Ga naar inhoud

Hoge SNR/AGC en toch BERs

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

leo1949, WPW en ondergetekende spreken uit ervaring. Jouw theorie is alleen maar een theorie, wij hebben dit al vaker meegemaakt.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

hoe krijg je je beeld aan het haperen met onder de 100 aan BER?

mijn 7020 doet op de Hispasat zo`n 300 BER maximaal maken. maar t loopt er niet minder vloeiend door?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:
Origineel bericht van: leo1949
Als er ook maar een enkel draadje van de buitenmantel de kern raakt dan heb je gewoon een botte kortsluiting.

Heb je de weerstandswaarde van zo'n draadje ter dikte van een haar al eens gemeten? Volgens jouw theorie zou die 0 ohm moeten zijn. Wat is de waarde van datzelfde draadje als er even stroom door gelopen heeft? Ik verklap je vast dat deze warm wordt en dat dan zijn weerstandswaarde omhoog gaat!
Kortom: een zeer plausibele verklaring voor optredende ber.
Heb hetzelfde effect al eens meegemaakt met water in de kabel.
Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol

Heb hetzelfde effect al eens meegemaakt met water in de kabel.

Juist daarmee heb ik ook de nodige kortsluitingservaring opgedaan.
Maar ook daarna, doordat 1 draadje uit de mantel de kern raakte
onder een F-connector. Kleine oorzaak, grote gevolgen. cry

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Snap ik, maar 1 haartje is door f-connector constructie bijzonder moeilijk op de signaaldraad te krijgen tenzij je natuurlijk kabel gebruikt die niet goed past qua diameter in de f-connectors. Door de extra ruimte kan het goed fout gaan idd.

Tja dan wordt goedkoop knutselklaas duurkoop sneuhans frown

Geplaatst:

Een koperdraad van 62 meter lang en 1 milimeter dik heeft een weerstandswaarde van ongeveer 1 Ohm.

Nu praten we niet over 62 meter maar over een milimeter of 6 wel iets dunner daar heb je gelijk in.

Maar heb je weleens gekeken in een glaszekering van 230 volt 1 amp hoe dun dat draadje is dat is een mensenhaar.

Daar gaat wel 230 watt door.

Meet voor de aardigheid maar eens de weerstand van 1 coaxdraadje van 1 cm lang,

hij heeft weerstand daar kan ik niet omheen maar een universeelmeter kan deze waarde niet meten en zal 0 Ohm aangeven

Als er vocht in zit zal je gelijk hebben maar 1 draadje naar de kern geeft gewoon kortsluiting en reduceerd

de spanning tot nagenoeg 0 volt.

Maar van mij mogen jullie gelijk hebben hoor. xyxthumbs.gif

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Geplaatst:

We hebben het hier wel over de buitenmantel.

Volgensmij is dat doorgaans geen koper maar ijzer, toch?

Verder wil ik geen gelijk hebben. Wellicht zit ik er zelfs volledig naast. Ik ga eens ff meten.

Bedankt voor het tegengas!

Geplaatst:

Volgensmij is dat doorgaans geen koper maar ijzer, toch?

Zilver!

Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Wanneer er een haartje uit de afscherming de binnenader raakt heb je een onvervalste sluiting en hou je geen DC spanning over om de LNB te voeden. Dat is hier dus niet het geval...

Wat er wel aan hand kan zijn, is een haartje wat geen sluiting maakt, maar wel de impedantie van het systeem verpest met ongewenste reflecties en de daarbij behorende fouten (BER's) tot gevolg. Vocht in een aansluiting kan ook een dergelijk effect tot gevolg hebben. Impedantie verstoringen zijn lastig terug te vinden zelfs met speciale meetapparatuur en het hoeft helemaal niet in het nieuw aangelegde gedeelte te zitten. Het kan goed zijn, dat er een probleem in de oude installatie zit, maar niet tot BER's heeft geleid, doordat je toevallig op een kabellengte uitkwam waar een reflectiegolf op een minimum zit.

Een lastig klusje dus, maar ik zou, als de kabellengte het toelaat, alle connectoren 1 voor 1 opnieuw monteren en waterproof maken.

Groet, Skippy2

Geplaatst:

Wellicht zit dat 1e dunne koperdraadje BIJNA tegen de kern aan

dan gaat het dus lekker vonken en problemen

en heb je geen 100% sluiting.. zo goed?

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Geplaatst:
Zilver... na wat eigen speurwerk: vertint koper!

O jee..hoog tijd voor een upgrade.. frown

Geplaatst:

Wat mij nog intereseert is het probleem nu opgelost? Als dat zo is wat was de oplossing?

Gast Dm7020_final
Geplaatst:

Vandaag heb ik er een versterker tussen gezet. En dit heeft inderdaad het probleem verholpen. De BER waarde staat weer netjes op 0.

Bedankt voor alle opmerkingen, suggesties en discussie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen