Ga naar inhoud


kpn telefonie en telfort voip combineren met dialplan mogelijk ?


Aanbevolen berichten

ik ben voor iemand op zoek naar een antwoord op de volgende vraag.

 

deze persoon heeft een kpn telefoonnummer waar hij niet van af wil. tevens heeft hij een voipnummer welke hij wil gaan gebruiken. hij heeft nog een "oud" Zyxel modem met 2 telefoonaansluitingen hierop.

 

wat ie wil

 

hij wil graag gebruik kunnen maken van beide telefoniemogelijkheden met 1 toestel. dus gebeld worden via het kpn nummer en uit kunnen bellen met het voip-nummer van telfort.

bestaan er modems of een ander "kastje" waarmee dit mogelijk is ? ikzelf zat te denken aan het Linksys PAP2 principe (lees : dialplan). KPN migratie naar Telfort wil ie niet om bepaalde redenen (is er nog 1 van de oude stempel, bij calamiteiten of bij uitval internet, kan ie niet meer bellen smile ).

 

weet iemand of er iets dergelijks bestaat/mogelijk is ?

 

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast fatfreddy

Er zijn lineswitches in de handel van artech waarmee dit te realiseren is.Deze switch komt tussen het zyxel modem en de telefoon en dan zit er op de switch nog een aansluiting waar de pstn lijn op aan gesloten kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

spa3102 of die zyxel alles in 1 model van telfort maar dan met de extra pstn aansluiting (die er standaard niet op zit). Persoonlijk zou ik voor de spa gaan, is gewoon waanzinnig lekker ding.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
is er nog 1 van de oude stempel, bij calamiteiten of bij uitval internet, kan ie niet meer bellen smile ).

merDe



Bedoel je dan zo'n oude stempel dat een mobieltje geen optie is bij calamiteiten of uitval?? Overstappen naar Telfort scheelt toch een hoop geld vergeleken met een KPN abbo lijkt mij.

Maar goed, dit is uiteraard niet de antwoord die je zoekt blush

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
ik ben voor iemand op zoek naar een antwoord op de volgende vraag.

deze persoon heeft een kpn telefoonnummer waar hij niet van af wil. tevens heeft hij een voipnummer welke hij wil gaan gebruiken. hij heeft nog een "oud" Zyxel modem met 2 telefoonaansluitingen hierop.

wat ie wil

hij wil graag gebruik kunnen maken van beide telefoniemogelijkheden met 1 toestel. dus gebeld worden via het kpn nummer en uit kunnen bellen met het voip-nummer van telfort.
bestaan er modems of een ander "kastje" waarmee dit mogelijk is ? ikzelf zat te denken aan het Linksys PAP2 principe.

weet iemand of er iets dergelijks bestaat/mogelijk is ?

merDe


Een Linksys Spa3xxx router doet analoog en 2 x ethernet Voip. Ben hier bijzonder tevreden over. De instellingen lijken zeer complex, maar dat valt achteraf ook wel mee.

En je kunt met de dial string precies aangegeven hoe je wilt bellen. Zoals 112, die je bijvoorbeeld gewoon via de analoge kpn lijn wilt bereiken en andere nummers via Voip. En automatisch fall-back naar analoog KPN als internet niet zou werken.

Je hebt dan in principe de telefoonsluitingen op Zyxel ook niet nodig. Neem aan dat je voor deze Telfort Voip ook rechtstreeks kan inloggen.

Bij meerdere analoge lijnen kun je ook nog kiezen voor een Spa400
Maar even adres erbij. Ding is anders wat moeilijk te vinden op de Linksys site.

http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Product_C2&childpagename=US%2FLayout&cid=1149639757413&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper&lid=5741354250B02

Hier heb ik echter geen ervaring mee.

Groet,


Bram


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

Heb zelf een Fritz!box 7140 en daarmee is wat jij wilt (en nog meer) zonder meer mogelijk. Je moet wel de internationale versie hebben en niet de duitse, die is voor isdn. Nieuwprijs ca 150€, heb hem zelf op de bekende markt gekocht voor 80€, inclusief bijbehorende usb dongel. Dit modem is de Rolls Roys onder de modems. Fabrikant www.AVM.de .De modem/router is tevens server (heb er zelf een usb printer aanhangen die door iedere pc in het netwerk gebruikt kan worden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

thnx, ik ben al diverse modems tegengekomen waarmee dit kan, de Zyxel P-2602HWL-D kan dit bijvoorbeeld, de SPeedtouch 706WL en die Fritzbox.

 

heeft iemand een dergelijke configuratie i.c.m Telfort internet + vast bellen ?

Werkt dit een beetje ?

Waarom niet ? smile

 

 

 

mzl,

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
@WPW : bedoel je de Zyxel P-2608HWL Series ?



merDe

Dagt het wel ja, die wifi multi pc versie heeft alles behalve een pstn aansluiting terwijl dit model er wel is, alleen telfort levert deze niet. Is verder identiek en compatible met telfort.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde

heeft iemand een dergelijke configuratie i.c.m Telfort internet + vast bellen ?
Werkt dit een beetje ?
Waarom niet ? smile



mzl,
merDe

Kan me dat niet voorstellen aangezien ze het pstn model niet leveren, dus kan je dit ook niet combineren.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

als hij er een "kastje moeilijk" tussenplaatst wat een voeding nodig heeft kan hij ook niet bellen als de stroom uitvalt, alleen een recht toe recht aan telefoon (de ouderwetse) die direct aangesloten is op het isra punt zal kunnen blijven uitbellen zolang bij stroomuitval de batterijen in de wijkcentrale nog stroom leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
. . .hij wil graag gebruik kunnen maken van beide telefoniemogelijkheden met 1 toestel. dus gebeld worden via het kpn nummer en uit kunnen bellen met het voip-nummer van telfort. . . . merDe


Ik heb de Siemens SX762.

Ik wordt analoog gebeld en bel via voip.
Ik heb aan de router/modem een eenvoudige handset waarmee
we gebeld worden en uit kunnen bellen op de manier die
zoals ik omschreef.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...