Gast brombeer Geplaatst: 25 januari 2008 Geplaatst: 25 januari 2008 Ik had er toen een adapter op zitten met een lagere spanning dan waar de fan normaal op draaid. Moi Brombeer.
dMITRY Geplaatst: 30 januari 2008 Auteur Geplaatst: 30 januari 2008 De eerste resultaten... Ik heb de Dreambox nu een aantal dagen zonder harde schijf draaien met Pli Ionite op de USB stick. De box is stabieler geworden dan met harde schijf maar ik moet toch ongeveer om de dag rebooten om de box aan de gang te houden. Vanmiddag moest een reboot plaatsvinden omdat de box plotseling horizontale strepen op het scherm toverde in allerlei kleuren, waarbij het geluid uitviel. Ik heb sterk de indruk dat de voeding niet meer optimaal werkt. Toen ik de USB-stick en de harde schijf samen gebruikte was het echt hopeloos. Rebooten lukte toen hooguit 1 op 3 keer. Zonder harde schijf is tot op heden elke reboot gelukt. Heeft iemand een idee wat ik aan de voeding kan doen? Kan het zo simpel zijn als het vervangen van één of twee componenten? Kan een box uit 2004 nog naar de reparatieafdeling van Dream? Heeft dat nog zin, kostentechnisch? Groeten, dMITRY Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
Gast BRUUT-DREAM Geplaatst: 30 januari 2008 Geplaatst: 30 januari 2008 Ik heb vorig jaar nog een voeding laten vervangen bij een Dm 7000 door een Dreamboxdealer , ik was 50 euro kwijt incl voeding en arbeid . En kreeg nog een Leen toestel mee ook . ( gratis )
arie kanarie Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 Citaat: Heeft iemand een idee wat ik aan de voeding kan doen? Kan het zo simpel zijn als het vervangen van één of twee componenten? De7000, heeft geen losse voeding, want alles is geïnteregeerd in het mainboard. Dit maak e.e.a. duidelijk iets lastiger. Meestal, zijn het enkele elco's, maar er hoeft maar iets meer mis te zijn en je zoektje meteen een ongeluk. Met een schema bij de hand, zou het makkelijker zijn, maar die houd DMM strikt geheim. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
basbelasi Geplaatst: 31 januari 2008 Geplaatst: 31 januari 2008 is de jtag interface van een humax 5400z ook te gebruiken voor een dreambox? DM7020SI, DM500S, DM800, Humax 5400, Triax 115cm + Diseq motor, Triax 78cm + diseqc motor, Apple Macbook Pro Duo2 2.33ghz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen