Ga naar inhoud


Mijn windows systeem geluids probleem opgelost. Uitleg!


Penthe

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik had sinds een tijdje een heel raar probleem, alles wat ik aan films of mp3 afspeelde werkte keurig met mediaplayer, winamp, vlc player, en noem ze maar op niets geen probleem. Maar windows maakte geen geluid meer bij het opstarten en afsluiten en ook als ik naar youtube ging bleef het akelig stil dit zelfde bij myspace en noem het maar op alles bleef stil.

 

Van alles geprobeerd tot een restore point, het opnieuw installeren van drivers, zelfs bij services gechecked of de windows sound werd gestart dit was allemaal het geval, en nog heel veel meer. ook het speakertje in mijn taskbar was verdwenen.

 

Mocht enig ieder een zelfde geval hebben geef ik nu de oplossing hiervoor.

 

Ga naar je startmenu en doet daar run(start) en tik regedit.

Gaat vanaf daar naar de volgende lokatie:

 

My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Drivers32

 

Klik op het rechterscherm met je rechtermuis knop Nieuw en dan String value (nederlandse naam in windows weet ik niet maar is gewoon de eerte te kiezen optie) vul in: wavemapper druk hierna op return mocht erna geen schermpje verschijnen klik je even dubbel op naam wavemapper die je net hebt ingevuld en vul je in het schermpje in: msacm32.drv nu zou je windows systeem geluid weer moeten werken mocht dit niet zo zijn check dan of de msacm32.drv driver wel aanwezig is in \Windows\System32' .

 

 

(dit is voor WINDOWS XP)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor de oplossing. Misschien dat het één van ons nog een svan pas komt.

 

Blijft natuurlijk de Why vraag. Heb je enig idee waarom je het probleem in eerste instantie had?

 

JJK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Bedankt voor de oplossing. Misschien dat het één van ons nog een svan pas komt.

Blijft natuurlijk de Why vraag. Heb je enig idee waarom je het probleem in eerste instantie had?

JJK


Ik had niet iets geinstalleerd in deze tijd enkel windows updates ontvangen, en mijn gedachten zijn dan ook toch weer de windows updates. Ik doet ook met veel regelmaat scans op virussen ect maar daar lag het niet aan. Dus tja? Het was ook vrijwel direct na de herstart na de windows update maar dacht dat het filmpje op youtube geen geluid droeg en herstarten doet ik weinig. Dus het begon de volgende dag pas meer op te vallen geen geluid bij flash en online filmpjes en toen deed ik een restart en toen ook geen geluid windows en bij opstart logisch ook niet. Meer kan ik er verders niet over kwijt er is niets meer dan dat.

Toen ik er naderhand eens op zocht op google zaten veel meer mensen hiermee dus leek het mij handig de oplossing hier te posten, je weet immers maar nooit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet goed gelezen Sjaak(k). Er wordt niet verwezen naar een map drivers32.

 

Er wordt alleen een key aangemaakt in het register onder drivers32. Dat wil niet zeggen dat er dan ook een drivers32 directory op de schijf moet zijn.

 

Ik zal het eens uitproberen want ik heb ook geen start en stop geluiden meer. Wel af en toe een piep uit de luidspreker.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas. De key zat al in het register en het bestand is aanwezig. Maar geen Windows geluiden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bij services gekeken?

 

Dus Control panel - Administrative Tools - Services.

 

Daar naar beneden scrollen tot je "Windows audio" ziet en kijken of die niet uit staat, deze moet op automatic staan. Mocht deze uit staan kun je met je muis deze weer op automatic zetten.

 

Als dit uit staat heb je een gelijkwaardig probleem vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...