Ga naar inhoud


Toetsenbord vervangen bij laptop


Moost

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Een kennis van mij dacht op vakantie in Hongarije een koopje gedaan te hebben.

Hij heeft daar een laptop gekocht, 15,4" breedbeeld, dual-core processor (t2060), 80gb hdd, 1024mb intern, videokaart 256mb.

Helaas heeft hij er geen rekening mee gehouden dat er daar een ander type toetsenbord gebruikt wordt.(QWERTZ)

 

Is het mogelijk om het toetsenbord te vervangen voor een QWERTY ??

En zo ja, waar kan dat ??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Je raakt er zo aan gewend. Hier is het ook qwertz en het werkt prima.


JJK


Ja maar dan moet je er geen NL versie van windhoos op hebben staan, dan zitten de toetsen verkeerd. wink.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
de toetsenbord landcode kun je in windows xp in het configuratie scherm veranderen zodat alles wel klopt dit heeft verder niets te maken in welke taal je windows versie is.


Bedankt dat wist ik geen eens, mijn laptop komt uit een tweedehands winkel en had hem speciaal gekocht om er iets mee te doen wat alleen bij dit merk en type kan.
Nu het Azerty toetsenbord ingesteld op Frans en het klopt nu of ik het handig ga vinden is een tweede ik moet nu steeds kijken wat ik type. xyxthumbs.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nu het Azerty toetsenbord ingesteld op Frans en het klopt nu of ik het handig ga vinden is een tweede ik moet nu steeds kijken wat ik type. xyxthumbs.gif


Het is niet ideaal, maar het went echt. probleem is als je zoals ik wel eens heb met QWERTY en QWERTZ naast elkaar zit te werken.

JJK
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Nu het Azerty toetsenbord ingesteld op Frans en het klopt nu of ik het handig ga vinden is een tweede ik moet nu steeds kijken wat ik type. xyxthumbs.gif


Het is niet ideaal, maar het went echt. probleem is als je zoals ik wel eens heb met QWERTY en QWERTZ naast elkaar zit te werken.

JJK


Ik heb enkel spaanse toetsenboarden die ook QWERTY zijn maar toch verschillen deze, naast natuurlijk meer letters zitten ook dingen als @ # en nog hele rits meer geheel anders namelijk onder de ALT Gr en dat is best wel linux onvriendelijk te noemen, het went wel maar is toch vervelend als je echt rap wilt gaan tikken in de bash.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...