Tonskidutch Geplaatst: 27 februari 2008 Geplaatst: 27 februari 2008 MasterMido, heb je dat allemaal geprobeerd terwijl je andere dm 500s nog eraan hangt? hang eens enkel de probleem box aan je router en start alle onderdelen opnieuw dus router en dreambox (evt ook pc) als je identieke images gebruikt op beide dm 500s kan er een probleem zijn met aanvraag dhcp ip indien de dm 500s niet middels factory reset is herstart. cheers We Still Grow Gard Du Nord
The Doctor Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Pennetjes in de RJ45 connector zijn goed. Het is waarschijnlijk de ASIX AX88796L(ethernet controller)chip die er op zit kost 27 euri ex montage. Kijk maar op (tv-digitaal,eu) mijn box is onderweg naar de dokter.
metropar Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 als de pennetjes er goed uit zien wil dit nog niet zeggen dat ze goed contact maken als je de plug erin steekt heb al meer dan EENS mee gemaakt dat met het na buiten halen van de pennetjes het probleem was opgelost die netwerk chips van tegenwoordig gaan niet zo snel kapot op EEN enkele uitzondering na maar zeker niet dat bij elk netwerk probleem de chip om zeep is gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
ronaldsl Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 de meeste UTP stekkers hebben zo'n palletje wat je moet indrukken bij het eruit halen, doe je dit niet ? dan heb je dus kans dat je de boel beschadigt. Heb het meegemaakt met een klant met een 1 maand oude Acer laptop.... sorry....GEEN garantie !! Maw, als je dat palletje dus niet indrukt kan de boel naar de kl*te gaan... ronald
Gast MasterMido Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch MasterMido, heb je dat allemaal geprobeerd terwijl je andere dm 500s nog eraan hangt? hang eens enkel de probleem box aan je router en start alle onderdelen opnieuw dus router en dreambox (evt ook pc) als je identieke images gebruikt op beide dm 500s kan er een probleem zijn met aanvraag dhcp ip indien de dm 500s niet middels factory reset is herstart. cheers ja had ik geprobeerd hielp niet Daarvoor gebruikte ik ook geen indentieke images was alleen uit test of hij met de juiste settings nog werkte nu staat de orginele image er weer op. Ik probeer deze week nog wat dingen en dan stuur ik hem op.
The Doctor Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Nou de mijne is weer klaar, de ASIX chip is vervangen koste 40 euri, inclusief verzenden. Met dank aan R van Hoof commerciële link verwijderd
sattinus Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Ik heb hier een DM 500-s met hetzelfde probleem......... Heeft iemand via PM een reparatie adres waar The Doctor het over heeft ! 40 euro wil ik er nog wel aan besteden. Groet, sattinus Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800! Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel. ==sharing the fun==
John van Dreumel Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 Pm gelezen? Gisteren al gestuurd met de gegevens van de gewenste reparateur. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Tonskidutch Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 en voor alle anderen die dit Topic lezen: schakel eerst alles uit en maak je apparatuur spanningsloos voordat je kabeltjes gaat ontkoppelen. (coax) (UTP > ethernet) (cinch > tulp) 9 x gaat het goed en bij de 10e x is ie stuk je stuurt zo maar iets naar de Filistijnen (die wisten er wel raad mee / smash - crunch - Kapoaww = stuk) door het zogenaamde "hotpluggable" te ontkoppelen. doei We Still Grow Gard Du Nord
sattinus Geplaatst: 25 september 2008 Geplaatst: 25 september 2008 John, Bommeltje, The Doctor, mobieltje bedankt voor jullie reactie's Groeten, Sattinus Dreambox 800,New DreamElite 1.0 HD,Serial Ata 160 GB externe schijf,Nanostick 73E als digitenne tuner op DM800! Henksat settings, @sat motor,triax 88cm schotel. ==sharing the fun==
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen