Ga naar inhoud


ACamd (voor Windows)


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een 1 1/2 week problemen met acamd plus dvbviewer en seca 3 kaart van canaaldigitaal. Ik zie veel kaart updates langskomen voor zowel de provider A6 als de management (keys). Ergens werkt de emm cache niet meer met als resultaat elke 2 minuten een onderbreking van het signaal. Wordt acamd nog wel onderhouden?

 

JP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Gisteren heb ik een nieuwe installatie gedaan op m'n TV-server. Wel op een nieuwe harde schijf om snel weer terug te kunnen naar de oude situatie.

Hiervoor draaide ik ACAMD-OSCAM in een dual tuner setup (TBS6981) icm met TV-source. Draaide goed, echter met veel te lange zaptijden (soms meer dan 10 seconden).

 

Veel mensen hebben hieral over geklaagd bij DVBLOGIC, echter nog geen oplossing. Met de nieuwe opstelling wil ik DVBviewer aan de praat brengen. Windows 7 - x64 opnieuw geinstalleerd incl. alle drivers. DVBviewer Pro erop, en ACAMD in de plugin folder. Met 1 instance (1 tuner) van ACAMD draait alles prima. Zappen gaat flink sneller (2 a 3 seconden voor HD en SD kanalen). Streamen werkt op zich ook. echter moet ik nog wat beter finetunen.

 

Nu mijn vraag. De TBS kaart heeft een tweetal tuners. Bij TV-source had ik onder plugins een tweetal folders staan met de twee tuners. Elke tuner z'n eigen ACAMD.

Onder DVB-viewer lukt mij dat niet. Een enkele ACAMD plugin dus wel (direct in de plugin folder). Plaats ik echter een extra folder in de plugin folder ziet DVBviewer de plugin niet meer. Dit in tegenstelling wat ik op een enkele link op internet heb gevonden. Wie heeft dit aan de praat of hier ervaring mee?

 

Alvast bedankt!

 

René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het draait! DVB-viewer met twee tuners (TBS6981), ACAMD en OSCAM windows versie met een infinity kaartlezer.

Er moet direct in de Plugin directory alle ACAMD files staan. Daarna moet er een voor elke ontvanger een aparte directory "PLUGIN1, PLUGIN2, PLUGINn..."staan met daarin ook alle ACAMD files. Usernamen voor OSCAM moet voor elke ACAMD plugin anders zijn.

 

Zaptijden zijn een factor 2 sneller dan bij DVBlink (icm Windows MCE). Ben echter nog niet helemaal overtuigd van DVB-viewer... Draait niet helemaal lekker stabiel. Een hoop getweak om de user interface enigsinds bruikbaar te maken. MCE is wat dat betreft vrij makkelijk rechtoe rechtaan... Ik ga nog proberen om de XBMC versie met DVBviewer plugin aan de praat te krijgen op m'n client. De oude harde schijf zit er weer in, dus weer even terug naar MCE met DVBLink....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het mogelijk ACamd zo te configuren dat hij eerst mijn lokale kaart probeert, en pas na een fout (bijv. Not Subscribed) de externe servers in cardclient.conf gebruikt? Want er zijn maar een handjevol zenders die ik lokaal niet heb, toch gebruikt hij overal die externe shares voor. Wellicht maakt het qua zap-snelheid niet eens zoveel uit, maar op zn minst belast ik die servers dan minder, en blijft mijn Ziggo kaart tenminste geactiveerd.

aangepast door Muis
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

ik zal dit topic nog eens omhoog gooien na al die jaren - Wil ACamd op mijn windows machientje zetten icm dvblogic ...

Daarom is 0.6.2.0 nog steeds de latest greatest ( ik zie ook 7 versies rondslingeren maar ben beetje sceptisch )

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

De sourcecode weer eens uit de kast gehaald, en ben nu aan het experimenteren met een ACamd client en een losse server.

Je kunt zo meer clients gebruiken zonder dat je voor iedere client een aparte verbinding met een CCcam server hoeft te maken.

Voorbeeld mediaportal waar je tig mappen moet maken, met in iedere map een specifieke configuratie.

Dan krijg je in iedere map alleen een ACamd client, die verbind met de lokaal geïnstalleerde ACamd server maakt, en die maakt weer verbinding met je DreamBox of je Smartcardhouder met originele kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Appie, ik heb met Acamd 0.6.2.0 icm Anysee E30TC en DVBViewer soms het probleem van audio channel switches. Zie deze thread: http://www.***geen-reclame***.com/archive/index.php/t-210288.html

(Ik gebruik geen NewCS). Mijn opnames zijn dan waardeloos omdat ik ze niet kan openen. Is het mogelijk om dit te fixen? Ik heb hier geen last van met DVBLink. Ik moet ook chcache en chidcache uitzetten omdat ik na een poosje sommige zenders niet meer kan bekijken. Wat gebeurd er hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...