Ga naar inhoud


Officiële Dealers Inverto


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Volgend probleem :

In 2007 Inverto PVR gekocht in een erkende TVV-shop in Belgie.

Pas later vastgesteld dat er geen meerdaagse epg mogelijk was

( zou volgens de benelux-importeur moeten vanaf medio 2006 ).

Begin 2008 toestel terug naar satshop om dit in orde te brengen.

Krijg nu bericht dat er 48 euro kosten ( + btw en vervoer ) zijn . Maar quasi zeker blijkt nu dat het toestel NIET via de importeur is aangekocht , men heeft het serienummer gecontroleerd . Wat zouden jullie adviseren ?

Ik weiger voorlopig het toestel af te halen , maar ik mis het natuurlijk wel . Voor zover ik er nu zicht op heb is mijn dealer dik in de fout gegaan door zelf te importeren .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


De dealer verkoopt de inverto IDL7000 en deze heeft U gekocht.

 

De BENELUX distributeur verkoopt dezelfde boxen en plaatst via een serieel kabel een andere bootloader in de box en verandert de serie ***PC in ***PL.

De boxen worden hierna aangeboden als IDL7000 CD/TVV

 

Als U later meerdaagse EPG wilt dan moet U bootloader en serienummer veranderen. Helaas is deze software niet publiekelijk en maar enkele mensen hebben het.

 

Uw satshop vraagt hiervoor 48 euro daar kunt U weinig tegen doen.

Als je ooit in de buurt van eindhoven bent daar zit iemand die het voor 10a 15 euro Uw box omzet naar CD/TVV model.

 

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Conclusie :

de verkoper is een erkende CD/TVV satshop ( " Golden Partner " )

het toestel is door CD/TVV gecertificeerd .

Maar als ik een toestel koop is er niets dat garandeerd dat ik de gecertificeerde versie krijg en draai ik zelf op voor de aanpassingskosten ?

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk op: http://www.tvvlaanderen.be/pid_GoedgekeurdeComaptibeleOntvangers.asp

Zoals je ziet is de INVERTO IDL 7000m CD /TVV gecertificeerd.

 

De dealer waar jij de box koopt heb je waarschijnlijk een INVERTO IDL 7000m ipv INVERTO IDL 7000m CD /TVV gekocht.

 

Via een simpele software upgrade kan Uw INVERTO IDL 7000m een INVERTO IDL 7000m CD /TVV worden. Voor de software update vragen ze geld voor.

 

Dat de dealer erkende CD/TVV satshop ( " Golden Partner " ) houd niet in dat hij alleen gecertificeerde receivers verkoopt.

Het betekend dat je hier een tvvlaanderen abonnement kunt kopen.

 

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ben ik er ook ooit ingeluisd.

Ik kocht de Inverto in Nederland, met de uitdrukkelijke melding dat ik naar TVV wou kijken. Ik heb er zelfs mijn TVV-kaart gekocht (trouwens de volledige installatie, inclusief coax, LNB, F-connectoren en wok).

 

De EPG geeft alleen now en next. Niet dat ik daar wakker van lig hoor, maar voor het programmeren van een opname is het soms handig dat je iets verder kan kijken.

 

Voor mijn tweede ontvanger ben ik dus NIET meer naar deze winkel geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het programmeren op basis van epg was idd ook mijn reden om het toestel terug te brengen .

En iets zegt me : verstandelijk kan ik de argumentatie van Lynkey wel volgen en is ze juridisch steekhoudend . Maar mijn gevoel zegt dat ik gekl**t ben door vertrouwen te stellen in de kleinhandel .

Als ik morgen een nieuwe pc koop zal ik zeker opletten dat er een windows vista ( nl) geinstalleerd is want stel dat er een duitse versie op staat dan heb ik niks te vertellen als de brochure zegt : "windows vista geinstalleerd" . Ik zal nu wel een " kloteklant " zijn , maar mijn conclusie is : had ik het maar via een online-shop in Duistland gekocht : een heel stuk voordeliger .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel van kopen bij een lokale handelaar is juist dat je dergelijke zaken kan voorkomen.

Ik ga dus niet akkoord met uw conclusie. Het is niet omdat uw aankoop in één shop niet het verwachte resultaat heeft, dat alle shops slecht zijn.

 

Is de full epg of de goedkeuring van TV Vlaanderen ooit ter sprake gekomen tijdens het verkoopgesprek? Indien ja gaat de handelaar duidelijk in de fout (juridisch wss niet).

Als je echter de shop instapt met de duidelijke vraag om een inverto IDL7000M te kopen is het volgens mij niet enkel de fout van de winkelier.

 

Dus voor mij hangt alles af van hoe de verkoop tot stand is gekomen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aquasat

Is de full epg of de goedkeuring van TV Vlaanderen ooit ter sprake gekomen tijdens het verkoopgesprek?



Nee , enkel dat ik TVV-CD wou kijken en dat de Inverto een goedgekeurd toestel is .

Maar : ik moet dus als leek al zeer uitgebreide kennis hebben alvorens ik een toestel kan aankopen want anders " heb ik niet de juiste vragen gesteld " . zie ook : Coliseo .
En uiteraard zijn niet alle dealers gelijk maar ik zou het fair vinden mocht hij tenminste een billijk voorstel doen en ook een stuk verantwoordelijkheid nemen .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er effectief gesproken is over het feit dat het een goedgekeurd toestel is begrijp ik volledig dat je je bekocht voelt.

Het probleem dat je nu hebt is natuurlijk niet eenvoudig op te lossen aangezien het wss geen officiële import is. Zal wss uit duitsland komen. De officiële importeur kan je aanspreken maar dit zal je natuurlijk geld kosten want de ontvanger komt wss niet van hem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aquasat
het verwachte resultaat heeft, dat alle shops slecht zijn.

Is de full epg of de goedkeuring van TV Vlaanderen ooit ter sprake gekomen tijdens het verkoopgesprek? Indien ja gaat de handelaar duidelijk in de fout (juridisch wss niet).
Dus voor mij hangt alles af van hoe de verkoop tot stand is gekomen.


Hier knijpt dus het schoentje. De koop is een contract waarbij beide partijen zich verbinden om iets te doen. Over meerdaagse EPG werd niet gesproken, dus de verkoper heeft zich niet verbonden om een toestel te leveren dat deze eigenschap heeft.
Goed. Hij is "juridisch" niet in de fout gegaan, maar commercieel wel, want hij had mij evengoed een toestel kunnen meegeven waarmee meerdaagse EPG wel mogelijk was.
Conclusie : ik ga nu elders mijn centen besteden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot slot :

vandaag toch maar mijn Inverto opgehaald bij de dealer . Goed en open gesprek gehad en 2/3 van de kosten betaald .

Leek me aanvaardbaar nu ik het hele verhaal ken en meer begrip kan opbrengen voor zijn situatie : het echte probleem zit niet bij hem . Details kan ik hier niet geven .

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...