Ga naar inhoud


Hoe en wat over ccd video (bewakings) camera's


xinetic

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: xinetic
De infrarode leds die gebruikt worden bij diverse ccd/cmos camera's zouden toch onzichtbaar moeten zijn voor het menselijk oog.
Nu heb ik al 2 verschillende camera's gekocht met infrarood leds, maar als die aan gaan, dan lichten ze toch nog lichtrood op.
rara hoe kan dat?


Omdat de meeste IR camera's gevoelig zijn tussen de 820 en de 880nm.
In je schijnwerper (leds) zie je dan een rode gloed, maar meestal zie je dat vanaf een paar meter al niet meer.
Ga je schijnwerpers gebruiken boven de 920Nm dan is het maar de vraag of je camera er wat mee kan en hiermee nog een goed plaatje te voorschijn kan toveren.
De goedkopere camera's worden gewoon electronisch geregeld, de betere camera's hebben een filter wat mechanisch wordt weggedraaid/geschoven.

Tip. je kunt het infrarood gebied mooi testen door gebruik te maken van een standaard home videocamera met zgn. night shot.
Kwaadwillenden kunnen dat echter ook zeer eenvoudig gebruiken om te zien of er rond een pand IR verlichting aanwezig is.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk het wel.

Ga je een schijnwerper toepassen met infrarood op 960Nm terwijl je camera geschikt is voor 880 dan zul je nog wel een beetje zien, maar zal het bij lange na geen duidelijk plaatje worden.

 

Ook andersom werkt niet.

Ook kun je niet zomaar bij elke camera een schijnwerper plaatsen, de camera moet er echt geschikt voor zijn om een duidelijk plaatje met infrarood te verkrijgen.

 

E.e.a is hoofdzakelijk afhankelijk van het toegepaste opnemer en toegepast filter.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...