Ga naar inhoud


Ideale Media Streamer: de Popcorn Hour???


dukdalf46

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje opzoek naar een apparaatje wat mijn video's muziek, en andere media bestanden welke ik op mijn netwerk heb staan te streamen naar mijn plasma tv. Mijn dreambox biedt hiervoor te weinig functionaliteit. HD content, rss feeds, bittorrent (en eventueel downloaden via usenet) zijn features die ik er graag in zou zien.

 

Nu ben ik het apparaatje popcorn hour A-100 (ff googlen, want commerciele link is niet toegestaan) tegengekomen, wat dit allemaal zou kunnen. Heeft iemand hier ervaring mee?

 

Het lijkt mij een ideaal apparaat, ipv een duur (en meestal lawaaierig) HTPC. Oja, de prijs is zo'n 180 dollar cool

 

Onderstaand de specs:

 

 

Networked Media Tank

 

 

Popcorn Hour A-100 allows you to pull in digital video, audio and photos from various sources for your enjoyment on your HDTV or Home Theater setup.

 

You can stream or playback your digital media content from a variety of sources, such as your PC, NAS, digital camera, USB mass storage devices (Flash drive, HDD, DVD drive) , internal HDD* and even directly from the Internet via the Media Service Portal.

 

It also serves as a NAS and a BitTorrent peer-to-peer downloader** to eliminate the need to switch on a PC or other device for this purpose.

 

The Popcorn Hour A-100 supports the latest high bitrate video formats (MPEG2 MP@HL, H.264 HP@L4.1, VC-1 AP@L3 in TS of at least 40Mbps) to give you up to 1080p high-definition videos.

 

In recognition of advances in Internet TV, the A-100 supports peer-to-peer Internet TV streaming technology from SayaTV, as well as popular unicast internet TV such as YouTube, Google Video and Metacafe via the Media Service Portal.

 

The A-100 firmware is upgradeable to support future media containers, codecs and features.

 

* HDD not included

** An internal HDD is required for these functions.

 

 

Specification :

 

Connectivity

 

Bonjour

UPnP SSDP

DLNA

Windows Media Connect

Windows Media Player NSS

SMB

NFS

HTTP servers: myiHome, WizD, SwissCenter, MSP Portal

BitTorrent P2P

NAS access : SMB, NFS, FTP

Web services

 

Video : YouTube, Google Video, MetaCafe, VideoCast, DL.TV, Cranky Geeks

Audio : iPodcast, Radiobox, ABC News, Jamendo

Photo : Flickr, Picasa

RSS feed : Yahoo! Weather, Yahoo! Traffic alerts, Yahoo! Stock, Cinecast, Traffic Conditions.

Peer-to-peer TV : SayaTV

Internet Radio : Shoutcast

Media files supported

 

Video containers:

MPEG1/2/4 Elementary (M1V, M2V, M4V)

MPEG1/2 PS (M2P, MPG)

MPEG2 Transport Stream (TS, TP, TRP, M2T, M2TS, MTS)

VOB

AVI, ASF, WMV

Matroska (MKV)

MOV (H.264), MP4, RMP4

Video codecs:

XVID SD/HD

MPEG-1

MPEG-2

MP@HL

MPEG-4.2

ASP@L5, 720p, 1-point GMC

WMV9

MP@HL

H.264

BP@L3

MP@L4.0

HP@L4.0

HP@L4.1

VC-1

MP@HL

AP@L3

Audio containers:

AAC, M4A

MPEG audio (MP1, MP2, MP3, MPA)

WAV

WMA

Audio codecs:

WMA, WMA Pro

AAC

MP1, MP2, MP3

LPCM

Audio pass through : DTS, AC3

Photo formats : JPEG, BMP, PNG, GIF

Other formats: ISO, IFO

Subtitle formats : SRT, SMI, SUB, SSA

DRM

 

Cardea DRM (WMDRM-ND)

Chipset

 

Sigma Designs SMP8635

Memory

 

256MB DDR SDRAM, 32MB Flash

Audio/Video outputs

 

HDMI v1.1 (up to 1080p)

Component Video (up to 1080p)

S-Video

Composite Video

Stereo Analog Audio

S/PDIF Coax Digital Audio

Interface

 

2x USB 2.0 host

Parallel ATA

Network

 

Ethernet 10/100

Power

 

12V DC, 3A

Dimension

 

Width 10.5"(270mm) x Depth 5.25" (132mm) x Height 1.25" (32mm)

Weight

 

2.2 lbs (1Kg)

Package Content

 

NMT A-100 (HDD not included)

100~240V Power Adapter and 3 Prong Flat US Power Cord

1.5M length HDMI cable

Remote Control with 2 "AAA" batteries

Quick start guide

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 310
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tja. Alleen al van de BPM die ik betaald heb kan ik in Amerika een hele mooie auto rijden. What else is new?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

What else is new? Wat bedoel je precies Psychosammie? Ik heb het eea gelezen en ik vind het een van de meest vernieuwende produkten. Wordt wel heel erg warm heb ik gelezen, soms meer dan 100 C° met een harddisk binnenshuis.

 

Zit zelf ook aan zoiets denken maar ik twijfel nog over een media streamer zoals deze waarbij je de navigatie met je beeldscherm verzorgd (de Popcorn Hour heeft geen display) of een audio streamer met display zoals de Sqeezebox maar daar heb je weer een NAS met Slimserver voor nodig.

 

Wil eigenlijk een audiostreamer met display die ook als server kan fungeren en waar je dus een usb external disk aan kan koppelen, maar die ook high res audio 192Khz/24bit kan uitsturen zoals de Sqeezebox Transporter maar die is me weer te duur.

 

Ben hem nog niet tegengekomen overigens ...

 

DeDream

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opmerkingen was dat 179 dollar en 249 euries wel een heel groot verschil was. En ik merkte op dat dat met de nederlandse graaicultuur wel te verwachten was.

 

Volgens mij hebben al die apparaatjes zo hun problemen. Kijk bijvoorbeeld ook maar eens naar de Emtec Movie Cube -R. Ziet er erg mooi uit maar de problemen zijn legio.

 

Ik denk dat ik toch maar voor een HTPC ga.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een Ziova CS505 waar ik redelijk tevreden mee ben maar wel vaak vastlopers heeft.

 

De Popcorn Hour lijkt een mooie vervanging vooral de H-264 en .mkv support maakt hem een mooi alternatief.

 

Verder zijn er nog andere dozen in aankomst die een stuk duurder zijn:

TViX M-6500A ziet er ook heel mooi uit

DuneHD is ook een optie

 

Deze laatste twee zijn nog niet leverbaar

DM800, OpenPli, Visiosat G3D, Astra 19.2 + 23.5 + 28.2 + Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen geen .mkv support frown

 

Goed opletten welke chipset wordt gebruikt:

 

Sigma Designs SMP863x is de nieuwe die goed met h.264 en .mkv overweg kan

 

De oudere SMP862x series kunnen dat niet (goed).

DM800, OpenPli, Visiosat G3D, Astra 19.2 + 23.5 + 28.2 + Hotbird 13

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kijk ook eens op de site (google) voor de recenties over de "Popcorn Hour" en andere spelers, van "Hi-Jack" gebaseerd op de NMT firmware van Syabas. Staat veel informatie over de mediaspelers die op dit moment op de markt komen en de vele problemen die enkele spelers nog hebben waarvan naar mijn mening de hoge temperatuur het grootste obstakel vormt.

 

Het schijnt dat er een nieuwe firmware op komst is die enkele funkties van de chip op non aktief zet als die funktie niet wordt gebruikt. Bijv de video DAC sektie die niet hoeft te werken als het video signaaal over hdmi wordt uitgestuurd (konden ze ook wel eens eerder bedenken lijkt mij)...

 

DeDream

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dukdalf46
Origineel bericht van: Psychosammie
Februari leverbaar voor 249 euries zonder harddisk.


Dat vind ik nogal een verschil met de prijs waarvoor ze in de US verkocht worden: USD 179,-


Dat is weer zo'n typische "Jan de Hollander" opmerking.
$ 179,00. Dat is dus zonder BTW en eventuele invoerrechten en ook zonder portokosten. Tel daar dan nog maar even snel 50 tot 55 euro bij op en dan zit je op? Juist, bijna hetzelfde bedrag.
Mag die hollander die het verkoopt er dan ook nog wat aan verdienen of moet die het allemaal gratis doen?
Jij bent er zeker ook zo een die zo'n player graag in de US koopt en dan als het ding kapot gaat er een Nederlandse winkelier mee lastig gaat vallen?

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

""Mag die hollander die het verkoopt er dan ook nog wat aan verdienen of moet die het allemaal gratis doen?

Jij bent er zeker ook zo een die zo'n player graag in de US koopt en dan als het ding kapot gaat er een Nederlandse winkelier mee lastig gaat vallen? ""

 

Die winkeliers zijn er aleen maar om uitleg te geven van de A- ldi en L-idl en MM enz spullen, herstellen vragen ze raad op de diverse sides... en dan een "achter zijn uren reparateur" opzoeken, want het mag nie kosten....!!! [ga dan naar OCMW (onze centen moeten weg)]!

Dit is de "moderne mentaliteit": staken om een hoger loon te krijgen, en dan aziatische prullen kopen, en dan maar klagen dat het bedrijf waar ze werken op de fles gaat! Eigen bult: Dikke schuld! ZieVW Vorst, Opel-Antw, Philips-Hasselt en -Brugge - -Dendermonde enz...

 

Omhoog

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...