Ga naar inhoud


[all] Eindelijk HDTV ontvanger gespot??


dre_1

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: NDS4Ever
@Hemertje -> JaJa! Jij (jullie) zullen nog nooit een DM800 in handen hebben gehad...... whistle


nee dus, ik moet het ook van de plaatjes hebben

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

ik hoop dat die er snel is,dan kan ik m'n bevindingen eens posten,

hoop dat gemini tegen dan ook een image heeft of een andere image groep.

die dat er al zijn voorlopig ken ik niet,maar kan ze al testen hé.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

als m'n humax dat kan,waarom de DB niet wink

 

zie hieronder een foto die ik heb genomen paar dagen geleden.

 

luxetvhd.JPG

 

Origineel bericht van: MauriceW
Als ik zo tussen de regels door lees, dan zijn er al mensen die een DM800 in huis hebben. Weet iemand dan ook of de DM800 de mogelijkheid heeft om een SD signaal up te scalen naar bijvoorbeeld 1080i?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een SD signaal up te scalen naar bijvoorbeeld 1080i? Jazeker kan dat. De vraag is natuurlijk of dat altijd handig is. Mocht het scalen (én mogelijk deinterlacen) van goede kwaliteit zijn dan heeft dat zin, zo niet dan kun je dat beter aan de processor van het display overlaten. En aantal displays heeft zeer goede elektronica aan boord (Philips, Pioneer) en het is dus een kwestie van proberen welke de beste kwaliteit oplevert. Heeft het display de betere scaler stuur het signaal dan uit in 576i, anders in 1080i.

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: digitaal kijker
ik hoop dat die er snel is,dan kan ik m'n bevindingen eens posten,
hoop dat gemini tegen dan ook een image heeft of een andere image groep.
die dat er al zijn voorlopig ken ik niet,maar kan ze al testen hé.


de image ligt al te wachten op de plank
nu de hardware nog

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me eigenlijk ook af of de scaler die er in zit ook kan scalen naar bijvoorbeeld 1366*768. Het gros van alle verkochte schermen is namelijk in deze resolutie. Het is namelijk erg zinloos om eerst een 576i signaal up te scalen naar 1080i, om hem daarna weer te moeten downscalen naar een resolutie van 768. Elke keer scalen levert namelijk gewoon verlies op.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast John1985

De scalers op ontvangers die ik ben tegengekomen scalen alleen naar 720p en 1080i, idd jammer dat die geen 768p kan, maar dat is dan ook geen echte HD standaard. In dat geval geeft scalen naar 1080i bij mijn ervaringen het beste resultaat (al scaled de tv dan wel weer terug naar 1366*768 natuurlijk :P)

 

Ik vraag me af in welke klasse tv's goeie scalers zitten. De lcd panelen van Sony en Samsung van onder de €2000,- geven iig een stuk minder mooi beeld dan bijv. de scaler van de Humax HD ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn humax 2000 kan 576p,720p en 1080i aan,

de laatste is de mooiste beeld kwaliteit op m'n lcd tv met die humax.

ben er zeer tevreden van voor de beeldkwaliteit.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

omdat ik een externe scaler gebruik hoop vooral dat er niets geschaald wordt (of dat dat een optie is) en dat signaal zo onbewerkt mogelijk op de uitgang wordt gezet.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er al een mogelijkheid tot schalen van SD materiaal bestaat dan zou ik hier niet al te gek veel van gaan verwachten.

De gebruikte processor is net zoals in willekeurig welke HD satellietontvager geen scalerchip.

In alle tot nu toe mij bekende HD satellietontvangers zit een single chip oplossing. Al deze chips maken gebruik van hardwarematige MPEG decoding en ik heb bij geen enkele een goede scaling mogelijkheid kunnen ontdekken. Dus meer dan wat basic mogelijkheden zijn niet te verwachten.

Wil je gewoon goed gaan scalen dan zal je toch naar een externe scaler toe moeten, en die dingen kosten echt een veelvoud van willekeurig welke HD satellietontvanger.

Wil je low-cost toch tedelijk gaan scalen dan zou ik een HTPC in elkaar draaien en gebruik maken van de mogelijkheden van de grafische kaart. Bij AMD (ATI Radeon) kaarten kan je met AVIVO leuke resultaten bereiken, voor Nvidia kaarten is er Purevideo.

Een losse scaler is gemakkelijker, bij een HTPC zal er soms wat "getweakt" moeten worden om een leuk resultaat te bereiken, maar het werkt doorgaans ook goed en kost een sloot minder geld.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...