Ga naar inhoud


Ideale Media Streamer: de Popcorn Hour???


dukdalf46

Aanbevolen berichten

Wij hollanders (en Belgen natuurlijk) mogen best wel eens een beetje "nationalistischer" zijn. Door onze centen voortdurend in het buitenland te stoppen (voor o.a. China rommel en omdat het in Duitsland 20 euro goedkoper is) ben je uit je eigen potomonnee aan het roven, om precies die reden die Jan Ambers al aangeeft. De meest mensen snappen toch niet hoe de economie werkt en wat voor invloed het buiten de deur kopen op de werkeloosheids (en dus de economie) heeft. Dat iedere door het in het buitenland kopen getroffen werknemer die zijn baan verliest door het failliet gaan van "zijn" bedrijf, een uitkering nodig heeft die wij allemaal betalen en met die uitkering geen geld meer kan laten rollen en daardoor andere winkels het weer zwaarder krijgen, werkelozen generen en je dan de cirkel weer rond hebt, staan al die "Jan de Hollanders" niet bij stil.

Maar goed Jan Ambers, wij verbeteren de wereld toch niet.

On-topic maar weer:-)

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 310
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Jongens,

 

Ik wil jullie er even op wijzen dat deze discussie geen toegevoege waarde heeft en nergens toe lijdt. Hierdoor wordt het oorspronkelijke onderwerp vergeten.

 

Niemand is verplicht dit apparaat te kopen dus iedereen is vrij of hij het gevraagde bedrag betaald of niet. Dus ik begrijp de discussie niet helemaal!!

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ron,

 

Dat gaat me wat ver hoor. Duitsland heeft een vergelijkbare economie. Als daar artikelen een stuk goedkoper zijn dan hier dan zet dat je toch wel even aan het denken.

 

Bovendien, ik moet ook werken voor mijn centen. Ik zal eens tegen mijn werkgever zeggen dat hij mij meer moet betalen, want dat is beter voor de economie.

 

Als ik in het buitenland 100 euro in m'n zak kan houden bij de aanschaf van een apparaat zal ik dat zeker niet nalaten. En of dat zo slechts is? Die 100 euries worden evengoed wel uitgegeven.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja we gaan allemaal in het buitenland kopen (alle 13 miljoen mensen die wat uit te geven hebben) en dan geven we die 100 euro per item die we besparen wel in Nederland uit.

Neem voor het gemak even als voorbeeld een apparaat van 400 euro in Nederland die in Duitsland bij de goedkoopste online shop 300 euro kost.

In dat geval zal er dus zo'n 36 miljoen per item naar het buitenland gaan en kan het overgrote deel van alle Nederlandse winkeliers en bedrijven de deuren wel sluiten en hun personeel op straat zetten. Al die bedrijven (maar ook hun personeel) betalen flink belasting. Belastinggeld waarvan jouw uitkering betaald wordt als je werkeloos mocht worden. Waarvan de straat voor jouw deur betaald wordt. Waarvan de scholing van jouw kinderen betaald wordt etc. Zonder dat geld, geen (sociale) voorzieningen en zonder (sociale) voorzieningen geen welvaartstaat.

Zie je zelf hoe jouw mentaliteit in elkaar steekt en wat het gevaar is als iedereen dezelfde mentaliteit zou hebben?

Ik ben misschien wel een beetje nationalistisch, maar een beetje kan echt geen kwaad.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, diefstal gaat me ook wat ver. Inderdaad, wat de gek ervoor geeft. Ik zou dat er dus niet voor uitgeven. Dan maar niet, het is ook geen noodzaak zo'n speelgoedje.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om maar weer even ontopic te komen, het is inderdaad een zeer interesante speler. In ieder geval een van de betere op dit moment en ook nog eens zeer betaalbaar. Jammer dat hij nog zeer slecht leverbaar is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nadat ik een jaar lang heb lopen klooien met een Media Center om daar op een fatsoelijke manier films op af te spelen (met name MKV bestanden).

Heb ik de Popcorn Hour vorige week besteld en gisteren ontvangen smile.

Dat ding speelt gewoon alles af geweldig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: conc
Nadat ik een jaar lang heb lopen klooien met een Media Center om daar op een fatsoelijke manier films op af te spelen (met name MKV bestanden).
Heb ik de Popcorn Hour vorige week besteld en gisteren ontvangen smile.
Dat ding speelt gewoon alles af geweldig.


En als je er eens .srt bestand bij zet met dezelfde naam, toont hij dan ook meteen de ondertitels ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Scubix
Origineel bericht van: conc
Nadat ik een jaar lang heb lopen klooien met een Media Center om daar op een fatsoelijke manier films op af te spelen (met name MKV bestanden).
Heb ik de Popcorn Hour vorige week besteld en gisteren ontvangen smile.
Dat ding speelt gewoon alles af geweldig.


En als je er eens .srt bestand bij zet met dezelfde naam, toont hij dan ook meteen de ondertitels ?


Media files supported

* Video containers:
o MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)
o MPEG1/2 PS (M2P, MPG)
o MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)
o VOB
o AVI, ASF, WMV
o Matroska (MKV)
o MOV (H.264), MP4, RMP4
* Video codecs:
o XVID SD/HD
o MPEG-1
o MPEG-2
+ MP@HL
o MPEG-4.2
+ ASP@L5, 720p, 1-point GMC
o WMV9
+ MP@HL
o H.264
+ BP@L3
+ MP@L4.0
+ HP@L4.0
+ HP@L4.1
o VC-1
+ MP@HL
+ AP@L3
* Audio containers:
o AAC, M4A
o MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)
o WAV
o WMA
* Audio codecs:
o WMA, WMA Pro
o AAC
o MP1, MP2, MP3
o LPCM
* Audio pass through : DTS, AC3
* Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF
* Other formats: ISO, IFO
* Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA

Dus ook SRT.
Ook is het mogelijk de grootte, kleur en timing van de subs te veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: appiemulder
Met de huidige beta kan ik via m'n DM7025 HD streamen.
Ook zijn nu de opgenomen TS'en afspeelbaar (ook HD), en hoef ik niet meer te remuxen.
Het is (bijna) perfect, op wat hikjes en pufjes na. (beta)
Denk dat ik mijn DM8000 order maar ga annuleren.

Ik heb net ook zo'n ding besteld (zo'n 145 euro, incl. verzending) en wil hem ook gaan gebruiken om te streamen.
Is er ook een methode om rechtstreeks van de DB te streamen, zonder eesrst het HD signaal op te moeten nemen?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...