Ga naar inhoud


Mijn airco Fiat punto doet het ineens niet meer


Penthe

Aanbevolen berichten


Je antwoord waardeer ik ten zeerste, maar woon niet in Nederland dus aan die nette specialist heb ik weinig.

 

Maar ik neem alle opties mee ondertussen ben ik er al achter dat het de zekering niet kan zijn deze is gekoppeld met het lampje dat aan gaat en deze werkt dus is de zekering heel, de zekering is voor de airco compressor.

 

Dan zal inderdaad de druk te laag zijn en ik een goede betrouwbare garage moeten vinden die geen allerhande extra kosten in rekening brengt wat ik hier in Alicante hoofdstad al menig keer heb mogen meemaken en dat is echt niet fijn. Ik heb nog helemaal geen ervaringen met garages hier in de omgeving en zal van de week de nodige engelsen duitsers spanjaarden en nederlanders wel vragen met een bakkie koffie of ze er 1 kennen, de beste reclame is immers mond reclame.

 

Volgens de orginele Punto handleiding kan de zekering niet kapot zijn zolang het lampje aangaat, lees ik wat verders komt het toch denk ik uit op het gas gedeelte druk te laag of ergens een lek, belangrijkste is voor mij dat ik beetje weet waar probleem schuilt om zo wel onodige kosten tegen te gaan. Ik heb met alle regenval van laatste tijd ook best wel wat steenslag mogen meemaken tijdens het rijden en misschien is dat de oorzaak dan wel. Ik heb een orginele handleiding voor de Punto maar die is voledig spaans ik kon op het internet echter een pdf vinden met de nederlandse handleiding die ook stukken duidelijker is want mis wel het 1 en ander in de spaanse.

 

Na dus de nederlandse doorgelezen te hebben na de spaanse is mijn mening dus anders geen zekering maar wel gas gebrek zo lijkt, en aangezien ik nooit echt veel verstand van auto´s heb gehad gaat mij deze materie wel steeds meer interreseren omdat je heel erg vaak belazerd wordt door een garage en ik liever echt wil weten waar ik voor betaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De airco pomp wordt mechanisch aangedreven door een snaar waarbij er in de pomp een spoel zit om de pomp aan en af te koppelen.


Die spoel waar jij het over hebt is een soort magneetkoppeling.
Die koppeling heb ik al 2 keer stuk gehad in een vorige auto.

Penthe zie je de aircopomp wel aangedreven worden ?

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zal wat tijd kosten maar denk van wel.


kost je dan wel veel spuit bussen en bedenk dat je lak zal barsten

Groeten Fred.

 

AZbox premium , AZbox premium+ , AZbox elite

Dreambox 8000 2maal SAB sky 4800 mini , DVB zelfbouw decoder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
De airco pomp wordt mechanisch aangedreven door een snaar waarbij er in de pomp een spoel zit om de pomp aan en af te koppelen.


Die spoel waar jij het over hebt is een soort magneetkoppeling.
Die koppeling heb ik al 2 keer stuk gehad in een vorige auto.

Penthe zie je de aircopomp wel aangedreven worden ?


Punt is er gebeurd niets meer als ik airco aanzet normaal gezien zou mijn motor het dan ook zwaarder hebben maar dat is ook niet merkbaar de zekering is ok net gechecked voor de airco compressor, ik denk dat de zaak lek is als eerder aangegeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lek en /of gewoon leeg zoals al is gezegd heeft iedere auto een keer een vulbeurt nodig voor zn airco en na 4 jaar is dat niet vreemd.

Met fluoricerende vloeistof laten vullen en na een dag terugkomen lopen ze m na met de lamp en weet je of hij gewoon leeg was of ook lekt.

Overigens doorrijden met een lege airco kost je meestal een compressor aangezien er smeermiddel toegevoegd zit in het koelmiddel heb ik ook is gehad.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Lek en /of gewoon leeg zoals al is gezegd heeft iedere auto een keer een vulbeurt nodig voor zn airco en na 4 jaar is dat niet vreemd.
Met fluoricerende vloeistof laten vullen en na een dag terugkomen lopen ze m na met de lamp en weet je of hij gewoon leeg was of ook lekt.
Overigens doorrijden met een lege airco kost je meestal een compressor aangezien er smeermiddel toegevoegd zit in het koelmiddel heb ik ook is gehad.


Gebeurd dit ook als je hem uit laat staan? Lijkt me sterk dat er dan nog iets kapot kan gaan het is immers niet aktief, maar ik weet daarnaast ook weinig van auto´s af dus geloof je op je woord als je dit zegt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Lek en /of gewoon leeg zoals al is gezegd heeft iedere auto een keer een vulbeurt nodig voor zn airco en na 4 jaar is dat niet vreemd.


Mijn auto is nu 8 jaar oud ( hyundai atos ) en 100.00 km op de teller, maar de airco werkt nog steeds uitstekend.

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Gebeurd dit ook als je hem uit laat staan? Lijkt me sterk dat er dan nog iets kapot kan gaan het is immers niet aktief, maar ik weet daarnaast ook weinig van auto´s af dus geloof je op je woord als je dit zegt.

Als je de snaar loshaalt of de magneet koppeling dan gebeurd t niet het gaat erom dat de compressor zonder smering gaat draaien daar gaat hij van kapot.

Stekker loshalen op de compressor dan kan hij niet aangeschakeld tenminste als je automatische airco hebt anders kan je volstaan met m niet aan te zetten.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Mijn auto is nu 8 jaar oud ( hyundai atos ) en 100.00 km op de teller, maar de airco werkt nog steeds uitstekend

Mijn auto is nu 11 [lexus]en nog nooit bijgevuld maar dat zegt niets het is per auto verschillend.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom zal het ook wel een lek zijn, we hebben hier veels te veel bouw verkeer en die veliezen steentjes en gruis als het gaat regenen kleven die even aan de banden van je voorganger en schieten dan los en komen tegen je auto aan, het is inderdaad ook frapant dat het na de regenval gebeurd is dus ik verwacht een lek. Ik laat mijn auto in ieder geval heel goed nakijken dit keer omdat ik er erg tevreden mee ben, het rijd relaxed op lange afstanden in de steden heb je geen parkeer problemen past echt wel ergens tussen binnen in de auto zelf is het mooi om aan te zien je zit ook goed in de stoel de remmen zijn uitmuntend, hij is ook erg stil binnen je hoort de motor ook niet echt. En kan het klimmen en dalen in dit berg landschap vaak beter aan dan vele andere auto´s.

 

Ook voor de honden fijn we hebben er 3 en 3 gordelaansluitingen achter we hebben speciale honden gordels en hoeven die achter enkel maar vast te klikken en alles zit save. Ook hebben we airbags achter naast de 2 voor. We hebben 2 van deze auto´s mijn vrouw heeft er ook 1.

 

Ik denk dat ik geen Punto had gereden in Nederland maar eerder een Frans merk, maar hier is de Punto wel op zijn best met dat vele klimmen en dalen en scherpe bochten waar deze sneller doorheen kan als meeste auto´s want de wegligging is uitstekend op dit landschap en je begint ze hier ook maar al te veel te zien laatste 2 jaar.

 

Tja voor Spanje zeer best autotje die zelfs door het meest barre en bizarre weer heen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...