Ga naar inhoud


Lipsync-probleem bij EEN


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Het was heel erg gisteren. Ik denk dat er bij Koppen (Natascha Kampusch) soms wel een seconde tussenzat.

De opname op de box (7025) heeft het ook, speel ik die op de PC (in Videoredo, VLC gaat niet door de drivers van 17/05) is het perfect in orde.

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Inderdaad, gisteren was het weer de moeite. Ik heb 10 minuten gekeken naar "Zomer 2007" en daar was het schrijnend om aan te zien.

 

Dat ze mekaar de zwarte piet doorschuiven blijkt zeer duidelijk uit de mail die ik over het probleem ontving van TVVlaanderen.

 

Ofwel zou het aan de ontvangers liggen, ofwel aan de VRT maar zeker niet aan TVVlaanderen ......

 

Als het dan niet aan TVVlaanderen zou liggen zou het getuigen van klantvriendelijkheid om het probleem te melden en door te geven aan de VRT, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd. Van de VRT heb ik nog geen antwoord gekregen.

 

Ook ik kan iedereen die het probleem heeft maar aanraden ze te mailen zodanig dat de omvang van het probleem voor hen duidelijk wordt.

 

Hierna de tekst van de mail:

 

" Wij danken u voor het vertrouwen dat u in TV VLAANDEREN hebt gesteld, en helpen u dan ook graag verder om optimaal te kunnen genieten van al onze diensten.Voor wat betreft uw vraag in verband met de synchronisatie van beeld en geluid op de zender één, nemen wij hier het antwoord over dat daarop wordt gegeven in onze rubriek met veelgestelde vragen. U kan deze rubriek ook steeds zelf raadplegen op www.tv-vlaanderen.be/vragen.**********VRAAG: Het beeld en de klank lopen niet synchroon? Hoe komt dit en hoe kan dit worden opgelost?ANTWOORD: Het probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat u met een niet door TV VLAANDEREN goedgekeurde ontvanger werkt. U neemt in dat geval best contact op met de verkoper of de producent van het toestel om samen met hen naar een degelijke oplossing te zoeken. Het kan zijn dat hiervoor ondertussen reeds een softwareupdate op de markt werd gebracht.Werkt u toch met een ontvanger van TV VLAANDEREN, dan kan het probleem ook veroorzaakt worden door een foute instelling van uw televisietoestel; deze kan u eventueel zelf aanpassen om de synchronisatie van beeld en geluid in orde te krijgen. Mogelijk kan het probleem ten slotte ook aan de signalen van de zender zelf liggen die door TV VLAANDEREN worden doorgegeven. TV VLAANDEREN kan hier dus niet verantwoordelijk voor worden gesteld.**********Vooral bij de Vlaamse zenders was dit in het verleden vaak een probleem bij producties van eigen makelij, aangezien daarbij nog geen rekening werd gehouden met het aanpassen van de signalen aan de kwaliteit van digitale televisie. Ondertussen zouden deze problemen reeds van de baan moeten zijn. Wanneer dit probleem opnieuw opduikt, kunnen wij hier als TV VLAANDEREN helaas niets aan veranderen aangezien het signaal door de zenders zelf wordt aangeleverd. Wij raden u in ieder geval even aan om voor alle zekerheid toch de eigen installatie grondig na te kijken."

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed nieuws?! Net een mailtje van de VRT ontvangen (en nu maar hopen dat het waar is):

 

Beste,

 

Met dank voor interesse in onze programma’s

 

Deze morgen is nieuwe apparatuur geïnstalleerd om aan het probleem van lipsynchronisatie te verhelpen. De ingenieurs hebben ons verzekerd dat de vergrendeling van klank aan het beeld sterker zou moeten zijn.

 

We hopen samen met u dat het probleem is opgelost. Hopelijk duiken er geen nieuwe problemen op.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Marc

Operator transmissiecontrole

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hopelijk wordt het inderdaad opgelost, want zelfs Spongebob zag het gisteravond op EEN. Soms zat er zelfs bijna een volle seconde tussen het geluid en het beeld. Het geluid liep voor op het beeld. De andere zenders (en dus ook canvas) hadden hier helemaal geen last van.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Spongebob, het geluid liep bij momenten voor op het beeld dus de synchronisatie was totaal verkeerd.

 

Hopelijk brengt de nieuwe apparatuur bij de VRT beterschap.

 

Wait and see.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ook verbetering te hebben opgemerkt.

 

Nog een beetje afwachten en nog eens een aantal programma's bekijken en als het dan in orde is, zal het inderdaad wel opgelost zijn.

 

Dat zou een mooie zaak zijn.

 

Greets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op één lijkt het in ieder geval opgelost. Ik heb geen lipsync-problemen meer gezien sinds de aanpassing vorige week vrijdag.

Gisteren heb ik niet naar VT4 gekeken, maar als daar een probleem was, dan zal dit niets te maken hebben met de aanpassing die ze bij de VRT gedaan hebben, en was het hopelijk maar een tijdelijk probleempje bij VT4.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds die aanpassing op Een het probleem ook niet meer gezien en beeld en geluid sluiten nu volgens mij normaal op elkaar aan.

 

VT4 weet ik niet, was het tijdens een bepaald programma of de ganse avond ?

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...