Ga naar inhoud


[TF7700/7710HDPVR] FIRMWARE NIEUWS


Sigma

Aanbevolen berichten

Sjaak,

Bij het vergelijken van 7700 en 7710 hebben we voor beiden exact hetzelfde gedaan:

  • zenderlijsten verwijderd door fabrieksinstellingen terug te zetten

  • nieuwe CD firmware erop gezet

  • zenders gezocht
Toen vergeleken en geen verschillen gevonden.

 

De 7700 heeft wel DISEqC 1.2 motorsturing. In de Duitse firmware is deze echter uitgeschakeld. Als de duitse bezitters nou de CD firmware nemen kunnen ze het wel gebruiken en heeft deze FW toch nog bestaansrecht smile

De apparaten zijn echt exact hetzelfde.

Venton HD200S (FW 3.23), Topfield TF7700HDPVR-23231 (FW AAF_MME_TF7700_FullUSB), Aston 1.07 (2.18), Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 1.5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Je hebt wel gelijk met het patchen dat is idd een loader versie veranderings kwestie, maar toch zit er kennelijk wel verschil tussen de 7700 en de 7710.

Sjaak(k),
Ik ben het met je eerder geplaatste opmerking niet eens dat dat een met Nederlandse software gepatchte TF7700 niet goed zou functioneren.
Ik heb de Nederlandse software ook op mijn TF7700 in gebruik genomen en alles functioneerde naar wens.
Dat de CD EPG gaten vertoond en niet lekker loopt en dat er nog steeds kleine bugs voorkomen ligt niet aan de TF7700 maar aan de FW in het algemeen.
Lees maar eens de berichten op het Duitse TF forum, daar is het ook een en al kommer en kwel.
Al met al wil ik toch nog wel even toevoegen dat de TF77xx serie voor wat mij betreft een prima ontvanger is en ik er alles mee kan doen waarvoor ik dit apparaat uiteindelijk voor heb gekocht, namelijk probleemloos een goed HD beeld ontvangen, opnemen en weergeven.
De kleine nog openstaande problemen zullen binnenkort ook wel opgelost worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Jürgen, staan bij jou de kanalen dan wel goed in je 7700 met CD fw confused

Sjaak,
Het ligt eraan wat jij als 'goed' betiteld.
Als je de CD kanaal volgorde bedoeld (dus op 11 staat Film1.1) dan staan ze inderdaad na één fastscan goed en dat is naar mijn mening ook de bedoeling van CD.
Wil je dat niet dan moet je maar geen fastscan gebruiken of de Duitse FW blijven gebruiken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik heb de 7710 pas een week. Ik had mijn handtekening nog niet aangepast. Nu wel. Heb mijn kanalenlijst vanavond met de tool gewijzigd. Werkt heel goed. Ik krijg alleen op een 4tal kanalen een "out of bound -1" foutcode. Ik weet niet wat dat precies is.

DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stijnvogel,

 

Jammer dat je het niet op de pvr5000 kon testen. Volgens mij moet het op alle Topfields werken, maar weet het niet zeker.

 

De "out of bound -1" foutcode krijg ik ook soms. Dit zit in een rotte dll van windows zelf. Kan geen kwaad door gewoon op OK te drukken. Ik heb besloten om eventuele errors niet door het script automatisch OK te laten geven, want ik weet niet welke andere foutsituaties zich voor kunnen doen.

Venton HD200S (FW 3.23), Topfield TF7700HDPVR-23231 (FW AAF_MME_TF7700_FullUSB), Aston 1.07 (2.18), Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

ff een korte vraag.

 

heb nu een 5500 en een vantage 8000.

Kan met de 7700 het volgende:

 

tuner 1 draaibaar

tuner 2 astra/hotbird

 

opnemen tuner 1 rtl4

kijken tuner 2 rtl5

 

?

 

met de vantage lukt dat niet met de 5500 wel.

 

huib

TF7700HDpvr-750GB-Aston 1.07 (2.18)

Ø80dualvast - Ø80draaibaar

TF5500pvr-Matrix rev-Ø80dual vast

Humax 5400

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Improvements:
OTA did not work via the tuner 2. This is fixed.
FTP service is added.
Log-on function is added in the web service.

Ik begrijp dat een logon functie een improvement is. Alleen wordt mij nu gevraagd om een wachtwoord als ik in de web-interface wil komen, en die weet ik dus niet. Antwoord staat in het menu bij IP Configuration onder LAN settings. Beetje vreemde plek, maar het staat er...
Voor de rest merk ik niet veel verschil met de vorige NL-firmware, ik ga zo nog verder testen

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

De FTP-service is dan wel weer OK!

"Verdwenen" bestanden blijken nog op mijn harde schijf te staan, en de EPG kan worden gedownload (al is die verder niet echt leesbaar voor een sterveling).

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Ik zal het uitleggen, als je CD fw installeerd dan komen de zenders na een fastscan op CD volgorde. En ook je diseqc staat al goed, en wel 1 van 4 voor de Astra19 en 2 van 4 voor Astra 23.
Dit staat vast en moet je niet veranderen, Astra28 moet je dus op 3 van 4 zetten. Ga je dus 2 van 4 voor Astra 23 omwisselen met 3 van 4 voor Astra28, dan werken de zenders op de Astra 23 niet meer omdat de diseqc vast aan die CD zenderlijst gekoppelt is.

Betekent dit dan ook dat ik in de disecq switch fysiek de bekabeling aan moet passen ?
Op dit moment heb ik astra19 op 1van4; astra28 op 2van4; astra23 op 3van4 en hotbird op 4van4 ingesteld staan binnen de 7710.
ik zou me zo kunnen voorstellen dat deze settings niet aangepast kunnen worden zonder ook fysiek in de switch zelf de kabels om te switchen ?

Alvast dank, groeten,

Oebe;e

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, je moet dan ook de kabels op de switch aanpassen.

In je ontvanger geef je dan aan wat de situatie op de switch is.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hadrian
Inderdaad, je moet dan ook de kabels op de switch aanpassen.
In je ontvanger geef je dan aan wat de situatie op de switch is.

Hoezo? de scan is niks meer dan een lijst die van 1 transponder komt, als die er eenmaal inzit dan pas word het eea. aangepast aan switch instellingen, dus je kan een fastscan doen zolang je de switch op as1 actief hebt, daarna gewoon de switch instellingen per satelliet aanpassen naar hoe het aangesloten zit.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...