Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat jullie onderstaande vraag kunnen beantwoorden.

 

Ik zie iedereen alleen maar over de TF7710HDPVR met system ID 23331 praten.

Die van mij heeft een ID 23031.

Ik zie op de officiële site van TF voor mijn serienummer geen laatste versie van de firmware staan.

Is dit dan een oudere versie? ik heb deze ontvanger begin dit jaar gekocht na alle hardware periekelen.

Komt er voor mijn system-ID eerdaags nog een firmware? ik neem aan dat ik niet die van de 23331 erin kan zetten?

Alvast vriendelijk dank,

 

Denk aleer gij doende zijt en doende denk dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Hadrian
Origineel bericht van: gifre
..
Nu nog de mogelijkheid tot Tap's...........

Dan wordt het echt dé perfecte HD-bak (als je dan ook kan opnemen vanuit timeshift)!
Heb inmiddels zelf ook maar de firmware definitief erin gezet en de kanalen tot plm 300 een nummertje gegeven met TopSet.
EPG vertoont bij mij wel af en toe gaten, maar 't is tot nu toe beter dan dat het was smile.

En wat gebeurt er dan als je weer eens een fastscan moet doen als er kanalen wijzigen of bijkomen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Petervl
De hardware is hetzelfde, op een ander system id na. Dus verwacht je echt verschillen?

Dat de HW hetzelfde is neem ik nog wel van je aan maar je moet het toch wel met me eens zijn dat zo langzaam aan het gevoel ontstaat dat geen één apparaat hetzelfde functioneert.
Bij de een functioneert het uitstekend (voor wat het waard is) en een ander heeft regelmatig elende.
Iemand waarbij alles goed functioneert zal niet zo snel hier iets melden.
Dus ik wil eigenlijk alleen maar weten of iemand met een 7700 waarin de Nederlandse FW is geplaatst probleemloos met een Aston 1.07 v2.18 kan werken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pinq
En wat gebeurt er dan als je weer eens een fastscan moet doen als er kanalen wijzigen of bijkomen?

Pinq,
Ik veronderstel dat jij het volgende bedoeld:
Je hebt de kanalen d.m.v. van Topset en het eenmalige wijzigen van de RES 3 code aangepast waardoor de kanalen weer in de gewenste volgorde verschijnen.
Wat gebeurt er als daarna om welke reden dan ook een fastscan moet worden uitgevoerd.
Moet de RES 3 code dan weer opnieuw worden aangepast?

Als dat de vraag is dan ben ik ook bijzonder nieuwsgierig naar het antwoord.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: pinq
En wat gebeurt er dan als je weer eens een fastscan moet doen als er kanalen wijzigen of bijkomen?

Pinq,
Ik veronderstel dat jij het volgende bedoeld:
Je hebt de kanalen d.m.v. van Topset en het eenmalige wijzigen van de RES 3 code aangepast waardoor de kanalen weer in de gewenste volgorde verschijnen.
Wat gebeurt er als daarna om welke reden dan ook een fastscan moet worden uitgevoerd.
Moet de RES 3 code dan weer opnieuw worden aangepast?

Als dat de vraag is dan ben ik ook bijzonder nieuwsgierig naar het antwoord.


Ja dat is de achterliggende gedachte bij die vraag. Maar het antwoord zal zijn: dan kan je dus gewoon weer opnieuw beginnen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pinq


Ja dat is de achterliggende gedachte bij die vraag. Maar het antwoord zal zijn: dan kan je dus gewoon weer opnieuw beginnen.
Inderdaad, dus ik heb al een berichtje naar Aldarin gestuurd met het verzoek om een wijziging aan te brengen in TopSet voor deze firmware. Hij is alleen nog tot half december met vakantie...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Petervl
De hardware is hetzelfde, op een ander system id na. Dus verwacht je echt verschillen?

Dat de HW hetzelfde is neem ik nog wel van je aan maar je moet het toch wel met me eens zijn dat zo langzaam aan het gevoel ontstaat dat geen één apparaat hetzelfde functioneert.
Bij de een functioneert het uitstekend (voor wat het waard is) en een ander heeft regelmatig elende.
Iemand waarbij alles goed functioneert zal niet zo snel hier iets melden.
Dus ik wil eigenlijk alleen maar weten of iemand met een 7700 waarin de Nederlandse FW is geplaatst probleemloos met een Aston 1.07 v2.18 kan werken.

Daarbij geef je zelf aan dat als er iemand is die hieraan voldoet en waarbij het goed werkt, je daar toch niets mee kan omdat er blijkbaar geen enkele garantie is dat het bij jou ook zo zou werken. Gewoon proberen dus, je kunt altijd nog terug. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Petervl
Daarbij geef je zelf aan dat als er iemand is die hieraan voldoet en waarbij het goed werkt, je daar toch niets mee kan omdat er blijkbaar geen enkele garantie is dat het bij jou ook zo zou werken. Gewoon proberen dus, je kunt altijd nog terug. wink

Petervl,
Als je het zo bekijkt heb je ook weer helemaal gelijk.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stuk
Ik hoop dat jullie onderstaande vraag kunnen beantwoorden.

Ik zie iedereen alleen maar over de TF7710HDPVR met system ID 23331 praten.
Die van mij heeft een ID 23031.
Ik zie op de officiële site van TF voor mijn serienummer geen laatste versie van de firmware staan.
Is dit dan een oudere versie? ik heb deze ontvanger begin dit jaar gekocht na alle hardware periekelen.
Komt er voor mijn system-ID eerdaags nog een firmware? ik neem aan dat ik niet die van de 23331 erin kan zetten?
Alvast vriendelijk dank,

Stuk,
Zoals ik het mij nog kan herinneren heeft jouw ID nummer betrekking op software voor de Russische markt maar zeker weten doe ik het niet meer.
Kijk maar even HIER want daar is eerder al over het verschil gesproken.

Ik kan je alleen één raad geven, verander het ID nummer 23331 van de nieuwe FW d.m.v. TFD ID Changer of VegaPack in het ID nummer 23031 en plaats deze in jouw 7710.
Dan heb je in feite de voor de Nederlandse versie TF7710HDPVR toegewezen FW versie in gebruik en hoef je niet langer op een update te wachten.
Ik betwijfel overigens dat er een upgrade voor de 23031 komt die op de TF7710 de CD EPG ondersteunt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kan iemand ons helpen? We hebben problemen met de Topfield 7710HDPVR. We zijn sinds een maand schotelbezitters en willen graag de HD kanalen ontvangen op Astra 3. Net zoals de BBC zenders op astra 2. We hebben alle drie de LNB's goed gericht staan, want er is ontvangst. Maakt het uit op welk nummer de astra's in de DiSEqC staan. Het is dus zo dat we deze zenders niet ontvangen, net zoals Canvas en Ketnet. En ja we hebben het goede abonnement bij CD. En we hebben ook een Aston module.

Wij weten niet hoe we handmatig moeten inscannen.

MVGR

Maria C

Topfield 7710HD PVR, Visiosat bisatelite, Triax mfd 41 switch, 3 LNB's Alp BSTE 5-101, Aston cript module voor smartcard CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Transponder frequentie handmatig invoeren.

Het is wel van belang hoe je diseqc schakelaar is aangesloten,

en ook van belang hoe dit in het menu staat.

er is wel meer over geschreven, in dit forum.

Mogelijk heb je ook een handleiding bij die TF 7710 HD PVR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maria C,

Welkom op het forum.

Het is eerst van belang om te weten welke Firmware (software) in de ontvanger aanwezig is en van welke datum.

Deze informatie kun je vinden onder Menu - Informatie - Ontvangerstatus - Systeem ID.

Waarschijnlijk is dit nog niet de laatste nieuwe Firmware want met deze FW kun je via de optie Fastscan alle kanalen automatisch inscannen en hoef je dit niet handmatig te doen, incl. de DiSEqC instellingen.

Laat eerst maar even weten welke informatie onder Ontvangerstatus te vinden is.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jurgen

Onder Systeem Id ontvangerstatus staat:

23331 Loader versie L1.02 Device versie V2.0.14

Firmware versie TF HSCB 7.00.26

Laatste update nov 18 2008

 

Heb je hier iets aan?

Topfield 7710HD PVR, Visiosat bisatelite, Triax mfd 41 switch, 3 LNB's Alp BSTE 5-101, Aston cript module voor smartcard CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, want nu is het in elk geval duidelijk dat je over de laatste nieuwe Nederlandse CD Firmware beschikt.

Ik zou nu eerst even proberen om d.m.v. een Fastscan de zenderlijst te updaten.

Je kunt dit opstarten via Menu - Installatie - Zenders zoeken - Zoek modus = Fastscan en dan Canal Digitaal kiezen en starten met zoeken.

Volgens mij moeten daarna alle zenders in de lijst staan.

De rest kun lezen in deze en de vorige pagina van deze thread.

Succes.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jurgen

Ik heb de fastscan gedaan en we hebben nu in ieder geval Een en Ketnet binnen. Hoera! De HD zenders staan nu netjes op de lijst en de regionale zenders ook, maar daar krijgen we slechts een gestoorde ontvangst op de regionale. De BBC zenders komen nog steeds niet binnen. Wat wel fijn is: de nummering is weer terug. Eerst hadden we het 0000 verschijnsel. Terug naar Firmware settings en alle nummers onder de 1000 weg. Enfin, je kent het verhaal al. Ik ben in ieder geval weer een stuk opgeschoten

Groetjes

MariaC

Topfield 7710HD PVR, Visiosat bisatelite, Triax mfd 41 switch, 3 LNB's Alp BSTE 5-101, Aston cript module voor smartcard CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...