Ga naar inhoud


[TF5000PVR MP] Timergeheugen gewist uit standby.


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Als ik de timer van mijn Masterpiece 5000 programmeer, het apparaat op standby zet en daarna opnieuw opstart, zijn de gegevens in de timer gewist.

Volgens mij bleven de programmeringen er tot nu toe altijd in zitten, of vergis ik mij?

Wat kan de oorzaak zijn van het wissen van de programmeer gegevens, en wat kan ik er aan doen?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inmiddels doet de timer het helemaal niet meer. Een reset naar factory defaults helpt niet. Ik heb het apparaat een half uurtje zonder electriciteit laten staan, heeft ook geen effect...

Hoe lang heb je eigenlijk garantie op een Topfield? Ik heb deze in het voorjaar van 2006 aangeschaft bij ##GECENSUREERDE TEKST OF URL##.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

De duur van de fabrieksgarantie is o.a. afhankelijk wat je met de leverancier hebt afgesproken maar is meestal één of twee jaar.

Na afloop van de overeengekomen fabrieksgarantie heb je nog de zogenaamde productaansprakelijkheid fabrikant welke soms tot vijf jaar na levering kan duren.

Ik denk alleen niet dat een timerprobleem onder de productaansprakelijkheid valt omdat je hierbij altijd moet kunnen aantonen dat de fabrikant wat steken heeft laten vallen en dat lijkt mij bij een timerprobleem wat moeilijk of het moet aan een hardwareprobleem te wijten zijn en dat is nu nog niet duidelijk.

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou nog een fabrieksreset kunnen proberen. Je zendergegevens worden dan wel gewist, maar die kan je opslaan dmv bv topset of Vega. Kan je eventueel ook de laatste FW (aug 07) erop zetten.

Het kan ook zijn dat je harddisk langzaam aan het overlijden is. Dan kunnen dit soort problemen ook ontstaan.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

timer settings staan volgens mij niet op de hard disk

 

maar in de chip waar de zender gegevens in worden opgeslagen

 

dus ik denk dat er een ander probleem is

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
timer settings staan volgens mij niet op de hard disk

maar in de chip waar de zender gegevens in worden opgeslagen

dus ik denk dat er een ander probleem is


Misschien moet ik inderdaad proberen een totale reset te doen incl. de zendergegevens?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...