Ga naar inhoud


TVV gaat veranderen van transponder binnenkort en HDTV nieuws


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: fico99
Origineel bericht van: Apple740

Ik heb vanmiddag NGC om een verklaring gevraagd. Men meldde dat deze conversie toendertijd zo afgesproken was met de kabelaars. Het zit in de pijpleiding om het signaal echter weer origineel door te gaan geven, in 1080i dus. Wanneer? I don't know.


Mijn vader heeft een HD Digicorder van Telenet en ontvangt daarmee de Nederlandse NGC HD in 1080i. Ik had hem gezegd dat Telenet waarschijnlijk NGC HD upscaled naar 1080i, maar dat wou hij niet geloven.
Hij beschikt over een Toshiba 52Z3030D Full HD en beweert dat sommige uitzendingen minstens even scherp zijn als de andere 1080i HD kanalen of zijn 1080p WMV-HD bestanden via de HTPC.

Zou Telenet dan toch het volle 1080i formaat binnenkrijgen en verdelen?


de zenders worden in 720p bij telenet doorgegeven,alleen scaled zijn ontvanger ze op naar 1080,waar zouden ze opeens al die ruimte halen voor HD als ze prime sport HD en die cultuurzender delen in zenderruimte. confused

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: digitaal kijker

de zenders worden in 720p bij telenet doorgegeven,alleen scaled zijn ontvanger ze op naar 1080,waar zouden ze opeens al die ruimte halen voor HD als ze prime sport HD en die cultuurzender delen in zenderruimte. confused


Al dat gescale naar 720p hier in NL en Be word je niet goed van, ze kunnen blijkbaar niet met de handen van een 1080i bronsignaal afblijven.
Wat telenet trouwens doet - als die decoder inderdaad enkel 1080i uit kan sturen - is helemaal crimineel te noemen:

NGC-HD bronsignaal = 1080i > wordt gescaled naar 720p > telenet decoder maakt er weer 1080i van > HD-ready tv maakt er weer min of meer 720p van.

Het moet niet gekker worden.

720p is op zich geen verkeerde uitzendnorm, maar dus niet als het bronsignaal interlaced is! Een 1080i bron moet men gewoon 1 op 1 in 1080i uit blijven zenden, en niet converteren naar 720p want dat is simpelweg niet bevorderlijk voor de kwaliteit.
En dat blijkt wel.

Wat betreft HDTV moet er nog veel geleerd worden hier in de lage landjes, de buitenlandse providers vegen veelal de vloer met ons aan wat betreft HDTV beeldkwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Heb een @sta NZ-CI 7000. Ik heb de zenderlijst opnieuw ingeladen maar nog krijg ik altijd die banner

 

De radio's kan ik ook al niet beluisteren.

 

één kan ik nog altijd zien. Als ik op de info knop druk krijg ik steeds frequentie 12670 en in de instellingen kan ik geen 12721 selecteren. Wat moet ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Coliseo
Je moet inderdaad manueel proberen de frequentie 12721/H/22000 5/6 bij te scannen en de oude zenders verwijderen door de nieuwe.
Succes !


Ik heb hier dus een probleem. Als ik mijn ontvanger vraag om naar zenders te scannen op 12721/H/22000 dan vindt hij er geen, en dat terwijl de aangegeven ontvangststerkte toch voldoende is.
Ontvanger is een Technisat CIVA, de antenne een multitenne en ik bevind me in de buurt van Bern (Zwitserland).

Technisat Multitenne + Digit Civa + TVVlaanderen CAM en kaart + SF-DRS sataccess kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk heb ik de hele zenderlijst gewist (moest daar toch eens grote kuis houden) en heb dan manueel de transponder van TVV vlaanderen toegevoegd. Daarna heb ik weer eens een hele scan laten uitvoeren (vier satelliet posities, heeft dus een tijdje geduurt) en dan de rest van mijn zenders aan de lijst toegevoegd. Alles is nu weer in order.

 

Technisat Multitenne + Digit Civa + TVVlaanderen CAM en kaart + SF-DRS sataccess kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...