DBdrug Geplaatst: 26 juni 2007 Geplaatst: 26 juni 2007 Hier ook een Samsung 3,5'' IDE HDD in gebruik in m'n DM7000, 80 Gb / 7200 toeren, lekker stil en wordt niet te warm. Maar echt belangrijk is het merk niet (al is inderdaad Maxtor een afrader ivm stabiliteit!). Je moet meer kijken naar de stroom die de schijf afneemt, hoe minder hoe beter! Warmte van de schijf is nooit echt goed te voorspellen, maar minder stroom is vaak ook (wat) minder warm. Voorkeur voor een 2,5'' boven een 3,5'' kan ik me iets bij voorstellen, deze zijn gemaakt voor in laptops/kleine behuizingen, waarin ze niet te warm moeten worden en soms gevoed worden door accu, waardoor ze vaak energie zuiniger zijn (beter voor je DM7000 voeding). Maar, zoals al gezegd, hier altijd al zonder problemen gebruik gemaakt van een 3,5'' schijf, zie daarom geen reden om dit ooit door een 2,5'' exemplaar te vervangen. Let er ook op dat ventilatierooster bovenin Dreambox vrij is, zodat warmte weg kan komen! Kan een hoop schelen...
MFX2000 Geplaatst: 26 juni 2007 Geplaatst: 26 juni 2007 prijstechnisch is de 2.5 inch niet schikbarend duurder dan de 3.5 inch. Zelf heb ik een DM7025 staan maar belangrijker vind ik de stilte van de disk en de hitte. Nu staat de dreambox in een kast waarbij aan de bovenkant een centimeter of 10 vrij is. @ Rock On : een losse WD Essential Book is ook een oplossing alleen weet ik dat die niet echt betrouwbaar zijn. Althans dat is mijn ervaring want zelf heb ik een 500GB exemplaar die ik gebruik voor het storen van tv-series. Heb met dit ding al 2x een probleem gehad dat hij de root-sector kwijt was waarbij het formateren de enige oplossing was (gelukkig kon ik eerst via een tooltje nog de data wegkopieren) totdat windows hem weer herkende. Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm || Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]
MacGuinness Geplaatst: 26 juni 2007 Geplaatst: 26 juni 2007 Western digital heeft een speciale HDD voor video op de markt gebracht. Typenummer WD5000RVJB AV (500GB). Deze zou geoptimaliseerd zijn voor video streaming en geluidsarm. Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =
milili Geplaatst: 2 juli 2007 Geplaatst: 2 juli 2007 weet iemand waar die lijst nog staad welke harde schijven worden ondersteund ?? ik heb vraag of iemand dus een Hitachi 250 GB aan de praat heeft in zijn 7000 bvd milili Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2 en altijd online. Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.
John van Dreumel Geplaatst: 2 juli 2007 Geplaatst: 2 juli 2007 Citaat: weet iemand waar die lijst nog staad welke harde schijven worden ondersteund ?? ik heb vraag of iemand dus een Hitachi 250 GB aan de praat heeft in zijn 7000 bvd milili Jij bedoelt vast deze lijst.. Greetz John Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen