Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

 

Als je nu toch de CD FW wilt houden en ook je eigen zenderlijst dan moet je d.m.v. TopSet zender voor zender handmatig aanpassen.

 

vertel mij dan is in normaal taal gebruik( dus voor een niet deskundige)hoe ik dit doe en wat ik daar voor nodig heb

want de uitgebreide epg vond ik wel gemakkelijk had dus de nieuwste fw al binnen gehaald maar deze ook al weer rap verwijderd omdat ik mijn eigen zenderlijst niet kon bepalen

heb dit hele gebeuren op dit forum natuurlijk gevolgd maar er zijn mij toch nog genoeg dingen niet duidelijk.

En ik denk met mij nog wel een paar mensen die deze materie niet dagelijks gebruiken ofte wel mensen die net als ik mischien beter af waren geweest met een ontvanger die wat simpeler is.

 

mvrgr Wimg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Hadrian
...Ik heb de kanalenlijst met een fastscan geupdate; dan komt de CanalDigitaal-volgorde wel netjes op 1, 2, 3 etc. De rest staat nog steeds op 0.
Daarna de boel eens opgehaald in TopSet en in Advanced mode naar de kanalen gekeken. De volgorde van de kanalen wordt nu bepaald door de waarde zoals die in "Res 3" staat. Is er een mogelijkheid om dat uit te schakelen? Of is er misschien een mogelijkheid om die waardes makkelijk in TopSet te wijzigen (a la de gewone "kanalenschuifmanier")?

50999.jpg


Wim g,
Ik will dat best uitleggen maar meer dan Hadrian al een paar berichten hiervoor in hetzelfde draadje heeft uitgelegd is niet te vertellen.
Het komt er gewoon op neer dat je alle zenders die je in je eigen volgorde wilt hebben in het veld RES 3 de volgorde moet aangeven.
Je 1e zender krijgt het getal 1 in het veld RES 3, de 2e zender 2, etc.
Volgens mij moet het nu toch wel duidelijk zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: Hadrian
...Ik heb de kanalenlijst met een fastscan geupdate; dan komt de CanalDigitaal-volgorde wel netjes op 1, 2, 3 etc. De rest staat nog steeds op 0.
Daarna de boel eens opgehaald in TopSet en in Advanced mode naar de kanalen gekeken. De volgorde van de kanalen wordt nu bepaald door de waarde zoals die in "Res 3" staat. Is er een mogelijkheid om dat uit te schakelen? Of is er misschien een mogelijkheid om die waardes makkelijk in TopSet te wijzigen (a la de gewone "kanalenschuifmanier")?

50999.jpg


Wim g,
Ik will dat best uitleggen maar meer dan Hadrian al een paar berichten hiervoor in hetzelfde draadje heeft uitgelegd is niet te vertellen.
Het komt er gewoon op neer dat je alle zenders die je in je eigen volgorde wilt hebben in het veld RES 3 de volgorde moet aangeven.
Je 1e zender krijgt het getal 1 in het veld RES 3, de 2e zender 2, etc.
Volgens mij moet het nu toch wel duidelijk zijn.


Kijk dat bedoel ik nu dit is voor een leek toch niet te volgen je hebt het over TOPSET enzovoort maar mijn vraag was en is wat heb ik daar voor nodig moet ik een progama binnen halen een kabeltje bij kopen etc etc
ik zie net dat dit draadje ook in een topic word besproken dus het loopt nu dubbel.

mvrgr Wimg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

na een weekje amerika weer terug in nederland;

Nieuwe Firmware draait nog steeds prima, ECHTER, ik merk toch dat de EPG niet altijd netjes gevuld wordt: er zitten zo af en toe gaten in (bv op NED1 of NED2 of NED3 mist ineens het blokje tussen 1800 en 1930 uur); ik dacht daar in deze thread al eens meer over gelezen te hebben, meer deze ervaring ?

 

Groeten, Oebele

 

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: OebeleUitMarum
Hallo allemaal,
[..]
meer deze ervaring ?

Groeten, Oebele
Ja hier ook. Ik mis vaak gaten.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dezelfde ervaring, bij alle CD zenders zitten met grote regelmaat onvolkomenheden in de EPG.

Het schijnt toch een moeilijke materie te zijn om dit goed onder de knie te krijgen.

Is dit probleem nu alleen bij de HD ontvangers te bespeuren of hebben andere ontvangers hier ook last van?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wim g

Kijk dat bedoel ik nu dit is voor een leek toch niet te volgen je hebt het over TOPSET enzovoort maar mijn vraag was en is wat heb ik daar voor nodig moet ik een progama binnen halen een kabeltje bij kopen etc etc
ik zie net dat dit draadje ook in een topic word besproken dus het loopt nu dubbel.

mvrgr Wimg

Een leek kan naar mijn mening wel lezen en de zoekfunctie gebruiken want dit is toch ook niet zo moeilijk.
Als je de zoekfunctie nu eens zou gebruiken dan zal je ontdekken dat deze vraag al herhaaldelijk aan de orde is geweest en ook herhaaldelijk is beantwoordt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

héle grote gaten...

 

er klopt werkelijk helemaal niks van die hele epg!!

ik ben er wel regelmatig mee bezig met die topfield maar op een gegeven moment behoort het gewoon goed te lopen.

 

dus met andere woorden als dit niet snel opgelost is,dan is de 7710 een behoorlijke aanfluiting gebleken,jammer...!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: wim g

Kijk dat bedoel ik nu dit is voor een leek toch niet te volgen je hebt het over TOPSET enzovoort maar mijn vraag was en is wat heb ik daar voor nodig moet ik een progama binnen halen een kabeltje bij kopen etc etc
ik zie net dat dit draadje ook in een topic word besproken dus het loopt nu dubbel.

mvrgr Wimg

Een leek kan naar mijn mening wel lezen en de zoekfunctie gebruiken want dit is toch ook niet zo moeilijk.
Als je de zoekfunctie nu eens zou gebruiken dan zal je ontdekken dat deze vraag al herhaaldelijk aan de orde is geweest en ook herhaaldelijk is beantwoordt.


Bedankt voor de info maar als je de zoekfunctie gebruikt door bijv. topset of nulmodumkabel in te toetsen krijg je een enorme hoeveelheid pagina,s voor geschoteld deze heb ik bijna allemaal doorgeworsteld en dan zie je door de bomen het bos niet meer maar geen nood we zullen de leverancier van de TF is met een bezoek vereren en dan zal het wel goed komen

mvrgr Wimg

TF 7710 HDPVR 160gb duo lnb syst id 23331 powercam fw 19-08-08
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: el bobo
héle grote gaten...

er klopt werkelijk helemaal niks van die hele epg!!
ik ben er wel regelmatig mee bezig met die topfield maar op een gegeven moment behoort het gewoon goed te lopen.

dus met andere woorden als dit niet snel opgelost is,dan is de 7710 een behoorlijke aanfluiting gebleken,jammer...!


Een erg overtrokken reactie. Die 2-daagse EPG is helemaal niet voor de Topfield bedoelt (helaas), maar alleen voor de "Canal Digitaal" tuners.

Bij Topfield doen ze hun best om te proberen het ook te laten zien. En als dit technisch gezien (nog) niet lukt, begin jij over het feit dat dus de Topfield een aanfluiting is?

Jammer dat de Sint al weer weg is, anders mocht je van mij gelijk met hem mee. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wim g
Bedankt voor de info maar als je de zoekfunctie gebruikt door bijv. topset of nulmodumkabel in te toetsen krijg je een enorme hoeveelheid pagina,s voor geschoteld

wim g,
Het zal wel aan mij liggen maar het is voor mij nog steeds volstrekt onduidelijk wat voor informatie jij nu van de forumleden verwacht.
Volgens mij weet je toch inmiddels al dat je TopSet 2.0 en een Nulmodem kabel nodig hebt.
Probeer eens met een heldere vraagstelling jouw informatiebehoefte duidelijk te maken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

kunnen we het hier gezellig houden??????

 

als je iets hebt met een ander doe dat dan via PM

 

dus nu weer graag over het onderwerp!

 

 

anders ga ik een knop gebruiken om een waarschuwing te versturen

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten
Origineel bericht van: ligth011
heeft Henri ze naam gewijzigd in ...


Nee, mijn naam is nog altijd het zelfde, Henri-Aalten
Maar laten wij het bij het onderwerp houden, zoals Zigma ook aangeeft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...