Ga naar inhoud


Beste ontvanger voor hd en sd.


Dirk009

Aanbevolen berichten


  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik wil zelf voor het EK ook een hd ontvanger. Welke kan ik het beste kopen? Nu heb ik een dreambox 7000 met canal+ kaartje. Ik zou graag een soort Kathrein USF 910 willen hebben (linux cardsharing met dreambox mogelijk) + een dvb t ontvanger erin. De clark tech heeft een combo met dvb-t maar kan volgens mij geen cardsharing. Weet iemand nog een andere ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Frank1234
Ik wil zelf voor het EK ook een hd ontvanger. Welke kan ik het beste kopen? Nu heb ik een dreambox 7000 met canal+ kaartje. Ik zou graag een soort Kathrein USF 910 willen hebben (linux cardsharing met dreambox mogelijk) + een dvb t ontvanger erin. De clark tech heeft een combo met dvb-t maar kan volgens mij geen cardsharing. Weet iemand nog een andere ontvanger?


Reelbox Avantgarde is misschien een optie.

DM8000 ruDREAM Infinity X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Lees juist op internet vele negatieve verhalen over de Topfield 7700/7710. Denk dat er eerder gezegd kan worden een niet door ontwikkeld model wat te snel op de markt is gezet, dus zeker niet verouderd.

Op veilingsites staan er ook al vele tweedehands te koop.

Kan niet zeggen wat de beste is, moet je persoonlijk gaan vergelijken.

Kan alleen over ervaring met de Homecast 8100 praten.

Op dit moment met de nieuwste firmware 15.05 draait ie goed.

Beeld SD en HD zijn perfect.

ik vergelijk dit met Nokia 9902, Echostar 5020, Arion 9400.

Het PVR gedeelte is in mijn ogen nog vrij simpel maar er wordt geschreven dat dit wordt verbeterd.Voor de rest een stabiele ontvanger.

let wel op het formaat schijf als je HD ontvangers koopt ivm de HD opnames nemen wel wat ruimte in.

 

Homecast HS 8100/echostar pvr 5020/archsat 1x duo inderto lnb/1x alps lnb/aston 1.07/mediagard module/Canaldigital module.

astra1,2,3/hotbird/eutelsat/nilesat/hispasat/atlanticbird1,2,3/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik blijf liever bij mijn Topfield 7700HDPVR, er zijn nog wel een paar wensen, maar er zullen nog wel meer firmware updates komen.

Beeldkwaliteit is zonder meer super!

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dirk009
Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een goede tuner(satellietontvanger) voor zowel hd als sd.
En dan doel ik vooral op beeldkwaliteit in combinatie met een plasma. (hdmi ingang of goede rgb of composiet)

Het spijtige van zaak is, dat je ze meestal eerst moet kopen, voor je ze werkend kan zien en vergelijken.

Suggesties ? Welk toestel is absolute top ?



Kijk bijvoorbeeld eens in het topic AB9000 (deel 2) smile




Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

als het gaat om kwaliteit spingt de 7700 pvr eruit zowel voor sd als hd maar het blijft afhankelijk welke tv je hebt. Vanf 90cm zie je duidelijk verschil tussen bijv tf 5500 en 7700.

Mijn combinatie is 7700 en panasonic full hd plasma.

enig nadeel van de 7700 is het cam probleem en de nog gebrekkige ondersteuning.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dirk009

Dus met de homecast kan je 2 hd zenders tegelijk opnemen of opnemen en kijken ? Of 2 sd kanalen ? En combinaties.

De anderen kunnen dit niet, dacht ik.



@Dirk009,

Met de AB IPBox 9000HD kun je tegelijkertijd 2 HDTV zenders opnemen en 1 HDTV zender kijken.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...