Ga naar inhoud


Eindelijk het kenteken op chipkaart


R@oul

Aanbevolen berichten

De kogel is door de kerk wat betreft het invoeren van de chipkaart voor het kenteken en het is de bedoeling voor heel europa.

 

Volgens de krant van zondag komt er een kenteken chipkaart die deel een en twee gaat vervangen met al de technische en persoonlijke gegevens.

Dit allemmal ter voorkoming van fouten bij overschrijving en om fraude te voorkomen.

Mijn inziens dus voor het eigen gemak van de RDW, nietemin een positieve bijkomstigheid voor de bestuurder die nu makkelijk zijn kenteken bij zich kan dragen.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste kaart wordt uitgegeven.

 

Raoul.

 

 

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie het ook positief.

De huidige papieren nemen te veel ruimte in beslag en stop je niet in je broekzak, dus vaak in binnenzak jas

Zo'n klein kaartje kan je altijd in je portomone laten.

Zeker in de zomer als je geen jas draagt een enorme vooruitgang.

Overigens loop ik nog steeds met het oud model rijbewijs op zak, moest ongeveer twee maanden voor dat het nieuwe model kwam de boel verlengen. Maar goed dit past opgevouwen in me portomonee.

De volgende stap is natuurlijk het combineren van documenten op een kaart, scheelt weer plastic in je portomone

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik weet niet of ik hier nu wel zo blij van wordt. Als voor velen een velletje papier al te veel is zal het met zo'n pasje niet veel beter zijn.

 

Bovendien heb ik een chipknip in m'n portemonnee. Die kan ik ieder jaar vervangen omdat hij in tweeën ligt.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satpiet 200

dat vinden jullie goed zo iets???

denk je nu echt dat het voor jullie is bedoelt wordt wakker

je hele doop cel kom er in te staan en dan kunnen ze je leuk volgen

wat je doet de hele dag .ja tuurlijk ze gaan veel geld ergens inpompen zo dat jij geen bekeuring krijgt, denk nu maar het allerslechtste van de overheid dat zit je redelijk goed ...dag vrijhied ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: borsjea
Ik zie het ook positief.
De huidige papieren nemen te veel ruimte in beslag en stop je niet in je broekzak, dus vaak in binnenzak jas
Zo'n klein kaartje kan je altijd in je portomone laten.

De volgende stap is natuurlijk het combineren van documenten op een kaart, scheelt weer plastic in je portomone



helaas ik heb acht van die chip-plastic kaarten voor allerlij gebruik / dat is een behoorlijke aanslag op mijn slanke billijn

combineren vind ik een goed idee / en dan zelfs zonder plastic aub

ik heb niks erop tegen zo'n onderhuidse chip te dragen
als ik dat afweeg t.o.v. de ellende met kaarten

elementair is je naam/herkomst/inschrijving/sofi-nummer/abonnement of dienst a tm z

dan heb je zoveel unieke data per persoon dat elke dienstverlener of overheid je kan authentificeren.

maar goed
die reclame van de blonde stoot op het strand met haar creditcard in haar G-string geklemt is wel sexy :D

cheers


Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te voorkomen dat je kaart breekt omdat hij in een portemonnee zit is er de volgende oplossing.

maak een dun plaatje aluminium ter grote van een chip kaart op koop een chipkaart etui.

 

Veel suc6, Raoul.

Laat de vogels fluiten en probeer het zelf ook.
Lassen sie die Vögel zwitschern und versuchen sie es selbst auch.
Let the birds whistle their song and try to do it yourself.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...