Ga naar inhoud


[7000] Dreambox mogelijk overleden, tips gevraagd


dMITRY

Aanbevolen berichten


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Cobus heeft inderdaad de bootloader weer hersteld met zijn JTAG, waarvoor hulde en dank!

 

Toen ik vanmorgen de Dreambox uit de slaapstand wilde laten ontwaken liep hij vast. Bij de reboot trad weer een oud verschijnsel op: tijdens het tonen van het dreambox logo maakte de TV een brommend geluid en trilde het logo. Daarna zat de box vast. Wederom een reboot liep wel weer goed.

 

Ik ben in ieder geval van plan om de volgende tips van Cobus nog te gaan uitvoeren:

- Images op een USB-stick zetten zodat de HD minder frequent wordt gebruikt

- De hard disk kabel met tape aan de hard disk plakken waardoor er meer vrije ruimte boven de processor ontstaat om hitteproblemen te voorkomen.

 

Als iemand deze problemen herkent en een tip heeft hoe dit kan worden verholpen houd ik me aanbevolen.

 

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen...

 

Groeten,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Dreamboxers,

 

Ik heb inmiddels de nodige maatregelen genomen om de hitte in de box te beperken (HD kabel aan de HD vastgeplakt en de ventilatie van m'n stereomeubel verbeterd).

 

Tevens heb ik geprobeerd om een image op de USB stick te zetten. Dat ging niet echt soepeltjes. Ik heb de box herhaaldelijk moeten rebooten om het standaard dream image (versie 1.10) in flash goed aan de praat te krijgen. Toen dat gelukt was bleek dat FlashWizard Pro 6.3 er maar niet in wilde slagen om het Pli Ionite image op de USB stick te zetten. Ik kreeg op verschillende punten in de stap "installing" (de derde stap) de foutmelding dat er leesproblemen waren. Ik heb dit een stuk of 10 keer geprobeerd maar telkens kwam dezelfde foutmelding. Soms halverwege, soms bij 100%.

 

Heeft iemand een tip hoe ik dit kan doorbreken?

 

Verder vraag ik me af of iemand recentelijk zijn 7000 ter reparatie heeft aangeboden en wat de doorlooptijd en kosten waren.

 

Groeten,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet de usb stick wel eerst formateren he met flashwizard gaat dat gooed hoor ik heb hem geformateerd als part1 en dat werkt dus goed en ik denk niet dat jou hardware kapot is hoor het zij externe factoren die jou dream niet goed laten reebooten denk ik daar hij het de eertse paar keer bij mij wel goed werkte en zeker de eerste ivm dat de hdd er toen nof eraf was probber eens met pli in de flash en de hdd eruit wat hij doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dimitry,

 

Formatteer eerst de USB stick in ieder geval als FAT filesysteem, desnoods even op een PC doen. Mocht je moeite hebben om multiboot aan de praat te krijgen dan moet je even een gil geven. Mij is het uiteindelijk gelukt.

 

Ik heb vandaag een nieuwe harddisk in mijn dream gestopt. Er zat een Maxtor 40gb in die vorige week is overleden. Ik denk ook door de hitte. Heb er nu een Hitachi Travelstar notebook harddisk inzitten. Totaal geen herrie meer en zeer weinig warmte. Ook is het een goed idee om een kleine fan te monteren (zie hier)

 

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dMITRY,

 

Met mijn oude 7000 had ik ook koelings problemen (kwamen vaker voor destijds gezien de threads destijds),ik heb het toen opgelost door een computer fan boven op de 7000 te plaatsen en te laten draaien op een lagere spanning dus minimaal lawaai.(geforceerde koeling).

Wat betrefd een img op een stick zetten:niet iedere img is geschikt hiervoor overtuig of vraag hier eerst even naar (ik weet het zo ook niet).

 

 

Moi Brombeer.

smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag iemand om een backup van je gewenste image en zet dat met je PC op je usb stick en ga dan pas naar je box.

En dan hopen dat het installeren van de multibootloader wel lukt.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het installeren van een multiboot configuratie met FlashWizard heb ik vaak genoeg gedaan om het te kunnen doen als er geen rare problemen optreden. Daar ligt het denk ik niet aan.

 

Ik heb me ook al afgevraagd of het zou werken als ik het Pli-image dat ik op de hard disk heb draaien gewoon naar de memory stick zou kopiëren. Ik zou de Stick (die overigens met FAT was geformatteerd) in de PC kunnen zetten en met FTP het werkende image vanaf de hard disk daarnaar kunnen kopiëren. De vraag is echter: herkent FlashWizard hem daarna? Ik ga het maar eens proberen, kwaad kan het ook niet echt.

 

Kan het op deze wijze gemaakte image zonder de hard schijf werken? Er hoeft maar één padverwijzing naar de hard disk te zijn en het gaat de mist in. Heeft iemand dit wel eens getest?

 

Zodra de USB sitck werk wil ik het een tijdje zonder hard disk proberen om te zien of het dan beter gaat.

 

De suggestie van een FAN monteren spreekt mij ook wel aan. Zo'n ding gebruikt natuurlijk wel stroom en daar is de Dreambox niet echt scheutig mee...

 

Groeten,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer wat geleerd: kopiëren van een image vanaf hard disk naar USB werkt uiteindelijk niet.

 

FlashWizard Pro herkent het image en laat je er ook van opstarten. Het Pli-scherm komt in beeld, verdwijnt weer en daarna blijft het beeld zwart. Jammer.

 

Groeten,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wat verder geëxperimenteerd.

 

Als ik vanaf het Pli image op de hard disk opstart lukt het ook niet om met FlashWizard Pro een image op de USB stick te zetten. Steeds krijg ik de volgende fout in FlashWizard:"Error while copying files procedure. Files are corrupted or not enough space on device". De USB stick is 2 GB en verder leeg dus dat zou het niet mogen zijn. Er is dus een corrupt file ontstaan.

 

Voor de zekerheid heb ik het image opnieuw gedownload vanaf de Pli website. Nog steeds dezelfde error.

 

En dan nu de verrassing: ik kan het zelfde image zonder problemen nog een keer op de harde schijf installeren. Conclusie: image is goed, netwerk kan niet de reden zijn, FlashWizard zelf is niet in de war.

 

Ik heb vervolgens de USB stick opnieuw geformatteerd, deze keer echter vanuit FlashWizard, keuze 'part1'. Vervolgens lukte de installatie. Wat os 'part1' precies????

 

Dan is nu het moment aangebroken om te kijken of de box stabieler blijft. Ik laat het jullie weten.

 

Wederom bedankt voor alle suggesties!

 

Groeten,

 

dMITRY

 

 

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dMITRY

Ik heb vervolgens de USB stick opnieuw geformatteerd, deze keer echter vanuit FlashWizard, keuze 'part1'. Vervolgens lukte de installatie. Wat os 'part1' precies????

part1 en disc kan ik wel uitleggen:
part1 houdt in dat je partities maakt op je USB stick (eentje dus) en daar de image op zet. Vergelijk 't met een C: en D: schijf in Windows terwijl je maar 1 harddisk hebt.
disc is zonder partities: gewoon de hele stick gebruiken.
part1 vind ik "mooier" dan disc, maar PLi kan met allebei overweg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...