Ga naar inhoud


Triax 88 met astra 1,2,3 en eurobird 9 mogelijk ?


Ventura

Aanbevolen berichten

Ik wil graag de astra 1,2,3 en de eurobird 9 ontvangen icm een triax 88 schotel met de orginele triax multifeed houder. Heeft iemand ervaring of deze combinatie mogelijk?

 

En nog een andere vraag. Ik heb door een erkend installateur mijn triax 88 icm flexiblock laten afstellen op de astra 1 en 2. Moet ik mijn schotel opnieuw laten afregelen op de astra 1 en 2 als ik de flexiblock vervang voor een multifeed houder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat het niet gaat. De triax is er gewoon te klein voor. De Eurobird 9 ( waarschijnlijk duitse drafsport ? ) oost zit te ver weg van de andere astra's. Je zult een andere schotel moeten aanschaffen ( multifeed schotel ).

Een andere, mijn inziens een betere, oplossing is een diseqc rotor aanschaffen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een multifeed van triax op een 88 heeft een bereik van 20 graden. Wil je A123 en Eurobird 9 zal dat net gaan. Om iets meer graden te pakken kan je voor de E9-positie de lnbhouder (niet de rails) er "verkeerd" op zetten (met de krul naar buiten)Uitrichtpunt is fictief 18.2 oost. Zal nu vrees ik niet zijn. Dus opnieuw uitrichten ontkom je niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou persoonlijk voor de Maximum E85 of Visiosat Bigsat gaan

zelf heb ik nu een Visiosat Bisat (6 lnb) en m'n WaveField T55 ligt in de stal

 

-----------------------------------

 

/ Clarke-Tech 2100+ / Visiosat Bisat (28o-23o-19o-13o-5o-1w) / CD kaart / TVV kaart /

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ik wil niet gaan zeuren. Ik zie wel tussen de Jani 1 en de privatos opstelling. Wat is het verschil tussen die twee eigenlijk?"

 

De schotels zoals wave en E85, zijn ontworpen voor multi-ontvangst en hebben een breder bereik. Met de triax88 gaat het ook wel maar dan mogen de twee uiterste sats niet verder dan 20 graden uit elkaar zitten. Multi-ontvangst lukt met iedere andere standaard schotel (zie bijlage) en wat prutswerk. Monoblock is ook volgens het zelfde princiepe.

Als je het echt goed wilt doen koop dan een 90 cm Wave.

post-32414-1318259616,1456_thumb.jpg

post-32414-1318259616,1769_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Welke van die twee is de beter keuze?

Ik heb een Wave en die kan ik beoordelen. Ik heb inmiddels best wat geschoven met de LNB's om andere satellieten te ontvangen. Wanneer hij een maal goed en stevig opgesteld staat (en zo ingewikkled is dat echt niet), is het richten op nieuwe satellieten heel simpel. Tja en het zappen tussen zenders is met deze vaste opstellingen wel lekker snel, zeker wanneer ook nog je partner regelmatig andere zenders wil zien op een andere TV.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een T55 voor hiervoor geschikt? Ik ben op zoek naar een soortgelijk opstelling als ventura allleen wil ik ook hotbird ontvangen. Aangezien ik nu mijn schotel op een tegelstandaard (30x30cm) heb zitten, past de T55 of de T90 er hierop? en vangt deze dan niet teveel wind??

 

 

Dreambox 500, DM800, Dreambox 7020, Dragon Cam + WF T55 (9;13;19,2;28 east)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...