Ga naar inhoud


[7000] Dreambox mogelijk overleden, tips gevraagd


dMITRY

Aanbevolen berichten

Beste Dreamboxers,

 

Sinds enige tijd doet mijn Dreambox 7000 zijn werk niet meer naar behoren. Als ik de box aanzet licht het amber display op maar toont geen Dream logo meer. Ik hoor de hard disk opstarten maar daarna gebeurt er helemaal niets meer. Op TV krijg ik geen beeld.

 

Enkele weken geleden wilde de box soms niet meer opstarten maar toen kreeg ik nog wel het Dream logo op TV en op het amber display. De box bleef dan echter in die stand hangen.

 

Ik heb de Hard disk met de bekende extra elco's gemodificeerd zodat er voldoende power beschikbaar is om de box stabiel te houden tijdens het starten van de hard disk.

 

Hoewel ik denk dat het hier niet echt relevant is kan ik voor de geïnteresseerden nog vermelden dat ik opstart met een origineel dream image in flash en vanaf de hard disk (met FlashWizard) gebruik maak van Pli Emerald (ben vanwege de geboorte van mijn zoontje niet aan dreamhobby toegekomen).

 

Ik heb het bange vermoeden dat de hardware van mijn box het heeft begeven maar wellicht is het minder dramatisch. Kan dit ook het gevolg zijn van vocht in de coax kabel of een defecte LNB?

 

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

 

dMITRY

 

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wat doet ie als je de HDD (en USB stick, indien aanwezig) loskoppelt -dus echt alleen maar opstarten vanuit de flash en dus ook geen flashwizard-?

Pas geleden meegemaakt dat de USB stick een probleem veroorzaakte, dus....

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Het lijkt er eerder op dat de bootloader eruit ligt en dat kan ik wel herstellen als het moet.

ik vind het langzaam irritant worden dat je op de (x) aantal berichten wel laat weten dat je dit repareren kan.

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste dreamboxers,

 

Bedankt voor jullie antwoorden tot zover. Ik zal de HD eens loskoppelen en kijken of ik dan verder kom. Aangezien hij nu niet wil opstarten is een flash erase nog geen optie want dat wil pas als de box weer draait.

 

Wat ik niet snap is dat ik geen wijzigingen in de config heb aangebracht in het afgelopen jaar en dat het toch ineens softwarematig de mist in gaat. De enige uitzondering is het laden van nieuwe Joske settings.

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
Citaat:
Het lijkt er eerder op dat de bootloader eruit ligt en dat kan ik wel herstellen als het moet.

ik vind het langzaam irritant worden dat je op de (x) aantal berichten wel laat weten dat je dit repareren kan.


Waarom is dat irritant dan ? ik bied mijn hulp aan eventueel als het nodig is en dat mag dan niet ? en wat hier allemaal al staat heb ik ook al aan hem doorgegeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dMITRY
Aangezien hij nu niet wil opstarten is een flash erase nog geen optie want dat wil pas als de box weer draait.


Dimitri, met DreamUp en een null modem kabel moet het mogelijk zijn om de box opnieuw te flashen, ook al start hij niet op. (Mits de bootloader niet corrupt is, dan is een JTAG de enige oplossing).

Dus: Null modem kabel erin, aansluiten op je PC, kijken of DreamUp wel contact krijgt met je DB en dan flashen.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Cobus R,

 

Ik lees dat jij een bootloader kan repareren.

Kan je dat ook van een Dreambox 500S?

Ik kan die van mijn met een nul modem niet meer benaderen.

De kabel is goed want het werkt wel bij mijn Dreambox 600 en 7020. Ik ben wel in bezit van een Cas 2 interface, maar ik kan niet solderen. Ik ben eenzijdig verlamd, dus als je mij op weg kunt helpen heel graag.

Ik woon in de omgeving van Amsterdam.

 

Groetjes Tump

Link naar reactie
Delen op andere sites

Garantie geven kan ik niet maar wil het wel proberen op je eigen risico dan daar ik een 500 nog nooit gedaan heb maar heb hier wel de bootloaders maar of het werkt weet ik niet maar als hij toch niks meer doet kan ik het uiteraard gewoon proberen laat maar horen

 

ps ik woon in Duiven (gld)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dreamboxers,

 

Ik heb inmiddels de Dreambox gedemonteerd en de hard disk afgekoppeld. Helaas maakt dit geen verschil. Ik gebruik geen USB stick met de box dus daar kan het niet aan liggen. Ik ga maar eens op zoek naar een nulmodemkabel en hoop dat DreamUp er nog iets van kan maken.

 

De reboot met vasthouden van de linkerboventoets (flash erase) heeft geen effect. Reboot lukt nog wel met de drie knoppen tegelijk ingedrukt.

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...