Ga naar inhoud


[7000] Dreambox mogelijk overleden, tips gevraagd


dMITRY

Aanbevolen berichten


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De eerste resultaten...

 

Ik heb de Dreambox nu een aantal dagen zonder harde schijf draaien met Pli Ionite op de USB stick. De box is stabieler geworden dan met harde schijf maar ik moet toch ongeveer om de dag rebooten om de box aan de gang te houden.

 

Vanmiddag moest een reboot plaatsvinden omdat de box plotseling horizontale strepen op het scherm toverde in allerlei kleuren, waarbij het geluid uitviel.

 

Ik heb sterk de indruk dat de voeding niet meer optimaal werkt. Toen ik de USB-stick en de harde schijf samen gebruikte was het echt hopeloos. Rebooten lukte toen hooguit 1 op 3 keer. Zonder harde schijf is tot op heden elke reboot gelukt.

 

Heeft iemand een idee wat ik aan de voeding kan doen? Kan het zo simpel zijn als het vervangen van één of twee componenten?

 

Kan een box uit 2004 nog naar de reparatieafdeling van Dream? Heeft dat nog zin, kostentechnisch?

 

Groeten,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast BRUUT-DREAM

Ik heb vorig jaar nog een voeding laten vervangen bij een Dm 7000 door een Dreamboxdealer , ik was 50 euro kwijt incl voeding en arbeid .

 

En kreeg nog een Leen toestel mee ook . ( gratis )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heeft iemand een idee wat ik aan de voeding kan doen? Kan het zo simpel zijn als het vervangen van één of twee componenten?

De7000, heeft geen losse voeding, want alles is geïnteregeerd in het mainboard. Dit maak e.e.a. duidelijk iets lastiger.

Meestal, zijn het enkele elco's, maar er hoeft maar iets meer mis te zijn en je zoektje meteen een ongeluk.

Met een schema bij de hand, zou het makkelijker zijn, maar die houd DMM strikt geheim.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...