Ga naar inhoud

[alle] PLi® Iolite "2008 Edition" Images Suite 20071230 Rev.4014

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens mij is het me nu gelukt. Ik heb nogmaals geflashed en zag opeens een hele andere Pli dan gister. Volgens mij had ik gister per ongeluk Emerald gekozen van mijn schijf. Ik heb op download latest menu geklikt en toen kwam de melding dat het downloaden gelukt was. ALs ik bij Geinstalleerde ppanels kijk dan staat er Sample PPanle (tutorial). Klopt dit? Na het downloaden van het menu kun je nieuwe software downloaden of niet? Wat ik dan krijg is Software Management met downloads. De cam heb ik gedownload dus ik denk dat het nu wel gaat lukken. Het downloaden van software lukt niet als het menu niet is gedownload of wel?

• Reacties 276
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

zonder menu kunt ge niks doen, da's evident. De reden dat ge af en toe een nieuw menu moet downloaden is omdat de download lijsten bijgewerkt worden met nieuwe CAM versies, editoren, settinglijsten en andere tools. Je beschikt dus steeds over de meest recente updates.

Heb je CCcam nu geinstalleerd ? Zet deze nu als default cam en kijk of je kaartjes herkend worden, dit kan door de geldigheidsdatums op te vragen (gele toets in softcam setup menu).

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

Ik ben nieuw met deze Image en ik zie af en toe wat voorbij komen over Plicons. Ik heb echter geen idee wat dit is. En is het mogelijk om het bootlogo te veranderen?

Geplaatst:

Plicons zijn zender-icoontjes die je via bepaalde skins kunt tonen en die ook in de epg-lisjt kunnen verschijnen.

je zegt dat je met je Sky kaart beeld hebt op Sky Three, dus lijkt het me dat je kaartje goed herkend wordt. Waarschijnlijk staan nog niet alle geldigheidsdatums correct. Stem vanavond af op Channel 4 en wacht gewoon af, waarschijnlijk heb je dan morgenvroeg al beeld op Channel 4 en Five.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

ja ik heb vannacht al op Channel 4 laten staan. Maar ik blijf het vreemd vinden dat alleen Sky Three het doet. Het lijkt mij toch dat als het kaartje verloopt dat alle gecodeerde zenders dan niet meer werken en niet allemaal op 1 na. Zou het toch niet kunnen dat mijn kaartje toch afwijkend is?

Ik zal eens gaan kijken naar die Plicons. Op zich wel grappig.

Geplaatst:

wat is dat Enigma1 en Enigma2?

A new PLi® Dreambox release is available for download.

This image release fixes some bugs and annoyances found in the initial Iolite release.

Use the download URL below to be sure to download our original PLi® images.

PLi® Iolite images...

See below for what's New, Fixed & Features since the initial PLi® Iolite release

Enigma1:

- CVS Repository 21 Nov 2007

- PLi® Repository 30 Dec 2007

- DVB subtitling: utterly revamped page composition handling. It is even improved upin in relation to the Helenite version!

- EPG: Don't mark all services 'seen', after receiving an MHW update. This allows us to still receive now/next EIT for those services. Now/next is usually more detailed than MHW

- Softcam Setup: don't restart cardserver when 'restart cam' is pressed (cardserver has its own restart button)

- Softcam setup: wait 5secs between starting Cardserver and Softcam

- Rotor WebIf: goto and store require hexadecimal position

- Remove all 'new found' flags fixed

- Softcam script fix. Make it more readable and less error prone

- Various packages installed in /boot: only remount /boot if it is a separate partition (should fix problems with multiboot situations)

- Fixed NFS server (No download needed anymore)

- Old mountpoints /mnt/... are automatically translated to the new mountpoint /media/...

- Compact flash and USB devices as recording media added

- Smaller network mount descriptions

- Movie directory is automatically created if it didn't exist

- Enigma EPG 5MB filesize limit can be disabled now

Enigma1 OpenEmbedded:

- Compatibility symlink /dev/fb0 for the DM7020 added

- Don't show 'swap' menu, swap is not actually created / used

- Don't show cron in 'services' setup

- Stbup & config file added

- Fixed software management for DM500+, DM600 and DM7020

- Fixed PPanel recovery for the DM600

- You can update from the initial Iolite to this Iolite '2008 editon' via telnet:

Code:
ipkg updateipkg upgrade

and reboot your box

Enigma2:

- CVS Repository 25 Dec 2007

- PLi® Repository 30 Dec 2007

- 20071128 drivers for DM7025

- IE fix for WebIf

- Setting to disable the 'spinner' added (busy animation)

- PPanels:

- 'condition' attribute fixed

- implemented (basic) 'tarball' element support

- SoftwareUpdate plugin: added confirmation messagebox before starting the update

- Mountmanager: default share 'hdd' instead of '/media/hdd'

- 'Preferred tuner' setting implemented

Geplaatst:

enigma is het operating systeem van de dreambox. Alle modellen hebben enigma1, behalve de 7025 dewelke met enigma2 is uitgerust. PLi of gemini of andere images zijn "schillen" die rond dit operating systeem gebouwd worden.

en nu uw Sky kaartje : als je de geldigheidsdatum van je kaartje al hebt uitgelezen, zoals ik al een keer of 5 voorgesteld heb, dan zou je zien dat er meerdere sleutels op staan, elk met een eigen geldigheidsdaum. Dus ja, het kàn dat je wél beeld hebt op Sky 3 en niet op Channel 4 of Five. Ter info : op mijn FTV kaartje vind ik de volgende "entitlements" :

Nds card XXXXXXX

Entitlement info

b765 07-03-2008

b766 07-03-2008

b772 07-03-2008

b773 14-12-2007

b860 07-03-2008

en hiermee krijg ik beeld op alle FTV kanalen.

Geplaatst:

Nou ik heb goed nieuws want ze zijn allemaal open gegaan nu. Bij de kaart info staat bij de codes die je gaf nu 21-03-2008 en er staan er bij mij ook nog 2 meer bij. b8co met ook 21-03-2008 en 001d met 03-09-2007. Die laatste is dus nog verlopen maar ik weet niet welke zenders dat gaat. Channel 4 en de Five kanalen zijn in ieder geval werkend nu! Maar zal die verlopen code ook nog worden bijgewerkt denk je?

Ik denk dat hij vanmiddag heeft geupdate tussen 1 en 3 uur. Daarna is hij met de timer op BBC1 gesprongen. Nou ruim op tijd opgelost dus voor 11 februari! Is dat kaartje toch nog ergens goed voor geweest! In ieder geval bedankt voor je hulp!

Geplaatst:
Origineel bericht van: jaja
In de bijlage vind je de skin. Ik gebruik deze ook nog steeds. Bij mij werkt deze prima zonder plicons.

na het installeren van de x line skin ,schakeld de dreambox telkens uit,en moet ik alles opnieuw installeren,(dit doen meerdere skins)heb een db 7000 met ook de laatse pli-iolite,deze skin heb ik ergens in het forum van pli gevonden ,als ik jou bestand download en uitpak ,krijg ik maar één vreemd bestand klopt dit wel ?

bijlage:X-Line Iolite.tar.gz
Geplaatst:

Dit bestand moet je niet uitpakken. Dit doe je met dcc naar tmp uploaden en dan via het blauwe menu addons handmatig installeren. Dan gaat dit zeker werken.

Ik heb het even gecontroleerd en gezien dat er een nr. bij het bestand staat dat moet niet, het nr. zul je moeten wijzigen in de naam die bij het bestand staat.

Geplaatst:

heel frappant,heb het bestand gedownload,ik krijg dan een winrar bestand,als ik deze uitpak krijg ik een vreemd bestand ,heb het nummer er van zoals jij zei veranderd in de naam van het bestand en plotseling werd dit ook een winrar bestand ,heb deze in de map tmp geplaatst,en nu werd hij zichtbaar in het adons menu alleen hij installeerde hem niet ,toen ik het bestand ging uitpakken kreeg ik alle mappen van de skin te zien,en heb deze handmatig met de pc in de juiste mappen geplaatst en nu werkt hij wel,heb je mischien nog zo één (tar.gz) dan kan ik het nog ééns proberen,(niet de pulse skin)de meeste skins die ik her en der download,krijg ik een ingepakt bestand als ik die uitpak krijg ik alle mapjes van de skins dit werkt bij mij trouwens wel goed.

mvg hensat

Geplaatst:

Hoe kan ik zien hoeveel ruimte er nog vrij is op de harde schijf tijdens het opnemen? Kan zijn dat het aan de skin ligt maar ik heb dat bij andere images en diverse andere skins nog nooit gehad. Ik heb nu de standaard skin erin. Niet die in het zwart maar de blauwe

Geplaatst:
Origineel bericht van: tajvdz
Hoe kan ik zien hoeveel ruimte er nog vrij is op de harde schijf tijdens het opnemen?

File mode, rode knop, geeft je een percentage per mount. Ik gebruik zelf de disk space plugin. Ik weet echter niet of deze om kan gaan met diverse recording mount points. Misschien dat deze hardcoded naar /hdd kijkt. Dat zou je moeten testen...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen