Ga naar inhoud


Beste ontvanger voor hd en sd.


Dirk009

Aanbevolen berichten


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben op zoek naar de beste HD receiver met Harddisk. Denk zelf aan Homecast 8100/160 of een Humax icord/160. Wie adviseerd. Nederlandstalige menubesturing is belangrijk alsook een HDMi en digitale uitgang.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: ERI
Ben op zoek naar de beste HD receiver met Harddisk. Denk zelf aan Homecast 8100/160 of een Humax icord/160. Wie adviseerd. Nederlandstalige menubesturing is belangrijk alsook een HDMi en digitale uitgang.
Groeten


Hier zijn al talloze threats over volgeschreven (ook nog zeer recent).
Heb je de zoekfunctie al gebruikt of ga je voor de (te) makkelijke manier?

wat mij betreft de Technisat HD S2 maar ik stel voor dat je eerst maar eens even wat research hier op het forum doet voor je zulke (reeds vaak beantwoorde) vragen stelt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mousse, hallo mede-Tilburger. cool

 

Maar ik vraag me af waarom niemand kijkt naar de Topfield 7700HSCI. In combinatie met een DragonCam/Diablo leest hij vrijwel alles; ook de Canal Digitaal en TVV-cards.

 

Voor 250 Euro heb je hem al. Leg daarnaast 80 euro neer voor een 500GB externe schijf, en je hebt een HD-PVR voor 330 euro?

 

Tsjaa.. ik zou het wel weten. Voor mij word het dus de TF7700HSCI

 

OMG! Ik zie net dat zowel jij als ik precies 153 berichten hebben geplaatst op S4all. Toeval. blush

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: SalimRMAF

Maar ik vraag me af waarom niemand kijkt naar de Topfield 7700HSCI. In combinatie met een DragonCam/Diablo leest hij vrijwel alles; ook de Canal Digitaal en TVV-cards.

Voor 250 Euro heb je hem al. Leg daarnaast 80 euro neer voor een 500GB externe schijf, en je hebt een HD-PVR voor 330 euro?

Tsjaa.. ik zou het wel weten. Voor mij word het dus de TF7700HSCI


De belangrijkste reden is waarschijnlijk dat het geen twin tuner is en dat willen de meeste wel bij een PVR.
ik persoonlijk wil ook een ander kanaal op kunnen nemen terwijl ik naar het ene kijk.

en ja.............een externe harddisk.....nee, daar zit ik ook niet echt op te wachten. Wil gewoon alles IN 1 apparaat.

Ik was trouwens ook niet echt veel meer geld kwijt dan het bedrag dat jij noemt. Kwestie van het internet een beetje in de gaten houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar met de externe HDD kun je zo de opgenomen bestanden kopieren naar je PC. Even een .AVI film erop zetten en terug naar de Topfield om de film af te spelen. Makellijker kan het niet. Wat wilde je dan doen wanneer de interne harde schijf vol is?

 

En ow ja; kun je please de webshop naar mij sturen waar jij je decoder goedkoop hebt gehaald. blush Heb het best krap nu, vandaar.

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Leuke van dit topic is dat iedereen zijn top opsomt maar niet over al deze ontvangers beschikt. Los van het feit achter welke schotel deze…. Hangt. Dus een soort van mijn ideale auto waarvan ik ….. zonder er maar een meter in gereden te hebben.

 

Ik zou voor een ferrari kiezen.

 

Mijn top ontvanger is sinds kort de Home cast 5101 usb. Kan dit ontvangertje alleen maar vergelijken met de dreambox 7000s en omdat de Homecast een HDMI heeft laat hij de DM achter zich. Kan nog meer noemen. Is de DM 7000 dan slecht. NEE!

 

Na een aantal jaren van, vind ik het belangrijk om gewoon een heldere receiver te hebben en in dat opzicht stelt de homecast me niet teleur. Kijken zonder teveel gedoe.

 

Zeg ik daarmee dat ik de wijsheid in pacht heb. NEE, maar geef nieuwe merken wel een kans. Beter dan de gerenommeerde merken die al tijdens het lanceren weer een nieuwe update moeten….

 

Dus de beste ontvanger heeft alles te maken met jouw persoonlijke kennis en smaak!!!!!

Rebox RE 4220HD S-PVR, Cahors Big Bisat.

LG Oled 55EF950V

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ja je hebt bij de technisat een cam nodig, bijv. aston 1.07/2.18 versie of een powercam. Je kunt dan ongestoord naar HD en SD kanalen kijken. De eerste geeft zeker geen problemen, al zegt hij af en toe initialiseren maar dat duurt max. 5 sec. en dan gaat de uitzending verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond enige weken geleden ook voor de keuze welke ontvanger. Technisat, Topfield, Homecast of ... enz. Ik heb diverse forums geraadpleegd en verkopers gebeld. De conclusie was toen het wordt een Homecast 8100 met 160GB. In het begin enige problemen gehad met het vastleggen van alle zenders. Ik heb niet de FASTSCAN optie gebruikt omdat ik 4 LNB's met DISEqC schakelaar gebruik. Ook aan deze ontvanger zijn nog wel enige zaken die door een firmware update verbeterd kunnen worden (o.a. netwerkfunctie) maar ik heb begrepen dat er planningen voor zijn. Sinds 25 juni versie 1.06.5A erin gezet. Tot nu toe tevreden. Ik gebruik een Aston 1.07/ 2.18. Ook een Diablo is bruikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: indieke
Dus de Technisat zou de interessantste zijn. Moet ik dan een cam kopen? Ik zou vooral deze ontvanger gebruiken voor TVV, BBC, en Arte.

Als ik weer een cam moet kopen, welke dan?


Hier met een Aston Dual met 2.17 firmware geen problemen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan Mouse

Ik weet niet waaruit je concludeert dat de TecHnisat de interessantste zou zijn. Op een Duits forum (Digital Fernsehen) zie ik nogal negatieve reacties op de Technisat. Diverse problemen die niet opgelost zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net zoals mousse heb ik deze ontvanger ook. Uit duitse testen komt hij zeker met sd kanalen er goed eruit. De duitse fora gaan vaak over premiere en zoals altijd zijn er wel eens een paar problemen geweest, ik heb die duitse forums ook bekeken en het bleken oude al lang achterhaalde problemen te zijn die al lang opgelost waren.

Ik zal niet beweren dat deze ontvanger de allerbeste is, maar na zorgvuldig zoeken heb ik wel de technisat gekocht omdat er geen problemen mee waren (bugs e.d.) die je bij alle andere nu nog steeds ziet, kijk maar eens naar topfield....

Voor mij was de beste beeldkwaliteit het doorslaggevende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mouse1277
Origineel bericht van: holen
Aan Mouse
Ik weet niet waaruit je concludeert dat de TecHnisat de interessantste zou zijn. Op een Duits forum (Digital Fernsehen) zie ik nogal negatieve reacties op de Technisat. Diverse problemen die niet opgelost zijn.


Holen, ik weet niet wat jouw probleem is maar ik reageer gewoon op een vraag van iemand welke cam goed werkt in de Technisat!
Als je even de moeite zou nemen op het forum rond te kijken zie je dat ik uitgebreid over de Technisat geschreven heb op dit forum, maar dat het de interessantste zou zijn hoor je mij niet zeggen.
Nogmaals: ik ben een tevreden gebruiken (en volgens testen is het SD beeld via HDMI 1 van de mooiste op de markt) en ben persoonlijk nog geen problemen tegengekomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...