Gast facteur2 Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Hallo, Vanmorgen heb ik een 120cm schotel gekocht en met moeite in mijn auto gekregen. Ik begin nu wat nerveus te worden bij de gedachte dat er straks zo'n grote draaibare witte lolly boven het dak uitsteekt. De beste ontvangst en de meest stabiele bevestiging krijg ik namelijk als de schotel bij de nok staat... Lijkt zo'n schotel ook zo groot als die in de nok bevestigd is, of wordt mijn blik gekleurd doordat mijn auto nu helemaal gevuld is met schotel en moet het straks meevallen? In de tuin plaatsen is veel minder gunstig door een boom in de tuin van de buren. Hoe hebben anderen dat ervaren?
Henksat Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Wat wil je gaan ontvangen? Zo`n grote schotel doet mij iets bijzonders vermoeden. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast Paullo Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Je zal er toch moeten op letten dat de bevestiging 100 % in orde is, want op die plaats met zo'n diameter vang je natuurlijk wel wat wind op. Greets
Gast aart44 Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Origineel bericht van: Henksat Wat wil je gaan ontvangen? Zo`n grote schotel doet mij iets bijzonders vermoeden. Volgens mij de Russische kanalen op 40 oost in MPEG4.
Gast jaja Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Ik zou ze in ieder geval van een andere kleur voorzien maar ja smaken verschillen. Ik heb er zelf een van 1800 mm. Ik heb ze voorzien van een antraciete halfmat of mattekleur. In ieder geval geen metallic lak gebruiken. Als je een donkere kleur gebruikt valt ze het minst op.
Ou-Tannu Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 voor de zomer: Hemelsblauw voor de winter Grauw Grijs Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM FS DVB-T -> Digitenne
xidex Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 ik heb ook een 120 cm op het dak die lijkt veel minder groot Dreambox 7000: 7025 : 8000 120 cm jonsa schotel met mti highline en een Stab hh 120 moter .
mifi Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Origineel bericht van: xidex ik heb ook een 120 cm op het dak die lijkt veel minder groot Ik heb er wel eens een gezien, waarbij het huis waar hij op stond plotseling kleiner leek m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Bambike Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Heb er hier ook eentje staan van 1,2 m. Paal is vastgemaakt aan binnenkant van de muur en steekt zo door het dak. Staat er al 12 jaar en heeft al meerdere stormen overleeft! BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000
Eduard07 Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Origineel bericht van: mifi Ik heb er wel eens een gezien, waarbij het huis waar hij op stond plotseling kleiner leek Als het huis lager leek, was het waarschijnlijk aan het inzakken. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Gast Günter Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Gewoon doen. Ik heb een gibertini os125 met actuator op een tegelframe (4st 40x60 cm) staan op een dakkapel aan de voorzijde van het huis. Kleur antraciet, dus dat valt niet zo op. Schotel op een zo kort mogelijke staander gemonteerd. Let er wel op dat de staander een grote diameter heeft, dat staat 'ie niet zo te schudden bij wind. Meerdere stormen al overleeft, geen centimeter verschoven
trust Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Niet helemaal bij de nok , maar wel 150 cm !! Al 12 jaar zonder problemen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast facteur2 Geplaatst: 25 februari 2008 Geplaatst: 25 februari 2008 Nou, dat klinkt alsof ik er goed aan doe We gaan van 0 naar 3 schotels... (mijn jeugdhobby als luisteramateur met wereldontvanger speelt hierbij zeker een rol!) In de tuin komt een klein schoteltje van 1,5m voor de Russische zenders van 40 Oost (eerst maar eens zonder motor, want hij heeft weinig zicht op andere dingen dan 40 oost. Die lollie van 120cm gaat het dak op. Volgens de literatuur heb ik daarbij een verzinkte mastbuis nodig met een wanddikte van minstens 2mm. Ik heb 2 uur daar naar gegoogeld. Ik wil nl. niet dat ding naar beneden komt zeilen als het stormt. Maar heb die dikte nergens kunnen vinden. Ook heb ik geen specificaties kunnen vinden van de sterkte van masten die wel aangeboden worden. Het lijkt alsof er meer handelaren op het web zijn, dan vakmensen. Kan iemand mij adviseren over de te gebruiken mast (waar te koop?) en te gebruiken pluggen? (Mijn huis is gemaakt van rode bakstenen.) Een derde schotel is voor Astra 1 en Hotbird 6. Ik kon niks kleiners vinden dan een archsat dj75e. Mooi wordt het er niet echt op... Ik las overigens ook nog iets over het moeten aarden van de schotels. Trust, heb jij daar een tip voor? (PM?) Met wat geluk ga ik komende zondag de eerste beelden uit het oosten binnenhalen
trust Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 Hier is geen enkele schotel geaard , en als de mastkonstruktie van de grote schotel wilt bekijken ben je van harte welkom . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
_Satman_ Geplaatst: 26 februari 2008 Geplaatst: 26 februari 2008 @Facteur2: Mijn schotel van 120 cm hangt aan 4 muurbeugels, een buis van 60 mm diameter en wanddikte van 2 mm. Eerst gebruikte ik speciale pluggen voor holle baksteen (type snelbouw) maar na een paar windvlagen waren de bovenste beugels uit de muur gerukt (met stukken steen). Nu heb ik dwars door de muur geboord en gebruik ik draadstangen met een metalen beugel aan de achterzijde van de muur. Belangrijk is te letten op de diameter dat de beugels ondersteunen want 60mm lukt meestal net niet (ook al geven ze 60 mm op als max). Ik kan je via pm de nodige coordinaten doorgeven als je wil... If you don't know where you are going, you'll probably end up somewhere else... Dreambox 600 PVR, Topfield TF7710 HD PVR, Visiosat bisat met 13.0;19.2;23.5;28.2 en Visiosat 120 cm + VBOX + H2H Jaeger
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen