Ga naar inhoud


TVV gaat veranderen van transponder binnenkort en HDTV nieuws


digitaal kijker

Aanbevolen berichten


  • Reacties 114
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: pollebru

Klopt,
Iemand ontvangst met humax 2000 HDCI en matrix reborncam. cry


Dat lijkt me sterk die geeft alleen de klank door dacht ik,

Aston DUAL CI 1.07 = goed
Super T-Rex = goed
T-Rex = goed
CanalDigitaal Mediaguard CI = goed
Magic module met Tetra 1.0+ goed

Aston 1.05= NEE
Ucas 3.0= NEE
Ucas 3.1= NEE
Matrix reborn=NEE
Xcam= NEE
MM met penta 1.20= NEE
Jokercam kamilz 118= NEE
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben hier in een winkel en volgende kaarten hebben ze : enig idee welke hiervan werken ?

 

Super T-Rex 4.6

Aston 1.05

Aston 1.03

Aston Dual 1.0300

TV Vlaanderen R 1.5

 

Interessantst lijkt mij natuurlijk de dual kaart omdat je dan 2 kanalen tegelijk kunt decoderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik hier met mijn installatie helemaal geen last van.

 

Alleen bij scènes met veel bewegingen, zoals met een golvend wateroppervlak van de zee, zie je ietsje minder artefacts bij BBC HD. Ik vind de beeldkwaliteit van zowel Discovery HD als Brava HDTV eigenlijk beter dan van NGC HD. Deze laatste biedt duidelijk biedt duidelijk een minder scherp beeld, maar is toch nog steeds beter in vergelijken met de HD beelden die ik heb gezien op het HD demokanaal van INDI wink

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat het ook een beetje afhankelijk is van uw schermgroote en welke specs die tv heeft,niet elke TV geeft hetzelfde beeld weer.

ik heb een 66cm scherm,en zie die problemen niet zo snel,

hij is ook al bijna 3 jaar oud,dus miss nog beter te zien het anders zijn met nieuwere toestellen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast El Greco
Origineel bericht van: digitaal kijker
De transponderwissel is voorzien op 1 april 2008. Vanaf deze dag is het gehele TV Vlaanderen pakket te zien via transponder 119 op 12722 MHz, horizontaal.
TV Vlaanderen zal van 1 april tot en met 31 mei gelijktijdig op zowel de nieuwe als de oude transponder te zien zijn. Vanaf 4 april zal op de oude transponder een melding in beeld komen dat men verhuisd is naar een nieuwe frequentie.



Heeft er hier feitelijk al iemand die melding zien voorbij komen op het scherm? Volgens mij heb ik nog geen banners gezien die dit aankondigen en we zijn toch al begin Mei. (ik heb wel een brief gekregen van TVV hierover)
Link naar reactie
Delen op andere sites

miss komt dit de laatste dagen maar pas net als met de regionale op 19.2 indertijd,

vindt het ook raar dat ze dit nog niet melden,of zou die brief genoeg zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: El Greco
[
Heeft er hier feitelijk al iemand die melding zien voorbij komen op het scherm? Volgens mij heb ik nog geen banners gezien die dit aankondigen en we zijn toch al begin Mei. (ik heb wel een brief gekregen van TVV hierover)


Die melding kan je enkel zien op de oude transponder. Als jij de zenderlijst al nieuw hebt ingeladen dan merk je er niets van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fico99
Ik vind de beeldkwaliteit van zowel Discovery HD als Brava HDTV eigenlijk beter dan van NGC HD. Deze laatste biedt duidelijk biedt duidelijk een minder scherp beeld


Ik zag vorige week NGC-HD via 1west (C+ Skandinavië). Deze NGC-HD was significant scherper dan zowel NGC-HD via CDS of via de UPC kabel.

Een verklaring zoekende zag ik ineens dat NGC-HD via C+ in 1080i uitzendt! Sky-HD doet dit ook met NGC-HD. De originele bron vanuit NGC Engeland schijnt dus 1080i te zijn, NGC Nederland converteert dit naar 720p. En blijkbaar gaat deze conversie gepaard met scherpte-afname.

Ik heb vanmiddag NGC om een verklaring gevraagd. Men meldde dat deze conversie toendertijd zo afgesproken was met de kabelaars. Het zit in de pijpleiding om het signaal echter weer origineel door te gaan geven, in 1080i dus. Wanneer? I don't know.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740

Ik heb vanmiddag NGC om een verklaring gevraagd. Men meldde dat deze conversie toendertijd zo afgesproken was met de kabelaars. Het zit in de pijpleiding om het signaal echter weer origineel door te gaan geven, in 1080i dus. Wanneer? I don't know.


Mijn vader heeft een HD Digicorder van Telenet en ontvangt daarmee de Nederlandse NGC HD in 1080i. Ik had hem gezegd dat Telenet waarschijnlijk NGC HD upscaled naar 1080i, maar dat wou hij niet geloven.
Hij beschikt over een Toshiba 52Z3030D Full HD en beweert dat sommige uitzendingen minstens even scherp zijn als de andere 1080i HD kanalen of zijn 1080p WMV-HD bestanden via de HTPC.

Zou Telenet dan toch het volle 1080i formaat binnenkrijgen en verdelen?

Dreambox DM800, Triax TDS 110

Triax Multiblock met 4 x Smart Titanium TSX Single (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E)

TV Vlaanderen TopPakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf heden zijn de radiozenders uit het TV-Vlaanderen pakket niet meer te horen via de oude frequentie,ook de zenders één en Action now zenden niet meer uit op de oude transponder.De definitieve verhuis van de kanalen lijkt hiermee begonnen. whistle

 

"Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...