Ga naar inhoud


Beste ontvanger voor hd en sd.


Dirk009

Aanbevolen berichten

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een goede tuner(satellietontvanger) voor zowel hd als sd.

En dan doel ik vooral op beeldkwaliteit in combinatie met een plasma. (hdmi ingang of goede rgb of composiet)

 

Het spijtige van zaak is, dat je ze meestal eerst moet kopen, voor je ze werkend kan zien en vergelijken.

 

Suggesties ? Welk toestel is absolute top ?

nb: Ik heb nu een technomate 1500. Op de Duitse zenders is het beeld top, maar op de vlaamse zenders is het beeld afwisselend top of slecht...

Kan je dit opvangen door een goede tuner ?

DM800 - Tv-vlaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik zelf heb een Humax HD-CI 2000 en ben daar zeer tevreden mee. (Plasma + hdmi)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar zijn hier niet veel mensen tevreden over hun sd/hd ontvanger ? Of hebben ze geen hd ontvangen. Het ging hier tocht over HD ?

nb: Ik heb reeds gevraagd om het topic te verplaatsen...

Geen rekening houdend met de kostprijs...

DM800 - Tv-vlaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Blijkbaar zijn hier niet veel mensen tevreden over hun sd/hd ontvanger ? Of hebben ze geen hd ontvangen. Het ging hier tocht over HD ?
nb: Ik heb reeds gevraagd om het topic te verplaatsen...
Geen rekening houdend met de kostprijs...


Technisat HD S2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvangen van HD is ook HDTV. Maar ik ben prima te spreken over mijn Topfield 7700. Hij geeft een enorm mooi plaatje in zowel SD als HD. SD wordt ook prima geupscaled naar 1080 resolutie.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorlopige top/te testen:

1 Technomate 6900

2 Technisat HD S2

3 Topfield 7700

4 Humax HD-CI 2000

 

De technomate en de humax heb ik reeds gezien, nu nog de technisat en topfield ergens te pakken krijgen.

 

Te technomate geniet voorlopig de voorkeur, vanwege de leuke software :-)

DM800 - Tv-vlaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz
Ontvangen van HD is ook HDTV. Maar ik ben prima te spreken over mijn Topfield 7700. Hij geeft een enorm mooi plaatje in zowel SD als HD. SD wordt ook prima geupscaled naar 1080 resolutie.

Ik kan mij hierbij volledig op aansluiten.
Hiervoor had ik mijn TF5510PVR middels een componentkabel op de Sony Bravia HDTV aangesloten maar dat staat niet in vergelijking met het beeld welk de TF7700HDPVR oplevert.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Hiervoor had ik mijn TF5510PVR middels een componentkabel op de Sony Bravia HDTV aangesloten maar dat staat niet in vergelijking met het beeld welk de TF7700HDPVR oplevert.
Jürgen


Ik heb begrepen dat de Topfield 7700/7710 een SD signaal kan upscalen naar 1080i. Kun je mij vertellen hoe dat eruit ziet want daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik overweeg namelijk ook deze ontvanger te kopen.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Oldereast
Ik heb begrepen dat de Topfield 7700/7710 een SD signaal kan upscalen naar 1080i. Kun je mij vertellen hoe dat eruit ziet want daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik overweeg namelijk ook deze ontvanger te kopen.

Het antwoord hierop is niet zo simpel.
Weliswaar heb ik vergelijkingsmateriaal omdat ik op mijn HDTV zowel mijn TF5510PVR als mijn TF7700HDPVR heb aangesloten.
Maar representatief is de vergelijking niet omdat de 5510 via een componentkabel en de 7700 via een HDMI kabel is aangesloten welk al een duidelijk andere kwaliteit oplevert.
Verder kan ik de twee receivers niet tegelijkertijd naast elkaar bekijken waardoor je nooit een echt objectief oordeel kunt vellen.
Ik heb echter stellig het idee dat de niet HDTV beelden die ik via de 7700 op mijn LCD HDTV beter eruit zien dan via mijn 5510 maar dat is meer gevoel dan dat ik het met feiten kan staven.
Overigens kan ik niet ontdekken dat de 7710 de SD TV beelden ook daadwerkelijk upscaled naar 1080i. Ik zie immers op mijn TV als er HD beelden worden aangeboden want dan schakelt de TV om naar 1080i maar dit heb ik nog nooit gezien als ik SD beelden vanuit de 7700 op mijn TV bekijk.
Dus wil je alleen SD beelden bekijken dan heb ik geen steekhoudende argumenten om dan de TF7700 te kopen.
Het kan overigens ook maar zo gebeuren dat ik er nog iets fout doe waardoor de 7700 (nog) niet upscaled.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de 7700 "vast" zetten op 576i of 576p. Dan moet de tv de upscaling doen. Ook kun je hem dus vastzetten op 1080i, dan upscaled de Topfield.

 

Ik merk bij mijn tv dat het beeld bij upscalen van de Topfield rustiger en strakker is. In beide instanties heb ik het wel via HDMI aangesloten.

 

Ik heb mijn Topfield dus altijd op een uitgang van 1080i staan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Winwiz, bedankt, weer wat geleerd.

Ik had de instelling van de 7700 op Automatisch staan.

Nu heb ik de instelling op 1080i vastgezet en nu scaled de TF inderdaad naar 1080i.

Ik kan echter nu niet met veel overtuiging roepen dat het beeld nu zoveel mooier of strakker is geworden. Als het al zo zou zijn dan is het wel marginaal te noemen.

Het probleem is natuurlijk dat je de beelden van de twee verschillen instellingen niet naast elkaar kan vergelijken.

Maar goed, een ding staat vast, de TF77xx scaled op naar 1080i en dat beantwoordt de vraag van Oldereast.

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Upscalen doet de ene tv beter dan de andere, en dan ligt het er ook nog vaak aan welke ingang je gebruikt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...