Ga naar inhoud


Ideale Media Streamer: de Popcorn Hour???


dukdalf46

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: naitsirhc
De mijne is verstuurt en staat nu in Greven....Khoop dat ze morgen uitleveren ivm 1 mei ( feestdag in Duitsland)

Kun je er ook, via USB natuurlijk, een externe dvd speler op aansluiten...want dan kan de dvd speler de deur uit :D :D


Ja dat kan, alleen kan je dan geen originele dvd's afspelen, maar alleen backups, doordat er geen ondersteuning is voor css decryptie.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 310
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nou hij's binnen en speelt inmiddels aardig, firmware update loopt ook goed al boot'ie wel een paar keer voordat dat rond is. Geluid is waanzinnig, beeld ook, al flitst het wel wat heen en weer tussen beeld/geen beeld tijdens het starten van een film. De webservices zijn bere traag, smb zoeken ook de eerste keer daarna gaat het best snel.

Alle video outputs werken gelijktijdig.

Speelt alles af wat ik heb ligge, ook mp4'tjes van de n95. en dus ook ISO's.

Spoelen door films werkt ook zeer goed.

De HDD word wel erggus warm maar met een ouwe maxtor stil genoeg.

Beeldvullend instellen vind ik het beste.

IR reageert goed met bvb. IR extenders.

Zoom is ook wel waanzinnig.

2x USB aansluitingen aan de voorkant is wel handig.

Composiet uitgang geeft een bijzonder mooi plaatje.

Morgen nog effe een hdmi kabel erbij halen voor de slaapkamer tv.

 

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem ook binnen sinds gisteren. Meteen maar even een harddiskje ingebouwd die ik nog had liggen.

 

Werkt echt als een speer. Hij speelt 99% af van wat ik heb staan aan Avi's (eventueel met AC3 geluidsspoor), TS, MKV's (met AC3 of DTS) of WMV. Ondertiteling is nog een probleempje maar zal wel goed komen.

 

Speelt geripte dvd's af uit Video_TS mappen of ISO's (met menu!). Geluidsporen of ondertiteling is hier geen probleem. Eventueel ook vanaf externe dvd-drive.

 

MP3 gaat ook prima alleen (nog) geen playlists. Iets om te weten: om een hele map af te spelen moet je op play drukken (duh) terwijl je geneigd bent om op enter te drukken, maar dan speelt hij maar 1 nummer af.

Hij speelt niet alle Flac's af, ik ga nog even onderzoeken waarom niet of wat de verschillen zijn.

 

Webbased is idd niet echt snel maar een leuke extra. Er is genoeg keuze in content zoals Youtube.

 

Kortom een zeer positieve eerste indruk.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de HDD los gehaald, word veelste warm en nodig heb ik hem niet, volgende uitdaging, je eigen media portal maken :D want ik wil slamfm/tv tog wel weer trug, wellicht via de media service van windows? iemand ergus een voorbeeld template gezien? je kan nl. ook met html bestanden werken om een stream te openen alleen werkt dat hier dus niet(zeker weer een aspx probleem), krijg z'n fijn wit scherm of een melding can't play... of bvb de buienradar, die procudeert een gif maar die rechtstreeks aanroepen werkt niet.

Effe wat anders, misschien handig om een apart topic te starten voor dit soort dingen?

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien idd een appart tropic.

Ik heb hem nog niet binnen, is onder weg.

Schoonbroer heeft hem wel binnen, ben nog niet bij hem geweest, morgen eens langs gaan, kan ik even met de popcorn gaan spelen.

 

 

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: michel130
Misschien idd een appart tropic.
Ik heb hem nog niet binnen, is onder weg.
Schoonbroer heeft hem wel binnen, ben nog niet bij hem geweest, morgen eens langs gaan, kan ik even met de popcorn gaan spelen.



Wel wat in de zak achterlaten hè wink

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Alle video outputs werken gelijktijdig.

Nee dus... zodra HDMI aan is gesloten en je reset dan alleen beeld via hdmi, das k*t dus... Zonder een reset heb je wel overal beeld alleen is het hdmi beeld 4x zo groot dat het niet past.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Origineel bericht van: WPW
Alle video outputs werken gelijktijdig.

Nee dus... zodra HDMI aan is gesloten en je reset dan alleen beeld via hdmi, das k*t dus... Zonder een reset heb je wel overal beeld alleen is het hdmi beeld 4x zo groot dat het niet past.


Dit is toch pas een "feature" van de laatste beta? (New beta released: 01-15-080430-14-POP-402-000)

Code:
 Firmware release notes:    1. Requires NMT apps 00-15-080424-14-POP-402    2. Fixed Browser no longer runs after long idle    3. Turn off analog video output when in HDMI    4. Browser fixes enz........... 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt er wel op... maar wat hebbe ze nou gefixed? dat het uitgaat of juist niet? het gaat dus uit en dat mot niet... of er moet ergus een toggle zijn. Mot ik zeker weer reggen om te melden dat ik het aan wil hebben.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Lijkt er wel op... maar wat hebbe ze nou gefixed? dat het uitgaat of juist niet? het gaat dus uit en dat mot niet... of er moet ergus een toggle zijn. Mot ik zeker weer reggen om te melden dat ik het aan wil hebben.


Een toggle zou fijn zijn, dan kun je zelf kiezen.

Het draait verder mooi stabiel en heb nog geen vastloper gehad hoewel ik gisteren de hele dag heb zitten spelen ermee. Een enkele HD film wilde niet echt onder SMB spelen. Als ik tijd heb vandeweek zal ik NFS eens installeren op de server.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de Popcorn binnen gekregen...

Allereerst de netwerksettings en de shares in orde gemaakt.

Via samba kon ik alleen de files lezen van mijn server, er startte 1 mkv file op die hakkelde en vastliep. Nouja, dat had ik wel verwacht met samba, dus even een nfs server geinstalleerd.

Een mkv 1080p; GEWELDIG beeld!... voor ong. 1 minuut toen de popcorn vastliep. Stekker eruit en weer opstarten en weer proberen. Via samba EN nfs geen beeld meer, zelfs geen mp3-tje. Ik heb nog myIhome server geprobeert, verschillende netwerkkabels, switches, maar niets meer.

De server werkt overigens goed, aangezien mijn dreamboxjes geen problemen hebben op die server.

Popcorn Down, bij inschakelen gaat groene lampje soms branden, soms ook niet. Ik heb voeding nagemeten, belast en onbelast, maar blijft gewoon op 12volt.

Ik denk dat ik een retourtje-fabriek heb.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Kan je nog een firmware update doen? smb werkt prima hier met een w2k server als source en 3 switches verderop, kan ook een harddisk probleem zijn.


Helaas kan ik niets meer doen. Hij gaat helemaal niet meer aan. Er zit geen harddisk in.
In eerste instantie werkte het gewoon via samba. Daarna speelde die niets meer, kon wel alle content zien. Dus nfs-server geinstalleert. Dus een tijdje later weer aangezet en kon ik alle content ook zien via nfs. Na 1 minuut liep film vast op nfs, dus heb ik nog de myIhome server geinstalleerd voor de maximale 42mbps.(Samba=25mbps, nfs=33mbps). Met alle shares kon ik alle content zien, en in 1 geval ook 1 minuut afspelen. Waarna die dus helemaal niets meer deed.
Als ik een paar keer stekkertje eruit en er weer in steek gaat soms heel flauw het netwerklampje 2 seconden branden.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Effe uit laten(stekker eruit) en zodra je weer beeld hebt firmware updaten.


Heb ik al geprobeert, met verschillende tijdintervallen tot een hele nacht wachten aan toe.
Hij gaat niet meer aan.

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...