Ga naar inhoud


[7000] Dreambox mogelijk overleden, tips gevraagd


dMITRY

Aanbevolen berichten

Hallo Cobus R,

 

Bedankt voor je aanbod, ik neem van de week kontakt met je op.

Er zit in de dreambox 500S geen aansluiting, dus ik denk dat er gesoldeerd moet worden.

Zijn de boot loaders voor alle Dreamboxen het zelfde?

Alvast bedankt voor je reactie.

 

Groetjes Tump

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Daar zijn we weer, een ervaring rijker en een illusie armer...

 

DreamUp ziet helaas helemaal niets van mijn Dreambox. Ik heb de handleiding van Dream gevolgd maar het mocht niet baten.

 

Nu zou het kunnen dat mij nulmodemkabel niet goed is want die heb ik nooit eerder gebruikt. Ik zoek dat nog effe uit...

 

Groeten,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BRUUT-DREAM

Probeer het eens met een Pc ipv Laptop, gebruik DreamUp 2.14b

(netwerk niet aanvinken )

 

Nullmodemkabel :

 

Pin2 > Pin3

Pin3 > Pin2

Pin5 > Pin5

Aarde > Aarde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laptop gaat wel, mits de voeding eraan zit, op de accu wil het vaak niet.

 

Dat is tenminste mijn ervaring met laptops en seriële communicatie.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zijn we weer met de laatste resultaten...

 

Ik heb eerst mijn nulmodemkabel doorgemeten. Deze zit als volgt in elkaar:

1 niet verbonden

2 3

3 2

4 4

5 5

6 niet verbonden

7 8

8 7

9 niet verbonden

 

Dit wijkt af van het schema van Alfi maar heeft wel de belangrijkste pinnetjes goed (2-3, 3-2, 4-4).

 

Vervolgens het ik op basis van de tip van Rob een nieuwe poging gedaan met de voeding aangesloten op de laptop. Tevens heb ik Portmon (NTinternals) laten meedraaien om te kijken wat er gebeurt. Ik zie dan de laptop PC wel zenden maar vanuit de Dreambox komt er helemaal niets terug.

 

Hoewel de kabel wellicht niet perfect is denk ik toch dat de Dreambox niet meer wil.

 

Is dit inderdaad alleen met een JTAG te fixen of zijn er andere mogelijke oorzaken?

 

Nogmaals dank voor het meedenken en de info die jullie hebben gestuurd!

 

Groeten,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat niet werken vrees ik en het betreft dan een hardware probleem... er zitten een paar dingen met elkaar doorverbonden waar de seriepoort hardware niet mee uit de voeten kan!

Met uitzondering van 2-3,3-2 en 5-5 alles van de connectoren losknippen en nog eens proberen.

Vergeet ook niet de instellingen van de seriepoort

Baud:9600

Data bits:8

parity:none

stop bits:1

flow control:none

goed te zetten als je met niet voorgeconfigureerde software naar de poort gaat kijken. En dan natuurlijk de goede volgorde (serieverbinding helemaal klaarzetten en dan pas voeding op de dreambox)

Groet, Skippy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Skippy,

 

Hoe kom jij aan deze wijsheid? Staat dit ergens in de documentatie van Dream? Ik heb het daar niet kunnen vinden.

 

Wat betreft de seriele instellingen: is 9600 baud niet wat aan de trage kant? Als ik de log van portmon bekijk dan probeert DreamUP de snelheid op 115000 baud te zetten.

 

Groet,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dMITRY
Hoi Skippy,

Hoe kom jij aan deze wijsheid? Staat dit ergens in de documentatie van Dream? Ik heb het daar niet kunnen vinden.



De wijsheid komt uit de definitie van de RS-232 nulmodem kabel. Bare bones is dat alleen Tx,Rd en GND verbonden. Alle andere poten betreffen signalen om het dataverkeer (hardware) te regelen via de RS-232 interface (dingen als DTR, DTE enz). Sinds de eerste Traveler images werkt een dergelijk kabeltje bij mij feilloos. Uit die tijd stamt ook de instelling voor wat betreft de baudrate. Voor zover ik me dat herinnerde was dat de instelling waarmee je via de rs-232 een console kreeg. Ik heb net het touwtje weer uit de kast gehaald en zag dat de door jou genoemde 115200 baud inderdaad de snelheid is waarop je via de rs-232 mee kan kijken met de boot. Mijn excuses voor de verwarring, maar dat krijg je als je op latere leeftijd op je geheugen gaat vertrouwen -)

Groet, Skippy2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de specs van de benodigde nulmodemkabel. De mijne is blijkbaar niet de goeie. Helaas kan ik die kabel niet aanpassen omdat de connectoren van gegoten plastic zijn. Openmaken wil met enig geweld nog wel maar weer dichtmaken....

 

Groeten,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een halve euro kun je de benodigde soldeer connectoren scoren in een electronica shop. Doe er nog zo'n bedrag tegenaan gooien en je hebt de kapjes er bij. Ik heb je een pm gestuurd met de naam van een shop in jouw buurt..

 

Groetjes, Skippy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...