Ga naar inhoud


wat bepaald de kwaliteit van het geluid van mp3 speler?


Hensat

Aanbevolen berichten


Van een heel goedkope MP3 speler mag je niet te veel verwachten van de geluidkwaliteit. Misschien hoor je niet eens het verschil tussen 128kbps en hoger.

 

Maar een goed oordoppensetje helpt zeker. Die zijn waarschijnlijk duurder dan je spelertje.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt heb het zo juist nog gezien in een foldertje,volgens mij doen de oordopjes of hoofdtelefoon toch het meest aan de kwaliteit (bij mijn goedkope speler dan) als ik een grote hoofdtelefoon er op aan sluit je kent ze wel bijv die van philips voor 10 a 15 euro klinkt het al stukken beter,heb nu in een folder oordopjes van apple gezien (m9394) kosten 39,99 (10 euro duurder als mijn speler is dit iets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb oordopjes gekocht van JVC die in je oor zitten dmv flexibele dingetjes die op het oordopje zitten, dan heb je heel wat minder omgevingsgeluid.

En hoewel ik een grote fan ben van Apple, vind ik toch dat je die oortjes beter niet koopt, ze zijn niet echt duurzaam. Na een jaar intensief gebruik waren ze kapot bij mij en de JVCs gaan alweer anderhalf jaar mee.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die JVC oortjes heb je hele goeie bassen omdat er geen geluid verloren gaat, alles gaat rechtstreeks je oor in. En je hoeft je mp3-speler veel minder hard te zetten.

De beste geluidskwaliteit heb je ofwel met dit soort oortjes of met een koptelefoon die je hele oor bedekt.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Citaat:
heb hier een goedkope packard bell mp3 speler ,en ik wil graag weten wat het meest wordt bepaald voor een goed geluid ,is dit de speler of hoofdtelefoon,of kwaliteit van de mp3?

mvg hensat


De kwaliteit (Birate) van de Mp3 is wel het meest van belang naar mijn mening.

Groet
Link naar reactie
Delen op andere sites

De kwaliteit van een MP3 heeft maar weinig met de bitrate te maken. Je kunt ook slechte MP3s maken met hoge bitrate.

 

De slechtste component bepaalt de kwaliteit. Een goede koptelefoon op een speler met een slechte eindversterker geeft nauwelijks beter geluid dan een slechte koptelefoon. Een slechte MP3 klinkt op alle spelers slecht.

 

Dat gezegd hebbende, zou ik het meeste geld in de koptelefoon steken. Aan de MP3 bestandjes zelf kun je weinig doen, en de MP3 spelers zijn zo'n beetje een pot nat omdat ze allemaal dezelfde decoder gebruiken. Net als bij een gewone audio installatie zijn de luidsprekers de meest bepalende factor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...