Ga naar inhoud


[TF7700HDPVR] Wat kan ik met de USB?


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo maar weer,

 

De USB aansluiting aan de voorkant van mijn Topfield 7700HD PVR stelt mij voor wat raadsels.

Ik heb een mp3 speler waar dus muziek op staat.

Als ik hem in de USB ingang steek, dan ziet mijn Topfield wel dat hij 1 gB geheugen heeft, maar de muziek die er op staat ziet hij niet, want hij geeft aan dat er 1 gB beschikbaar is.

Als ik vervolgens de mp3 speler in de PC steek, dan verschijnt er een lijst met de inhoud op mijn scherm, ongeveer 300 mB

Ik heb de mp3 speler voor ik er muziek op heb gezet eerst met FAT32 geformatteerd.

Mijn jongste zoon heeft een Sony PSP, en als we die op de Topfield aansluiten, dan kan je precies zien wat er op staat, en de mp3 muziek van zijn PSP kan dan gewoon via mijn Topfield afgespeeld worden.

We hebben een klein stukje van BBC HD opgenomen, en dat kon gewoon naar zijn PSP gekopiëerd worden.

Zelfs kon hij het er mee afspelen via mijn Topfield in volledige HDTV kwaliteit, hoewel hij het niet kon zien op het schermpje van zijn PSP.

Vervolgens kopiëerde ik het stukje van BBC HD weer terug naar mijn Topfield vanaf zijn Sony PSP, en de kwaliteit bleek nog steeds 100% te zijn.

Mijn zoon ging toen naar een vriendje die een externe harde schijf heeft, en toen we die aansloten kon mijn Topfield hier niets mee doen!

Gezien het experiment met zijn Sony PSP, aangesloten via de USB ingang van mijn Topfield heb ik dus een prangende vraag:

Als ik een externe harde schijf wil kopen, om te gebruiken als externe opslag van HDTV programma`s, dan kan ik blijkbaar niet elke harde schijf gebruiken.

De harde schijf van zijn vriendje is 250 gygabyte met voeding via een lichnet adaptor.

Wie kan mij vertellen (hopelijk uit ervaring) welk merk en/of type externe harde schijf geschikt is, al of niet met eigen voeding of voeding die via de USB loopt?

Ik ben erg dankbaar voor de ervaringen van anderen.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Arnold,

Als je even de zoekroutine had gebruikt dan had je kunnen opmerken dat dit onderwerp al herhaaldelijk de revue heeft gepasseerd.

De USB aansluiting kan op dit moment uitsluitend gebruikt worden voor een FW-upgrade en nergens anders voor.

Iedereen op dit forum hoopt dat dit veranderd met de oplevering van de binnenkort te verwachten nieuwe FW-upgrade.

Dus maar afwachten.

Jürgen

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jurgen,

 

Ik weet wat je bedoelt, ik heb me suf gezocht maar toch niets gevonden.

Toch moet er al meer mogelijk zijn, want waarom kan de Sony PSP dan wel iets kopieëren van mijn Topfield, en het zelfs afspelen?

We hadden gisteren een kort stukje van BBC HD opgenomen en dat vervolgens verplaatst naar zijn PSP.

Vervolgens kon het gewoon worden afgespeeld (via de USB ingang natuurlijk) in HDTV kwaliteit.

Daarna hebben we het van zijn PSP weer teruggezet op mijn Topfield, en toen nogmaals afgespeeld, de kwaliteit was nog steeds 100% HDTV!

Ik snap er niks van, of hebben wij gisteren iets nieuws ontdekt?

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arnold,

Het zoeken schijnt inderdaad nog een probleem te zijn want als ik bij Topfield op 'USB' zoek en dan nieuwer dan 3 maanden vind ik niets.

Terwijl ik met 100% zekerheid weet dat er artikelen hieromtrent zijn geweest.

Het verhaal betreffende het via de USB functionerende PSP is mij niet bekend omdat ik deze mogelijkheid nog niet heb kunnen testen. Ik heb dit naar mijn mening ook nog niet eerder voorbij zien komen.

Hoofdzakelijk heb ik ook gereageerd op jouw vraag m.b.t. het aansluiten van een externe HDD en dat gaat (nog) niet.

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...