben weliswaar ook een fijne toekomst maar hebben zich nog niet zo gek lang kunnen bewijzen in dit soort toepassingen... de DM.

 

overigens is het type de sata disk momenteel de meest verkochte en die kun je met een sata TO ide controller ook toepassen in een dreambox

 

cheers

Lonesome Zorro

Arno, Sofiane Pamart

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb mijn bak aan ellende met de Maxtors gehad.

 

Qua robuustheid ga ik momenteel voor de Seagate Barracuda ES serie. Als ook het geluid een rol speelt, dan kun je inderdaad kiezen voor een 2,5" disk (misschien dan wel een verloopstekker nodig voor de DM7000?) en dan is de Samsung Spinpoint 160GB een aanrader. Vrijwel alleen tijdens het opspinnen te horen...

 

Succes!

DM8000HD~OpenPLi®~Henksat~Archsat DJ85EM~3x Smart Titanium Quad~Alps Quad~4x SatConn 4x1 DiSEqC 2.0~13/19,2/23,5/28,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke vriendelijk bedankt voor de reacties.

Las al dat meer mensen met de Maxtor problemen hebben.

Zo,n sata TO ide controller wat voor een moet dat zijn.

Ik heb nog een sata schijf WD 2500KS liggen.

Jelles

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf ben wel te spreken over Fujitsu harddisks. Al zo'n ruime 10 jaar geleden hadden zij al behoorlijk stille en toch zeer snelle schijven, terwijl Western Digital destijds z'n roem maakte met het typische koppen geratel.

 

Op het moment zijn de 2,5inch schijven van Fujitsu ook heerlijk stil en kwa prijs zijn ze in veel zaken ook erg gunstig tov de andere merken.

 

Overigens... Tonskidutch bedoelt een "ATA to SATA" converter. Zoiets kun je in de betere computerzaak wel vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

ff deze topic omhoog schoppen. Ik heb in mijn 7025 een oude WD disk zitten die een beste herrie maakt als hij opspint en gaat recorden. Ik wil deze dus vervangen in een zeer stille disk. Hierboven lees ik dat een 2.5 inch de beste oplossing is. Is een SATA nu stiller dan een IDE-ATA of maakt dat niets uit ??

 

En moet deze 2.5 inch extra gekoeld worden (lees dat de Fujitsu 2.5 inch harddisks maar 55 graden mogen worden?)

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook al verschillende disken versleten, probleem is vooral warmte, heb nu de Dreambox open gelaten en dit scheelt een heel stuk.

 

Probleem dat ik ook heb is de time out (standby gaan van disk) van de disk dat niet werkt, hij gaat standby maar begint direct daarna terug te spinnen, enig idee?

 

GRTZ

 

Viperdude

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus een samsung en dan een 2.5 inch disk is de beste keuze ?

 

De hitte van mijn huidige harddisk was mij ook al opgevallen. Vreemd dat dream-multimedia er niet aan denkt om er een koelfan in te plaatsen. Zelf denk ik dat ik een zalman harddisk koelfan kan vinden die low-noise is die erop past (en de kast nog dicht kan)

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heb ook al verschillende disken versleten, probleem is vooral warmte, heb nu de Dreambox open gelaten en dit scheelt een heel stuk.

Probleem dat ik ook heb is de time out (standby gaan van disk) van de disk dat niet werkt, hij gaat standby maar begint direct daarna terug te spinnen, enig idee?

GRTZ

Viperdude

Vreemde situatie, ik heb in de gemini image aangegeven dat de harddisk na 1 minuut in de time out mode moet gaan. Daarna blijft hij ook netjes down totdat ik de mediaplayer/timeshifting/recording weer ga gebruiken.

Heb je geen proces lopen dat gebruik maakt van je harddisk ?

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dus een samsung en dan een 2.5 inch disk is de beste keuze?

Ik ken de Samsung 3,5" ook als erg stil en koel.
Geen extra koel-fan nodig, als je Dreambox vrij staat.

Suc6, Lion.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...