Ga naar inhoud


Digitale Zenders


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Sinds 1 maand in het bezit van een 107cm plasma tv van panasonic.

Gezien de kwaliteit van diverse zenders en het beeldscherm wil ik overgaan op een digitale ontvanger via de HDMI aansluiting.

 

Ik heb nu de Humax 5400 voor sat en de kabel via @home voor de ned tv kanalen.

 

Welke digitale Sat receiver (moet HDMI hebben)kan ik nu het beste kopen met dezelfde eigenschappen als de humax ?

Welke kaart kan ik het beste erbij kopen : canaal digitaal kaartje voor de nl zenders (via de sat receiver) of een @home kaartje voor de kabelzenders (digitaal extra)met erbij een digitale kabeldecoder (moet HDMI hebben)(welke decoder is het beste).

 

ps:Ik hoef geen dvd recoder. En in de receivers hoeft geen HD te zitten.

 

Met vr groet, John

[Put brain in motion before moving mouth.]

Link naar reactie
Delen op andere sites


uhm

effe dit vooraf

als vraag;

heb je kabel analoog van @Home?

heb je de coax aansluiting direct aan je panasonic

 

analoog kabel op een plasma is zo zeer verhelderend, daar analoge kabel aansluiting eigenlijk niet te bekijken is op een scherpe en onverbiddelijke plasma

 

als je ook nog even op wilt geven welke plasma van panadingsboems je hebt kunnen we meteen antwoorden of hdtv op dit type plasma gaat werken

teveel mensen vergissen zich met de hd ready en de hdtv full prestaties van hun scherm / display.

 

als je al een beter beeld wenst is het overstappen naar kabel digitaal een optie, OF het overstappen naar een DVB-s (satelliet ontvanger) DE optie.

 

cheers

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tonskidutch,

Even ter verduidelijking en voor de beeldvorming:

Mijn TV is de Panadinges TH-42PV70 met 2x HDMI en HD ready.

Mijn kabel is inderdaad analoog van @home en de kabel zit rechtstreeks op de panasonic.

Op verschillende zenders is het beeld inderdaad niet om aan te zien terwijl dit op mijn 3 jaar oude 82 cm sony geen probleem was.

 

John

[Put brain in motion before moving mouth.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
teveel mensen vergissen zich met de hd ready en de hdtv full prestaties van hun scherm / display.

 

Ja en? HD ready is voldoende voor de kwaliteit en resolutie waarmee uitzendingen op de satelliet worden gedistribueerd.

Voor 1080i heb je geen 1920x1080 nodig, dat ziet er op een HD-Ready scherm veelal net zo mooi uit.

Dat is alleen nodig voor 1080P en dat komt er op de satelliet niet!

Mijn tip: Niet kopen maar minimaal een jaar afwachten. Je gaat nu geld uitgegeven aan iets waar je heel erg weinig plezier van zult beleven. PAL zenders, ofwel 99,99% van alle beschikbare zenders op de satelliet, zien er op een HDTV ontvanger met HDMI niets mooier uit dan gewoon via RGB of YUV scart.

Als je je geld weg wilt gooien, koop je momenteel niet veel meer dan een Humax HDCI-2000 (of gelijkwaardig) en dan ga je er qua functionaliteit en gebruiksgemak op achteruit.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

toxic

ben het niet eens met uw visie betreffende hdtv

een voorbeeld:bekijk een voetbal wedstrijd maar eens in hd

dan nog maar te zwijgen over wat euro 1080 uitzend

wat een verschil met digi sd

men koopt toch een hd scherm om hdtv of niet te zien

ik in ieder geval ben zeeer te vreden met mijne pio en hummi 1000

,en is zijn geld dik waard

ouwe belg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toxic,

 

Ja vwb de digitale satellietontvanger ben ik inderdaad aan het twijfelen.

Ik zou dan alleen maar een aantal nl zenders extra hebben in digitaal "formaat"

mbv een kaartje van kanaal digitaal.

@juleke21,

Ik ga geen digitale receiver kopen voor alleen maar buitenlands voetbal.

En, kan de 1000 of de 2000 evenveel als mijn 5400 van Humax buiten het digaitale gebeuren ?.

 

Ik denk dat ik wel een digitale kabelreceiver (met HDMI)kan kopen met een kaartje van @home.

Wie heeft hier welke goede/slechte ervaring mee?

[Put brain in motion before moving mouth.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

owee, dat wordt weer een ellenlange uitleg,

 

a) zie citaat

Citaat:
Welke digitale Sat receiver (moet HDMI hebben)kan ik nu het beste kopen
was mijn eerste aanleiding om erover te schrijven en dus om bij de vraagsteller nogmaals te vragen ter bevestiging, hoe en wat belangrijk is voor hem..

B)

Citaat:
Voor 1080i heb je geen 1920x1080 nodig, dat ziet er op een HD-Ready scherm veelal net zo mooi uit.

ja en ja maar hebben we het over sd en of sd2 en of HDtv en of hebben we de wens om wel DVD's op Full HD 1080/24P te zien?

 

ik heb al ugh jaar een hd ready plasma 42 inch (wellicht een van de eerste)

ik heb vanaf ik die binnen had gekregen ontzettend veel plezier aan dat kreng

ik heb nog niks op hdmi aan randapparatuur of essentiele hdmi bronnen, daar de norm ook nog niet vast ligt en mijn dvb-s tuner genoeg beeld materiaal levert via SCART RGB

 

ik weet alleen dat je mee kunt gaan (als consument) in de richting die het meest toekomstgericht Blijkt (Lijkt) te zijn.

 

ik zou altijd een dvb-s voor dvb-c verkiezen/ wegens het aanbod.

receiver en abonnement

 

een nieuwe dreambox moet overigens 3 insteektuners mogelijk maken afwisselend dvb-s dvb-t en of dvb-c

 

cheers

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sony High Definition 5x scherper beeld... *

 

(*...Mits u HD content aanlevert (bij voorkeur met onze camcorder of HD fotocamera)

 

Bovenstaande reclame speelt weer lekker in op ons gemoed en zal menige leek verleiden zijn/haar vakantiecenten te investeren in de kijkdoos...

 

Heb ik dit lijstje in volgorde van 'mooiste' beeld goed:

 

1) DVB-S (Sky = schotel)

2) DVB-C (Cable = Digitale kabel)

3) DVB-T (Terrestial = digitenne)

4) Analoog kabel / terrestial

 

Waarbij 1) zeer afhankelijk is van kwaliteit ontvanger en uitgezonden programma / provider

 

HDMI: leuk voor tussen de oren.

Goede scart, dvb-s tuner en kwaliteits televisie en je hebt meer winst in beeldgenot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bovenstaande reclame speelt weer lekker in op ons gemoed en zal menige leek verleiden zijn/haar vakantiecenten te investeren in de kijkdoos...


Oei, vooral dat niet.
Dan liever afwachten tot de Sint op 5 dec failliet gaat of de kerstman op 25 dec zelfmoord pleegt.

cheers

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
toxic
ben het niet eens met uw visie betreffende hdtv
een voorbeeld:bekijk een voetbal wedstrijd maar eens in hd
dan nog maar te zwijgen over wat euro 1080 uitzend
wat een verschil met digi sd
men koopt toch een hd scherm om hdtv of niet te zien
ik in ieder geval ben zeeer te vreden met mijne pio en hummi 1000
,en is zijn geld dik waard
ouwe belg


Het is geen visie, maar wat ik schreef zijn feiten. Voor HDTV via de satelliet heb je geen full HD TV nodig, maar is een HD-Ready TV voldoende.
Alleen als je 1080P (Progressive) wilt kijken, heb je een TV met een native resolutie van 1920x1080 nodig.
Pal ziet er net zo goed uit via RGB scart, als via HDMI. Daar zie je echt geen verschil. In ieder geval verantwoord dat mini-minimale verschil niet de aanschaf van de huidige HDTV ontvangers.
Verder is er weinig HDTV te zien. Er is geen enkel Nederlands content, op eventueel euro1080 na. Dat zijn twee zenders met erg weinig interessant content, of je moet vollybal en allerlei wazige concerten natuurlijk leuk vinden. 99,9% van alle zenders op de satelliet is gewoon SDTV (standaard PAL/NTSC) en voor die 0,1% nu een dure HDTV ontvanger te kopen die veelal op PAL minder presteert dan een goede SDTV ontvanger, is ronduit zonde van je geld.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke mensen,

Even de stand van zaken tot nu:

 

Dus, een digitale satreceiver geeft geen beter beeld op mijn panasonic dan mijn humax 5400 die ik nu heb.(of niet?)uitgezonderd die paar hdtv zenders.

 

Hoe staat het dan met een digitale kabelreceiver om digitaal extra van @home via de kabel te ontvangen ?

 

Het beeld van de tv zenders die ik nu heb via de kabel is echter stukken slechter dan dat van de schotel, vandaar mijn eerste vraag omtrent schotel en kabel.

Is er misschien iemand in Sittard of omstreken die een digitaal kastje voor de digitale zenders van @home heeft en dit bij mij, of ik bij hem even kan bekijken of vergelijken.

 

 

Alvast bedankt,

met vriendelijke groet,

Daaaaag.

John

[Put brain in motion before moving mouth.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het hier gedeeltelijk mee eens. Op dit moment wordt het nut van full hd inderdaad overdreven. Zoals ik heb geprobeerd te beschrijven in het "plasma of lcd topic" heeft de zoek naar de meeste pixels voor de meeste mensen geen zin, m.i. om een aantal redenen waarvan er al enkele zijn genoemd:

- veel te weinig HD zenders beschikbaar nog;

- kwaliteit van de zenders nog ontoereikend ook door gebrek aan hoge kwaliteit HD bronmateriaal;

- full hd vaak niet zinvol door te geringe beeldgrootte of te grote kijkafstand;

- een 720p scherm hoeft minder rekenwerk te verrichten van SD naar HD Ready/720p, vandaar dat een 720p er bij SD TV veel beter uitziet dan een full hd scherm.

Dit verhaal gaat op als het scherm van goede elektronica is voorzien zoals een Pioneer plasma bijv. Daar staat uiteraard tegenover dat de meeste schermen nog niet van die goede elektronica (lees scalers) zijn voorzien. Die ontwikkeling is nl nog in volle gang.

 

Omdat sommige forum members wellicht aan een tv denken die "future proof" is (zoals ik) en beeldkwaliteit op prijs stellen kan ik me voorstellen dat, mits die keus bewust wordt genomen, een full hd de voorkeur verdiend. Als belangrijkste argumenten zijn aan te voeren dat een full hd scherm geen rekenwerk (scaling) hoeft te verrichten én als van 1:1 pixel mapping gebruikt wordt gemaakt; het signaal hoeft alleen te worden "ge-deinterlaced". Als er bovendien enkele hoogwaardige hd zenders bij zouden komen, kan een full hd scherm wel degelijk zin hebben.

 

Mocht iemand daarbij een blu-ray of hd dvd denken aan te schaffen ook al is dat op termijn, dan ligt de zaak weer anders. (Er is zelfs een blu-ray player met netwerk verbinding waar de je Dreambox aan kan hangen en de stream door de videoprocessor van de speler wordt wordt verwerkt.) Maar ook in dat geval is de keus voor een future proof scherm moeilijk vanwege de afstemming van het beelscherm op het 1080p/24fps probleem (zie ook plasma / lcd topic).

 

Om deze redenen kijk ik ook nog steeds de kat uit de boom.

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom maar eens bij mij kijken, heb de Humax hdci2000 en ook de hd kabeltuner van home,dan zie je wel het verschil tegenover het negatieve commentaar over hd, groetjes Bettina

p.s. neem maar contact op met mij, woon in Berg a/d Maas, 8 km van u af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...